Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Kan köra XBOX Live på min 360 eller inte?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question Kan köra XBOX Live på min 360 eller inte?

    Jag flashade mitt xbox 360 innan jag hade anslutit till xbox live första gången..
    sen efter ett tag fick jag tips om att folk som hade flashat den med samma version (firmware eller va de kallas) hade blivit bannade så jag slutade köra online och vet att jag inte har blivit bannad.
    Nu undrar jag bara om de går att flasha om xboxen t.ex iextreme 1.2 så att de går o köra online eller är de hopplöst?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Overdose Visa Inlägg
    Jag flashade mitt xbox 360 innan jag hade anslutit till xbox live första gången..
    sen efter ett tag fick jag tips om att folk som hade flashat den med samma version (firmware eller va de kallas) hade blivit bannade så jag slutade köra online och vet att jag inte har blivit bannad.
    Nu undrar jag bara om de går att flasha om xboxen t.ex iextreme 1.2 så att de går o köra online eller är de hopplöst?
    har du spelat icke ixtreme 1.2 kompatibla spel så är chansen stor att du blir bannad. det du spelar "loggas" tydligen, oavsett om du är offline/online. vet du att spelen varit ixtreme 1.2 kompatibla är det fritt fram.. annars är det nog redan kört tyvärr.

    *edit* vill du testa innan du flashar om, så spela bara orginalspel live ett tag. med ett tag så menar jag några veckor / månader. funkar allt som det ska efter en längre testperiod är risken stor du klarat dig. bara att flasha på.
    Last edited by int21; 2007-10-19 at 15:30.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Talking

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    har du spelat icke ixtreme 1.2 kompatibla spel så är chansen stor att du blir bannad. det du spelar "loggas" tydligen, oavsett om du är offline/online. vet du att spelen varit ixtreme 1.2 kompatibla är det fritt fram.. annars är det nog redan kört tyvärr.

    *edit* vill du testa innan du flashar om, så spela bara orginalspel live ett tag. med ett tag så menar jag några veckor / månader. funkar allt som det ska efter en längre testperiod är risken stor du klarat dig. bara att flasha på.
    Eftersom jag flasha min xbox rätt tidigt, när alla fick möjligheten att börja flasha så är de nog äldre firmware än iextreme 1.2. Men tack för tipset jag ska testa att köra med mina orginalspel så får vi se hur de går.

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Uppdatering för support av 1080p spel och film
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 15:56
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •