Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Kan inte updatera till M33 3.71

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Kan inte updatera till M33 3.71

    Har kört med 3.10OE-A ett tag nu och fick ej igång lite nyare spel, så jag tänkte uppgradera till M33 3.71 nu när de fanns support för 1.50 Kernel

    Men när jag försöker uppdatera så får jag felmeddelande "Game could not be started"

    Jag har i ett orginal fifa spel i UMD drivern.

    Jag provade sedan att lägga in M33 3.52 och det såg ut att funka fint. La sedan in update 4, men kollar man i system info så står det fortfarande 3.10 OE-A


    *Uppdaterat* Ja nu står det ialla fall 3.52 M33 i system informationen, men jag får samma felmeddelande när jag försöker lyfta upp den till 3.71
    Jag har lagt in 3.71.PBP samt EBOOT.PBP i I:\PSP\GAME\UPDATE foldern. Sett till att den startar med kernel 3.52 i recovery mode
    Last edited by Mike_T; 2007-10-17 at 10:44. Anledning: uppdatering

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Det löste sig. Hittade en kanon guide som beskrev exakt tillväga gångs sättet

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mike_T Visa Inlägg
    Det löste sig. Hittade en kanon guide som beskrev exakt tillväga gångs sättet
    Vad var det för fel då för oss nyfikna andra som undrar?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    3.52 var tvunget till att vara till update 4 för att det skulle funka och lägga in 3.71 la därefter in 1.50 och sen update 2 för 3.71
    Jag skulle kunna länka till det forum jag fann det på, men det strider kanske emot forumets regler. Annars kan man väl alltid klipp och klistra.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mike_T Visa Inlägg
    3.52 var tvunget till att vara till update 4 för att det skulle funka och lägga in 3.71 la därefter in 1.50 och sen update 2 för 3.71
    Jag skulle kunna länka till det forum jag fann det på, men det strider kanske emot forumets regler. Annars kan man väl alltid klipp och klistra.
    Nej de länkarna är helt ok (PSP-hacks.com etc.)
    Det är länkar till spel som inte är gratis vi gärna undviker av förklariga skäl.

    Personligen sitter jag både med fyra feta PSPor o en slim o kör högst 3.52 M33-4 på de feta o 3.71 på min slim då det inte finns bättre för slimmen.

    Tycker inte 3.71 är stabil nog på Fat för att uppgradera.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Pendragon?? Vad är det som inte är så stabilt och krånglar med cfw 3.71 ... Är nöjd med att ligga på 3.52 men skulle vara bra och veta ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Pendragon?? Vad är det som inte är så stabilt och krånglar med cfw 3.71 ... Är nöjd med att ligga på 3.52 men skulle vara bra och veta ..
    1.50 kernel buggar satan.
    Kan inte köra GPS grejjer o utveckla ordentligt *morr*

    Men till slim finns ju inget bättre o den väntar jag på en Fw som har stabilt 1.50 läge annars får det vara för mig på slim o mina feta.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Funkar inte 1.5 Kernel redigt så stannar jag nog kvar på 3.52 ... Utan Homebrew kan man ju inte sitta och mixtra på sena nätter
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Funkar inte 1.5 Kernel redigt så stannar jag nog kvar på 3.52 ... Utan Homebrew kan man ju inte sitta och mixtra på sena nätter
    Till slim finns ju inget bättre alternativ ännu så där kör jag 3.71 M33 men mina feta kommer stanna kvar på en stabil Fw tills det kommer bättre

    Tycker att 3.52 M33-4 är ruggigt trevligt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Här kommer länken då, vet inte vad de annars har på det forumet eftersom jag googlade mig in dit. Men ni får väl editera bort ifall de har skumma saker där
    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/569454

    Han som skrivit beskrivning hävdar att vissa påstår att den versionen inte är stabil. Men den ÄR det i hans tycke

    Själv har jag inte testat homebrew än, så jag kan inte uttala mig om det

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    vill tillägga att eftersom det inte finns någon popsloader för 3.71 M33 ännu, så kan du glöma o lira dina gamla PSX spel på PSP:en, i alla fall de spel som använder 3.52 popsloader iaf, ex: Resident Evil serien.

    Finns ytterligare en hel del PSX spel som inte funkar med 3.71 M33 tyvärr.
    PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

    XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mike_T Visa Inlägg
    Här kommer länken då, vet inte vad de annars har på det forumet eftersom jag googlade mig in dit. Men ni får väl editera bort ifall de har skumma saker där
    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/569454

    Han som skrivit beskrivning hävdar att vissa påstår att den versionen inte är stabil. Men den ÄR det i hans tycke

    Själv har jag inte testat homebrew än, så jag kan inte uttala mig om det
    Jo han påstår ju det, o jag har själv testat o försökt köra Homebrew ordentligt på Slim utan lycka

    you will find some people saying 3.71m33-2 is buggy,however this is not true it is as stable as 3.52m33-4 but will not be able to use some plugins because of the new programming from sony but as with any custom firmware programmers are already making plugins compatible for it so enjoy
    Konstigt att han säger att den är lika stabil o i samma text så skriver han att vissa plugins inte går att köra
    Varför går inte det om den är lika stabil som den föregående versionen *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. 3.71 M33 info?
    By hv71 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 12:31
  3. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  4. Problem med L från och till, kan det bero på min Simply?
    By AciD93 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 16:11
  5. Hjälp! kan inte skriva till Xbox, kan bara läsa-FTP
    By Slamer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 23:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •