Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Bannad från live, går det ändå att uppdatera?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question Bannad från live, går det ändå att uppdatera?

    Efter att inte ha använt live på flera månader så visade det sig ändå att jag har blivit bannad, men iaf så skiter jag i det Utan det jag undrar är om det går att uppdatera till senaste programvara på 360, "Dashboard spring update 2007" eller vad det nu heter då jag är ute efter att kunna streama andra format än wmv från datorn till xboxet. Har provat att ladda ner uppdateringen från xbox.com och bränt ut det på skiva flera gånger på både vista och osx med flera olika bränningsprogram, men det som händer är att den ej kan läsa skivan eller att det står media disc nånting, så kan nån vara snäll och berätta vad jag gör för fel och vägleda mig!?

    //Andreas

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Om du kör något nyare spel så finns det inlagt på den skivan och frågar isåfall om du vill uppdatera första gången det spelas.

    Eftersom du inte specificerat mer om vilka program/skivor/format (UDF) osv du provat med vet ja inte vilket fel du gjort
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ja på osx använde jag Simplyburns, Toast, och Dragonburn. På vista var det nero och den inbyggda då man bara markerar filen och bränner typ Har på detta sätt avverkat 3st sony och 3st tdk dvd+r. Och jo den uppdaterar ju nånting ifall man kör nyare spel, men det är denna update jag är ute efter "http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/console/systemupdates.htm"
    Jag har provat både att bara bränna själva filen och mappen där filen finns i, men inget fungerar.. De brännare jag har är de inbyggda, så kallade superdrive(märket är matshita) i imac och en macbook där jag använder vista på. 360 spel osv fungerar ju bra att bränna så varför går inte detta? Tycker det blir billigare att fråga istället för att prova mig fram själv och slösa en massa skivor
    Last edited by ante.; 2007-10-22 at 12:52.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Ladda hem filen.
    Packa upp den med Winzip.
    Bränn mappen "$SystemUpdate" med t.ex. Nero.
    Du behöver inte slösa en dvd, det funkar att bränna på en vanlig CD. Bränn den som en vanlig data-disc.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jo, jag vet men dvd var allt jag hade Har inget med pal/ntsc att göra eftersom jag laddar ner den från den amerikanska sidan? Eller har du prövat?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag laddade ner och zippade upp, sedan brände jag "$SystemUpdate" i nero som data-cd, men det fungerar fortfarande inte...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Jag har inte testat själv, men det ska inte ha med PAL/NTSC att göra.
    Både engelska och australienska xbox-sajterna pekar på den där filen - å de har ju PAL.

    Jag antar att du har startat om XBoxen med skivan i?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Japp det har jag.. Kommer direkt till dashboarden och det står "Mixed media disc". Har även ändrat att den skall starta från skivan, men det går fortfarande inte.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Ok du kanske slår dig i pannan nu men har du tänkt på att du kanske redan har den installerad och det är därför den inte startar?

    Och jo den uppdaterar ju nånting ifall man kör nyare spel
    ^ det är ju just såna updates som läggs in.. exakt samma som du försökt bränna.. beror på hur nytt spel du kört men det brukar vel komma uppdaterat ganska snabbt..

    Kolla vad det står för version i dashboarden och jämför me nån som har dratt ner från uppdatering Live nyligen..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Liknande diskussioner

  1. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  2. Går det att spela wii på en projektor?
    By xepez in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 19:21
  3. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  4. när kommer det ett riktigt chip?
    By prodge64 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 19:50
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •