Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: uppdatera gammal xbmc till nyaste?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    uppdatera gammal xbmc till nyaste?

    hallåj.

    Mitt första inlägg här efter att ha suttit och läst i trådarna ett litet tag.

    Har precis köpt mig en xbox som idag har xbmc men den hänger sig varje gång jag försöker komma in i Musikdelen så jag tänkte att uppdatera den kanske skulle hjälpa, men då kommer problemet, jag har inte en aning om hur man gör

    nuvarande version av xbmc enligt systeminfo i xbmc är: 1.1.0 (Y) dec31 2004.
    sen under står version av Mplayer: 1.Opre5-3.2.3 dec21 2004.

    Jag har laddat hem från xbmp.uk.xbins.org filen XBMC-SVN_2007-10-15_rev10538-T3CH som jag fattat ska vara den nyaste.

    Sen har jag läst att man ska byta ut xbmc-mappen på xboxen mot denna version. Men om jag tar bort hela xbmc-mappen så försvinner ju massa filer & mappar som inte finns med i den nya jag laddat hem, tex xboxmediacenter.xml eller är det bara att använda den gamla versionen av xboxmediacenter?

    läste också att man i nyare version ändrar länkar i filen sources.xml som ska finnas i userdatamappen, men kollar jag i userdatamappen på det jag laddat hem så finns ingen sån fil med där, och i versionen på min xbox finns ingen userdatamapp alls

    Så snälla hjälp en helt novis person att uppdatera sin mediacenter del så jag kan lyssna på musik på stereon genom min xbox.

    Jag använder inte xbmc som dash utan den startar upp i avalaunch om jag fattat allt rätt

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Om du inte använder Xbmc som dash så blir det ganska lätt.
    Ladda hem senaste. (vilket du uppenbarligen redan gjort). Att där inte är samma filer i den nya XBMC är inget du behöver oroa dig över, det är upplagt lite annorlunda nu. Du raderar hela din XBMC mapp under apps, och kopierar in den nya.
    Du kommer att få konfigurera och ställa in på nytt, men det är det värt. En ny färsk installation, som bara blir bättre för varje rev som kommer.
    Passa sedan på att lägga in ett snyggt skin tex Vision eller kanske tom nya vinci (dock inte fullt utvecklat än)

    Lycka till! och har du fler frågor så tveka inte att fråga!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    konfigurerar jag i den här xboxmediacenter.xml filen så jag ska lägga tillbaka den från gamla versionen eller hur/vart konfigurerar jag? eller ska det bara vara den här default-filen som ska ligga i "rooten" på xbmc-mappen?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    uppgradera xbmc och glöm xboxmediacenter.xml!

    nya xbmc är uppbyggt helt annorlunda... det är inte lönt att försöka behålla nåt gammalt, det blir bara problem. Gör en "clean" install.
    Last edited by housepainter; 2007-10-21 at 05:00.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen housepainter, nu har jag tagit mig mod till att byta ut till nyaste och än så länge funkar det bra nu funkar det att lyssna på musik också!

    lite snyggare blev det samt inställningarna var mycket enklare att sköta än att gå in i mediacenterfilen och göra allt.
    Så nu har jag ställt in väder och film och musikmappar samt att det ska vara på svenska

    bockar och bugar

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Om du inte använder Xbmc som dash så blir det ganska lätt.
    Ladda hem senaste. (vilket du uppenbarligen redan gjort). Att där inte är samma filer i den nya XBMC är inget du behöver oroa dig över, det är upplagt lite annorlunda nu. Du raderar hela din XBMC mapp under apps, och kopierar in den nya.
    Du kommer att få konfigurera och ställa in på nytt, men det är det värt. En ny färsk installation, som bara blir bättre för varje rev som kommer.
    Passa sedan på att lägga in ett snyggt skin tex Vision eller kanske tom nya vinci (dock inte fullt utvecklat än)

    Lycka till! och har du fler frågor så tveka inte att fråga!
    Var kan man ladda ner dom?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19

Liknande diskussioner

  1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1412
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:43
  2. xbmc som startalternativ på evox menyn
    By bingobelle in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 21:17
  3. PSP - Vad behöver man till..vad är bäst att köpa?
    By kofikalonji in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:16
  4. Hur kommer jag tillbaka till XBMC efter en reset?
    By fArGo_sWe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 22:33
  5. XBMC 2.0xxx
    By isaxon in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 23:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •