Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vilka fil format stödjer Wii och vilket operativ system har den?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Vilka fil format stödjer Wii och vilket operativ system har den?


    Precis som rubriken så vore det bra att veta vilka filformat den kan köra och vilket operativ system har den?

    Ta t.ex motorola A925 mobilen hade ju Symbian operativ system vilket gjorde att med rätt filer kunde jag göra om det till en fjärrkontroll, handdator, en ericcson/nokia telefon. Det man gjorde då var att man slängde in lite finurliga drivrutiner i vissa mappar och startade om, då trodde telefonen att den var nått annat.


    PÅ samma sätt borde det gå med Wii:et egentligen ?

    Den måste ju ha ett operativ system och då borde det gå att installera t.ex en utforskare till den, som man sedan kan använda för att ändra i operativsystemets filer.

    Vore härligt om någon kunde göra en utforskare till Wii och sedan så köper man en extern HDD på 160gb eller nått till den så kan man köra allt ifrån den istället.

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    17
    Det är inte riktigt så lätt kan jag säga.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Det går än så länge inte att köra egen kod på Wii... Alla Wiispel måste signeras av Nintendo innan de kan köras. Det går att köra egen kod i GC-läge, men då kan man inte använda wii-funktionerna (Wifi, SD-läsarn, Wiimote, USB-port)

    Det är inte så lätt att man bara "ändrar i operativsystemets filer". Först måste man veta vad man faktiskt håller på med. Nintendo har knappast tagit ett "off the shelf" operativsystem till sin konsol, utan har gjort sitt eget. Sen så skulle det inte förvåna mej om operativsystemet var signerat. Troligtvis även krypterat med en enhetsunik nyckel (försök med att flasha en Wii med data från en annan Wii har misslyckats) vilken å andra sidan kan vara en fördel, för då måste operativsystemets köras från RAM och inte direkt från flashen, och då kanske en buffer overrun kan starta osignerad kod Men än så länge har vi inte kommit så långt, så du får nöja dej med kopior av originalspel, samt flashspel i Internet Channel.

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Men än så länge har vi inte kommit så långt, så du får nöja dej med kopior av originalspel, samt flashspel i Internet Channel.
    Flash i opera browsern funkar sådär för mig kan jag bara säga. Har jag missat en uppdatering av något slag eller?

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Jag har faktiskt aldrig surfat med Wii, så jag vet inte. Jag vet bara att det ska finnas flashspel gjorda för att spelas på Wii.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    hmm

    hoppas operativ systemet läcker ut och att någon lyckas programmera lite coola program eller nått..

    förstår nintendo dock, att dom låser sin program vara egentligen.. det är ju ändå menad som en spelkonsoll och inget annat ...



    synd bara att opera browsern kostar och ännu mera synd att man blir låst vid en slags browser.


    jag skulle också vilja kunna skapa egna html sidor som man kan lägga på t.ex SD kort och sedan använda sig av när man surfar med wii

    jaja,

    man får se vad som händer i framtiden

Liknande diskussioner

  1. Köpa begagnad Wii, vilket chip?
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 13:32
  2. Vista Media Center Extender till xbox360 problem?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 19:45
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •