Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Har Pioneer DV-535 Macrovision off(VCR-friendly)?

Johnny Guest

Question Har Pioneer DV-535 Macrovision off(VCR-friendly)?

Blev lite tjurig, hade trott att den skulle ha det(macrovision off), eftersom alla era tidigare modeller och regionsmodifieringar av pioneer-spelare "stängt av" macrovision-skyddet, men det verkar inte som denna variant av regionmodifierings-chip supportrar det...?
    Har jag rätt, och isåfall varför?

Jag köpte inte spelaren för att kunna kopiera filmer, men det kan ju vara praktiskt att ha möjligheten, och vem gillar kopieringsskydd...

Mvh
    Johnny

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om du köpt en Pioneer 535/636/737/DV-55 och har problem med makrovision är du välkommen till vår butik på Södermalm för omgående gratis uppgradering av modifikationen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    Stockholm, Sverige
    Respekt
    0

Cool

Min pioneer 535 är macrovision fri, betyder det att jag kan kopiera region 1?
    Är macrovisionfri samma sak som macrovision off?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Makrovisionsfri=Makrovision off = vcr friendly.

Om du kan spela in R1/NTSC beror helt och hållet på din video. Antagligen inte om du inte har en amerikansk video. De flesta video klarar NTSC uppspelning men inte inspelning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    Stockholm, Sverige
    Respekt
    0

Cool

är det sant att pioneer 717 är vcr friendly, ni påstår på hemsidan att man kan kopiera DVD filmer med den, tidigare fick jag svar (tack för det) om pioneer 535 där ni menar att man måste ha en video som kan spela in NTSC inte bara spela upp. Nå?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Pioneer 717 (om den är såld/modifierad av oss eller någon annan firma som använder makrovisionsfri modifikation) fungerar precis som 535. Kopieringsskyddet borttaget, men man måste ha en ntsc-video.

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    Stockholm, Sverige
    Respekt
    0

Cool

jag undrar bara om en sådan där NTSC-PAL konverter kan funka; den omvandlar ju signalen och PAL signaler går ju att spela in, eller hur?
    jag tänker att om man kopplar en konverter mellan en (vcr friendly) dvd och en (svensk) video och spelar in, får ju videon PAL signaler, eler hur? Som den då "accepterar".

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ja, köper du en ÄKTA NTSC/PAL konverter, t.ex. de TENLAB modeller vi säljer, så har du inga problem att spela in NTSC signaler på din PAL video...

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    Stockholm, Sverige
    Respekt
    0

Cool

varför är just TEN LAB konverterna så jäkla dyra? och hur bra är egentligen den där för 750 kr?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

TENLAB är en ÄKTA konverter, dvs den konverterar 60Hz NTSC till 50Hz PAL med *BRA* resultat. Sådana kostar pengar...

Den för 750 är inte någon äkta konverter, den konverterar NTSC 60Hz till PAL 60Hz och går inte att använda för videokopiering utan endast för att få färgbild om man redan har en stabil svartvit bild.

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    Stockholm, Sverige
    Respekt
    0

Cool

nu är jag jobbig, men kan man göra om en svensk video så att den spelar in NTSC signaler, som en amerikansk video.
    Har ni någon avbetalningsplan på de 7000 ni säljer TEN LAB konverten för?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag vet ingenting om hur man skulle kunna bygga om en videoapparat. Vi kommer att kunna erbjuda avbetalning, jag väntar bara på att få lite respons från nordbanken. Fort går det inte...

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    Stockholm, Sverige
    Respekt
    0

Cool

tja, undra bara hur det gick med banken och avbetalningsmöjligheten.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Banker är INTE snabba, jag anmälde intresse för flera veckor sedan och dom har inte hört av sig.

Liknande diskussioner

1. Guide för DVD-backup
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-06-12, 18:32
  2. Vilken brännare??
    By Aiygee in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 21:57
  3. Problem med RCE och Pioneer 535
    By sm in forum DVD - regionsmodifiering
    Senaste inlägg: 2001-11-09, 20:44
  4. För alla som har en Pioneer och har problem med RCE.
    By DJV in forum DVD - regionsmodifiering
    Senaste inlägg: 2001-03-09, 21:23
  5. Samsung 611 och Pioneer DV 535?
    By john in forum DVD - regionsmodifiering
    Senaste inlägg: 2001-01-08, 11:54

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner