Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Laddningsbar kontroll?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    21

Laddningsbar kontroll?

Hej!

Jag har noterat att det finns en del tillbehör där man ersätter batteriet i remoten med ett annat, och sen kan man ladda 2 kontroller i en vagga.

För att få bästa livslängden så hade jag önskat att använda vanliga(av det bättre slaget) uppladdningsbara AA batterier och då ladda dessa utan att ta ur dem från remoten, gärna i en vagga med minnst två hållare. Känner ni till något vagga som gör detta på ett bra vis(för batterierna)?

MVH
    snowman

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=657&xSec=88

Det är vanliga nimh batterier, så du kan köpa sådana med större kapacitet t.ex. runt 2600mAh.

nimh har inte minneseffekt på samma sätt som gamla nicd, så man behöver inte bry sig om hur urladdade dom är när man sätter dom på laddning igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=657&xSec=88

Det är vanliga nimh batterier, så du kan köpa sådana med större kapacitet t.ex. runt 2600mAh.

nimh har inte minneseffekt på samma sätt som gamla nicd, så man behöver inte bry sig om hur urladdade dom är när man sätter dom på laddning igen.
    Tack, vad jag förstår så kopplar man denna enheten i USB kontakten och inte i väggen vilket kräver att WII:et är på undertiden som man laddar enheten?

Sen undrar jag också om det finns något skydd för överladdning, d.v.s så man inte skadar batterierna i onödan?

Liknande diskussioner

1. Problem med Xbox 360 Kontroll
    By Kung_plingan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 16:06
  2. 360w kontroll till PC utan usb receiver?
    By holymonk in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 19:31
  3. Trådlös kontroll får inget "slot"
    By kryptonit in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 23:08
  4. Xbox Kontroll Funkar Ej!
    By XeoN_ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 19:56
  5. Reboota via kontroll?
    By brannween in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 19:14

Bookmarks