Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Har min läsare börjat krångla sig?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0

Läsaren Död? Hjälp Plz

Hej Psxcare!

Mitt 360 är ungefär ett halvt år gammal nu, flashad hos psxcare, problemet är att läsaren har nått mot sitt slut dvs att den ibland slutar läsa skivor. Exempelvis när jag lägger in ett spel så ger den ifrån sig ett slags knackljud och det tar aldelles för lång tid att starta spelet, ibland startar den inte alls
    (står ''reading'' och sen ''open tray'').

Jag måste då ta ut skivan och sätta den igen för ett nytt försök, ifall det funkar så får jag chansen att spela några minuter innan det dyker upp ett meddelande som säger att ''disc is unreadable please clean it osv''. När jag tar ut skivan så upptäcker jag några repor på sidorna.

Jag har använt många olika medier (Verbatim,Traxdata,HP,Maxell osv). Verbatim och Traxdata är det enda medier som funkar just nu men otroligt segt att starta.

Så till min fråga vad ska jag göra nu? Jag har kvittot kvar från flashningen ifall det behövs. Ska jag ringa MS och skicka in skiten eller komma till er PSXcare? Jag har dessutom kvar den där lilla MS klistermärket.

Detta kom som ett överaskning för mig, första gången det drabbar mig
    Last edited by Heat88; 2007-10-22 at 21:51.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    bump kom igen nån som kan svara plz , sitter och väntar på ett svar, vågar inte ens starta boxen längre.
    Last edited by Heat88; 2007-10-23 at 23:11.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du problem med originalspel? Annars kan det ju vara lite knepigt att formulera felbeskrivningen i reklamationen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Orginal spel startar fast jag upptäcker några konstiga lljud från läsaren, ibland när jag ska ta ut skivan så snurrar skivan fortfarande, börjar undra ifall lasern inte hänger med längre.

EDIT: Satte igång en orginal spel nyss kom ett meddelande med ''please insert a 360 game osv''

Tror att det är lasern som knasar eller?

Ohh fan va maskinen förvirrar mig
    Last edited by Heat88; 2007-10-25 at 02:13.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    someone plz?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Strular den med originalspel så återställ till originalskick och reklamera till microsoft.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. HJÄLP!!! Har min Xbox gått sönder?
    By Ironlord in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 12:22
  2. Är min Wii brickad???
    By Dannie in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 13:06
  3. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 23:17
  4. NME 360 v1.1 & Samsung läsare
    By jonaz82 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 23:14