Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Chippad med 360 nme fråga!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

Chippad med 360 nme fråga!

Hej har min box chippad med nme360 chipp och min fårga är om jag kan spela spel utan att bli bannad fårn live med den nu? alltså jag använder orginal spel?? skulle uppskata svar.. och själv klart fattar jag att man kan bli bannad men hur stor är riksen?? Har haft igång de på live mm men inte spelet varken brända spel eller orginal ännu =) inte vågat?? Mycket tacksam för svar!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Räkna med att bli bannad nästa gång du kört ett bränt spel och sedan kopplat upp på live.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Räkna med att bli bannad nästa gång du kört ett bränt spel och sedan kopplat upp på live.
    okej.. men spelar för fullt nu med ett orginal spel och de är inga problem.. men är de om jag skulle råka sätta i ett brännt som man blir bannad när jag har xbox live igång eller??? eller känner live av att jag har chippad ändå? Står ju om mitt chip att de känner av om spelet är brännt eller orginal.. så då borde den inte vara på när jag spelar orginal.. eller är ju hekt ute och cycklar??? Tacksam för svar!

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Det Hansi menar är att XBoxen registrerar vad du spelar offline och skvallrar sedan om det till MS när du kopplar upp dig på Live (även om du då kör ett originalspel).
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Det Hansi menar är att XBoxen registrerar vad du spelar offline och skvallrar sedan om det till MS när du kopplar upp dig på Live (även om du då kör ett originalspel).
    Men allt detta om att den ska vcara xbox live säkler då?? vad menar dom med de eller stämmer inte detta.. men som jag fattat de så funkar de för mig så länge jag använder orginal spel och inga brända eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fråga dom som lovat livesäkerhet och hur dom ersätter dig när boxen blir bannad :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Fråga dom som lovat livesäkerhet och hur dom ersätter dig när boxen blir bannad :-)
    okej okej. .men om jag bara spelar orginal spel från nu så kommer jag inte bli bannad eller? och vad innebär de att bli bannad??? Funkar boxen som vanligt bara xbox live jag inte kan använda mer då elelr?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Har du redan spelat brända spel på den finns ingen garanti. Kör du enbart original är du nog rätt safe.... men då kan man ju fråga sig varför du skaffade chippet. Om jag vore som du skulle jag flasha med iXtreme 1.2. Då kan du spela Live med kopierade spel utan att bli bannad (som det ser ut nu i alla fall).

Att bli bannad innebär att du inte kan koppla upp dig på Live. Att spela offline är inga problem alls. Bara att köra på!
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

1. NME 360 v 1.2 VS Xreme firmware
    By dezuria in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 01:14
  2. Hjälp med köp av 360.
    By Mahjar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 17:32
  3. Ny i psp världen med "snabb" fråga
    By Tavus in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 22:48
  4. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a