Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Röd lampa blinkar inuti xbox crystal med executer3

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    19

    Röd lampa blinkar inuti xbox crystal med executer3

    Hej, har precis köpt en xbox crystal och häftigt skal. Men nu undrar jag om det ska vara såhär eller inte. Körde igång xboxen, allt fungerar - spela något spel och så - men lite bredvid där jag satte i handkontrollen (plats 1) ser jag svagt att något rött blinkar inuti konsollen. Jämna blink.

    Har inte haft ett Executer3 chip innan så jag vet inte om det ska vara så. Kanske är jag inte van vid crystal skalet bara.

    Är et något fel? Xbmc fungerar som det ska och inga felkoder eller så. Chippet går igång som det ska.

    Xboxen är v 1.6.
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SÄKER på att du har ett x3 chip :-) Har för mig att det är duox2 som brukar blinka, inte x3 :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    19
    Tittade i system infon i XBMC och det står Modchip: Xecuter2 Winbond W49F020T.
    XBMC version 1.1.0 aug 2005
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Vad är det att oroa sig över? Allt funkar ju som det ska... Och en del chipp brukar ju blinka o ha sig....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    19
    Man vill ju gärna veta så inget är fel (och ja, har försökt sökt efter poster med detta). Har aldrig haft ett crystal skal förr så vet inte vad som ska blinka eller ej inuti xboxen.
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Brukar den vanligtvis innan den blinkade rött, lysa ständigt blått. det gör min Xecuter 3 Chipp i mitt Xbox Crystal

    Har du testat att starta tex. MS Dashboard och det inte blinkar då, är det inte chippet. Men kolla även inställningarna i X3CL (du håller inne vit knapp när du startar Xboxen)

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tror fortfarande du har ett duox2 chip, och dom ska blinka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    19
    Ja, jag har nog det och det är nog inte fel. Så tack för svaren.
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

Liknande diskussioner

  1. Xbox Live med ISP Tre?
    By patanp in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 15:17
  2. V12 med crystal + subzero laddar ej dvd längre
    By drummelpicard in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 22:54
  3. Xbox Crystal, Var?
    By Robbah in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 11:11
  4. Uppdatera xbox live med flashad hitachi xbox360?
    By kozmoz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 11:03
  5. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •