Hur bär man sig åt för att få en Samsung 611 regionsfri? Någon som har något tips?
(Förutom att köpa en ny DVD-spelare!)
Hur bär man sig åt för att få en Samsung 611 regionsfri? Någon som har något tips?
(Förutom att köpa en ny DVD-spelare!)
Är inte dom regionsfria redan när dom säljs? Annars finns det nåt fjärrkontrollsknep här
http://www.7thzone.com/
Under regionfree solutions.
Vet iofs inte om det funkar, men enligt vad jag läst så ska det gå bra.
This hack also works on the Thomson DTH-3600, DTH-4000, DTH-4200 and DTH-4500 models, along with the Samsung DVD-709, DVD-809, DVD-909, DVD-511, DVD-611, DVD-811 and Hitachi DV-P305e
This hack also disables macrovision on the Samsung DVD-709, DVD-809 and DVD-909
Always perform a Cold Start before applying the hack below
1. Power on your player
2. Press and hold both the Play and Stop buttons on the player
3. After a short while you should be presented with a set of language options. Release the Play and Stop buttons on the player
To convert this player to Multi-Region playback
1. Press the Repeat button on your remote control
2. Using your remote control enter the code 3,8,7,6 and 7
3. The code 02 should be displayed on the screen indicating this is a Region 2 unit.
4. Press the 9 button on your remote control for Region free, or 1 for Region 1, 2 for Region 2 and so on.
5. Press the Open button on your player
6. Press the Standby button on your remote control
Svensk översättning av tidigare post:
Regionerna är det minsta problemet, bara att trycka lite på fjärren:
Slå på spelaren
Tryck på play+stop samtidigt tills du får en lista med olika språkval
Släpp upp knapparna igen...
Tryck REPEAT på fjärren
Tryck 3 8 7 6 7
Nu står det "02" uppe i ena hörnet på tv'n (betyder att spelaren är region 2)
Tryck på 9 för regionsfri, eller valfritt 1 till 6 för att ställa den på någon annan region (användbart för framtida R2 RCE filmer kanske?)
Tryck på "Open/Close" knappen på fjärren
Tryck på Standby knappen på fjärren
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag har tänkt att köpa en samsung
dvd-m405 hur fungerar den att göra
regionfri
------------------
Det hack som är beskrivet här fungerar på vissa 205/405. Men för några veckor sedan började dessa spelare levereras med uppdaterad hård/mjukvara där fjärrhacket inte fungerar.
Just nu har vi specialpris på ett chip som måste lödas in. Chipet kostar 350:-. Chip + montering kostar 750:-. Ordinarie pris 495:-/chip och 995:-/monterat.
/Hansi
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks