Original inlägg av
Birkborkasson
Att nintedo ska göra det möjligt att använda en extern hdd har varit ett rykte som hoppat runt nätet ett par olika varv sedan ett bra tag innan själva releasen av Wii, men hittils har det stannat just där, som ett rykte. Vad som talar för det är såklart själva USB-portarna i sig. De finns där ju av en anledning och jag kan tänka mig att Nintendo själva måste ha funderat i banor kring extern hdd och därför säkert snabbt och enkelt kan lansera en sådan bara man vill det på samma sätt som man efter hand har valt att införa support för tangentbord osv.
Det beror väl helt på hur framtiden ter sig egentligen. Med 512Mb minne och som sagt kanske 8gb extra så får man jobba för att fylla upp med "officiellt" material. Däremot kan man ju tänka sig en framtid där kanske Guitar Hero III blir så populärt att det skapas en efterfrågan hos Wii-spelare på nedladdningsbart material i samma utsträckning som på Ps3 och XBOX 360, vilket så klart snabbt skulle kunna börja äta upp MB. Samma kan ju gälla med alla möjliga spel egentligen, men just nu tror jag att Nintendo är nöjda med flashminnet. Förövrigt finns det många som anser att flashminne är framtiden inom lagringsmedia överhuvudtaget, så att en "vanlig" mekanisk hdd blir onödig. Speciellt i mindre utrymmeskrävande lösningar så skulle jag vilja påstå att flashminne är bättre. Ser man samtidigt till storleken på hdd i konkurrerande konsoller så är ju standard någonstans mellan 20-40gb, eller med andra ord inte så särskilt stora.
Bookmarks