Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: PSP Slim silver kan inte starta spel eller hänger sig i mitt i spelet.

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    PSP Slim silver kan inte starta spel eller hänger sig i mitt i spelet.

    Jag har själv den svarta slimmen med 3.6 så den enda skillnaden mellan denna helt felfritt fungerande älsklingen och den silvriga odågan är att silvern har 3.7 installerat, gjort av Skäggmaster H på psxcare

    Jag har inte den blekaste aning vad som kan vara fel eller hur man åtgärdar detta. Har Pendragon eller någon av era andra någon idé?

    Tack på förhand

    /Emil med den inte så kitchiga pspfickan.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Har du en UMD i?
    Har du lagt spelet i rätt mapp?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    som sagt, jag har en svart psp slim fast med 3.6 som enda skillnaden och den har aldrig buggat. Ja, rätt mapp, formaterat minneskort osv.

    Frågan är om det är maskinfel (gå och gråta hos *********) eller mjukvarufel (gå och gråta hos psxcare)

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av emil_brikha Visa Inlägg
    som sagt, jag har en svart psp slim fast med 3.6 som enda skillnaden och den har aldrig buggat. Ja, rätt mapp, formaterat minneskort osv.

    Frågan är om det är maskinfel (gå och gråta hos *********) eller mjukvarufel (gå och gråta hos psxcare)
    Orginalminneskort eller pirat ?
    Kan vara möjligt att minneskortsläsaren inte gillar kortet i Silver 3.71 versionen, jag har en svart Slim o den har jag 3.71 i o den funkar felfritt med ISOs.

    Kör du en No UMD emulering av någon annan drive än Sonys så kan du prova stänga av detta o plutta i ett UMD spel i UMD läsaren o testa.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Problemet är förmodligen löst. Jag hade som sagt formaterat minneskortet och allt som man ska i PSPn men till skillnad från min svarta PSP hade jag använt en minneskortläsare för att föra över filerna till minneskortet.

    Nu prövade jag att föra över till PSPn genom USB och spelen som inte funkade, funkar nu. Återstår att se om de också är stabila och inte krashar.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av emil_brikha Visa Inlägg
    Problemet är förmodligen löst. Jag hade som sagt formaterat minneskortet och allt som man ska i PSPn men till skillnad från min svarta PSP hade jag använt en minneskortläsare för att föra över filerna till minneskortet.

    Nu prövade jag att föra över till PSPn genom USB och spelen som inte funkade, funkar nu. Återstår att se om de också är stabila och inte krashar.
    Så länge du formaterat minneskortet i din PSP skall en extern läsare som du bankar in filer via inte spela roll, så visa inte den kan vara trasig eller adapterna du använder förstås.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Slow motion IGEN!

    Okej nu buggar den igen, mycket likt problemet jag hade innan med min svarta innan jag ändrade inställningarna (homeknappen i menyläget) till default.

    Bilden går i Slow Motion! Ljudet låter som det ska, men den går som om maskinen inte orkade med grafiken, vilket naturligtvis inte ska vara några problem.

    Jag börjar bli riktigt trött på det här

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av emil_brikha Visa Inlägg
    Okej nu buggar den igen, mycket likt problemet jag hade innan med min svarta innan jag ändrade inställningarna (homeknappen i menyläget) till default.

    Bilden går i Slow Motion! Ljudet låter som det ska, men den går som om maskinen inte orkade med grafiken, vilket naturligtvis inte ska vara några problem.

    Jag börjar bli riktigt trött på det här
    Förmodligen Hårdvarufel.
    Har för mig att vissa fått det att fungera genom att klicka på Home eller något "Har inte behövt göra det själv, kör 3.71 på min slim utan problem med ISO s.

    Prova uppa den till 3.71 M33.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. 3.40 OE-A Eller Psp Slim????
    By Itchi in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 11:33
  2. Kan inte läsa några Dvd-n hjälp!
    By Vedde in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 16:45
  3. xbox360 spel som man kan lira 4 gubba?
    By Trapz in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 11:46
  4. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •