Hallo
Kan någon lägga upp en manuall på svenska hur man kör när man ska koppla ihop xboxet med datorn? (har vista home)
Hallo
Kan någon lägga upp en manuall på svenska hur man kör när man ska koppla ihop xboxet med datorn? (har vista home)
Finns skrivet här i forumet massa gånger redan, sök...
Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!
Kan du ge mig en länk hittar det inte? Men det är väll så om man har xboxet kopplat till datan genom en hub kan man göra det då?
Antingen kopplar du 360'n till din ROUTER med en vanlig nätverkskabel,
eller så kan du koppla 360 direkt till datorn med en korsad nätverkskabel.
Smidigast är att koppla via en router. Kör du en direktkoppling så kommer du ju inte åt internet med varken dator eller xbox.....
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Många nya moderkort har dubbla nätverksanslutningar så visst kan man komma åt internet samtidigt. Eller så kanske man har ett extra nätverkskort.
Men som du säger är router bäst.
edit:
Vad jag vet så är en hub en enhet som spottar ut information genom alla portarna oavsett destination så det kan belasta nätverket.
Last edited by razor1394; 2007-10-15 at 00:06.
Visst är det så. Men jag antog att maddiy inte har nån jätteavancerad setup....
En hub är typ en förgreningsdosa, eller en ointelligent switch om man så vill.
(En switch fördelar ju bandbredden smartare än att alla portar får samma hastighet)
Bara en hub funkar inte. Man måste ha en router som tilldelar inkopplade enheter ipnummer.
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
man ska väll gå in i windows media player.. klicka på file share eller något.. (har inte wmp10 nu så jag vet inte exakt xD)
sen skare va en xbox där med ett rött kryss i... höger klicka på den å klicka på allow
Men man måste ju göra något på datan först och ladda ner windows onecare och det funkar inte att ladda ner.
Bookmarks