Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: kan jag koppla USB Extern hårddisk till Wiit?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0

kan jag koppla USB Extern hårddisk till Wiit?

jag har funderat på att köpa en Extern hårddisk till mitt Wii och undrar går detta ?

Hårddisken jag tänkte köpa heter: Iomega Desktop USB Silver Series 160GB

och harföljande specs

Info:
    160 Gb
    7200 RPM
    8Mb Cache
    Extern strömförsörjning (ingår)
    USB 2.0 (kabel ingår)
    Mått 42 x 120 x 240 mm

Kan jag alltså koplla denna rakt genom usb porten till Wii:et ? Och använda det som extra lagringsutrymme för media

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Det tror jag inte finns stöd för det i wiis drivrutiner...

hoppas de kommer nån gång

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0

tråkigt

känns lite tråkigt om man ska behöva köpa SD kort för dom finns ju max på 8gb idag,

32gb är på väg , men orkar man vänta 2 år innan dom är billiga ?

näää jobbigt,

hoppas det kommer en uppdaterings skiva som ger plug and play drivers till externa hdd's

Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Respekt
    18
    Att nintedo ska göra det möjligt att använda en extern hdd har varit ett rykte som hoppat runt nätet ett par olika varv sedan ett bra tag innan själva releasen av Wii, men hittils har det stannat just där, som ett rykte. Vad som talar för det är såklart själva USB-portarna i sig. De finns där ju av en anledning och jag kan tänka mig att Nintendo själva måste ha funderat i banor kring extern hdd och därför säkert snabbt och enkelt kan lansera en sådan bara man vill det på samma sätt som man efter hand har valt att införa support för tangentbord osv.

Det beror väl helt på hur framtiden ter sig egentligen. Med 512Mb minne och som sagt kanske 8gb extra så får man jobba för att fylla upp med "officiellt" material. Däremot kan man ju tänka sig en framtid där kanske Guitar Hero III blir så populärt att det skapas en efterfrågan hos Wii-spelare på nedladdningsbart material i samma utsträckning som på Ps3 och XBOX 360, vilket så klart snabbt skulle kunna börja äta upp MB. Samma kan ju gälla med alla möjliga spel egentligen, men just nu tror jag att Nintendo är nöjda med flashminnet. Förövrigt finns det många som anser att flashminne är framtiden inom lagringsmedia överhuvudtaget, så att en "vanlig" mekanisk hdd blir onödig. Speciellt i mindre utrymmeskrävande lösningar så skulle jag vilja påstå att flashminne är bättre. Ser man samtidigt till storleken på hdd i konkurrerande konsoller så är ju standard någonstans mellan 20-40gb, eller med andra ord inte så särskilt stora.

Citat Original inlägg av Birkborkasson Visa Inlägg
    Att nintedo ska göra det möjligt att använda en extern hdd har varit ett rykte som hoppat runt nätet ett par olika varv sedan ett bra tag innan själva releasen av Wii, men hittils har det stannat just där, som ett rykte. Vad som talar för det är såklart själva USB-portarna i sig. De finns där ju av en anledning och jag kan tänka mig att Nintendo själva måste ha funderat i banor kring extern hdd och därför säkert snabbt och enkelt kan lansera en sådan bara man vill det på samma sätt som man efter hand har valt att införa support för tangentbord osv.

Det beror väl helt på hur framtiden ter sig egentligen. Med 512Mb minne och som sagt kanske 8gb extra så får man jobba för att fylla upp med "officiellt" material. Däremot kan man ju tänka sig en framtid där kanske Guitar Hero III blir så populärt att det skapas en efterfrågan hos Wii-spelare på nedladdningsbart material i samma utsträckning som på Ps3 och XBOX 360, vilket så klart snabbt skulle kunna börja äta upp MB. Samma kan ju gälla med alla möjliga spel egentligen, men just nu tror jag att Nintendo är nöjda med flashminnet. Förövrigt finns det många som anser att flashminne är framtiden inom lagringsmedia överhuvudtaget, så att en "vanlig" mekanisk hdd blir onödig. Speciellt i mindre utrymmeskrävande lösningar så skulle jag vilja påstå att flashminne är bättre. Ser man samtidigt till storleken på hdd i konkurrerande konsoller så är ju standard någonstans mellan 20-40gb, eller med andra ord inte så särskilt stora.
    där haru en poäng xD

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Toxich, vad hade du tänkt ha på hårddisken?

Wii har ju ingen mediaspelare och man lär knappast kunna starta spel från hårddisken.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0

angående hårddisken

jag läste någonstans att nintendo wii skulle bara genom en enkel uppdatering online i framtiden kunna spela olika musik och video format..

tanken var attfylla hddn med musik och filmklipp och sådant roligt och köra med wiiet.

Sd korten är för små, 8GB = räcker ju ingenstanns. och 32Gb som kommer nästa år kommer säkert kosta 2000kr i början, alldeless för dyrt /mb

Liknande diskussioner

1. Jag kan inte spara :(
    By hwgcell in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 00:59
  2. kan jag använda extern HDD till XBOX?
    By MahdiM in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 14:14
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 21:16
  4. någon lösning till ett noob-problem?
    By Sandren in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 10:01
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-24, 12:22

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner