Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Undertexter i filmer till PSP

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0

    Undertexter i filmer till PSP

    Hur gör man för att få med undertexter när man konverterar filmer till PSP:n
    Undertexterna har jag laddat hem från www.undertexter.se

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Hur gör man för att få med undertexter när man konverterar filmer till PSP:n
    Undertexterna har jag laddat hem från www.undertexter.se
    Du kompilerar in dem i filmen innan du konverterar dem för PSP eller hittar ett program som klarar av att läsa de filerna medans den komprimerar.

    Jag brukar inte lägga undertexter på mina filmer, ser ändå inte texten *s*
    Men min SLIM har jag en Komponentkabel till så där kan man ju kasta bild via Projektor eller på TV o då är det ju en annan femma.

    De få ggr jag jagt till text för att testa har jag använt mig av DVD filmernas inbyggda o inte externa filer.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Du kan använda ett gratisprogram som heter PSPVC :: PSP Video Converter för att konvertera och lägga in undertexter i dina filmer.

    Först och främst så kan det vara en god idé att först vara säker på att undertexten kommer se bra ut på PSP´n. Skapa en liten "förhandstitt" på ett par sekunder innan du konverterar om hela filmen, det är inte så roligt om undertexten är för liten eller för stor

    Skapa en dummy-subtitle-fil som endast är till för att visa hur undertexten kommer att se ut på PSP´n, kopiera och klistra in följande i notepad.exe och spara som dummy.srt eller liknande
    1
    00:00:01,000 --> 00:00:03,000
    Här är lite text...

    2
    00:00:04,000 --> 00:00:06,000
    Här kommer ännu mera text
    Bla bla bla...

    3
    00:00:07,000 --> 00:00:09,000
    Slutligen lite mer text
    för att avsluta testet.
    Starta PSPVC och gör så här:
    1. Klicka på "Source" för att välja vilken film du vill konvertera
    2. klicka på "Subtitles" och välj dummy.srt, välj typsnitt, storlek och färg
    3. Sätt "preview Duration" till 10 sekunder
    4. Klicka på "Preview"

    När det är klart, lägger du bara filmen i VIDEO mappen på din PSP och kollar så det ser bra ut.
    Är du nöjd med hur undertexten ser ut, är det bara att klicka på "Subtitles" och ladda in den riktiga undertexten och klicka på "Start"
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    ok, tack så mycket

    Nu har jag en fråga till, jag konverterade en film (Hostel 2) med programmet ImTOO MPEG Encoder till PSP AVC film *mp4 och det kommer bara upp unsupported data när jag försöker spela upp den i pspn.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    ok, tack så mycket

    Nu har jag en fråga till, jag konverterade en film (Hostel 2) med programmet ImTOO MPEG Encoder till PSP AVC film *mp4 och det kommer bara upp unsupported data när jag försöker spela upp den i pspn.
    Filmen får inte vara komprimerad med Div-X eller X-Vid liknande Codecs.
    Isf konvertera om dem "Packa upp" innan du gör slutkonverteringen till .mp4.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    ok, filmen var div-x kodad, men vad menar du med packa upp? vad jag vet (inte så mycket alltså..) kan man ju nästan bara packa upp rar och zip filer.. plus exe, pbp(!) osv. Aja vilket program ska man använda?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    ok, filmen var div-x kodad, men vad menar du med packa upp? vad jag vet (inte så mycket alltså..) kan man ju nästan bara packa upp rar och zip filer.. plus exe, pbp(!) osv. Aja vilket program ska man använda?
    Div-X är en komprimeringsalgoritm för att minska storlekar på filmer "och destruktivt med" men många använder detta för att minska filer på 1Gb till t.ex 50-100Mb.

    De filerna kan bara spelas om man har en Div-X Codec "En styrfil som berättar hur informationen skall tolkas av den uppspelaren du använder" och skulle din uppspelare inte stödja den Codecen brukar man få svart bild men höra ljudet som ofta inte komprimeras.

    Det som gäller för PSP är då att man måste Dekryptera "Packa upp" från Div-X formaten till orginalformatet "Man mister kvalitet på detta då filen redan våldtagits av Div-X algoritmerna" men däremot kan man spela upp dem i en mediaspelare som saknar rätt Codec.

    Jag känner inte till ett bra program för att konvertera Div-X/X-Vid filer men prova DVDSanta, bör finnas som 30 dagars prova gratis eller konverterar bara de första 10 minuterna version. Annars kommer säkert någon annan vänlig själ här att hjälpa dig rätt.

    Jag avskyr att konvertera med Div-x då det ofta ställer till problem för folk som saknar Codecs, men men... Sen är jag lite kräsen på det jag tittar på

    Skall bli spännande att se mina nykonverterade filmer för min PSP slim hur kvaliten blir med Komponentkabeln på TVn jag har eller via Projektorn.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    PSPVC som ja laddade hem fungerar inte riktigt; jag kan bara klicka på "open source" och " Video Title".
    Här e en länk till hur de ser ut:

    http://img.photoamp.com/pa/07/10/27/mBCs8.JPG

    vad kan jag ha gjort för fel nu då??

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Du måste ladda in en video till PSPVC innan du kan göra något. Klicka på "Source" knappen och välj en video, sedan kommer alla övriga funktioner att bli tillgängliga.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Men dom blir inte det..

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    jaha.. är det för att dom e divx kodade? när jag nu testade med en MP4 fil funkade det.

    hur packar man upp divx kodade filmer??!!!!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    jaha.. är det för att dom e divx kodade? när jag nu testade med en MP4 fil funkade det.

    hur packar man upp divx kodade filmer??!!!!
    Det gör man inte.
    Men om du måste kan du googla efter program som hjälper dig.
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Låter skumt att du inte kan få in din AVI (divx) film. Är du säker på att filmen inte är korrupt eller liknande? Kan du spela upp filmem på datorn?
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av BigMac Visa Inlägg
    Låter skumt att du inte kan få in din AVI (divx) film. Är du säker på att filmen inte är korrupt eller liknande? Kan du spela upp filmem på datorn?
    Hur låter det skumt? Har PSPn en decoder för divx-filmer?

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    ?? Tindor, jag svarade på Bajen13´s sista inlägg... När jag skrev om att få in AVI´n så menade jag i PSPVC
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Den funkar utmärkt på datorn.. ja tror verkligen inte att den är korrupt eller liknande (jag har testat med 4 st divx/xvid kodade filmer).

    hur lång tid tar det att konvertera en film på ca 100 minuter? Efter 2 timmar står den fortfarande på 0%

    Förresten funkar det nu när jag använder ett annat program och gör om filmen till AVI med MP4 kodning.
    Last edited by Bajen13; 2007-10-27 at 20:36.

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    konstigt, jag brukar konvertera divx filmer titt som tätt utan problem. Vet inte varför det inte funkar för dig
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Finns ett utmärkt program för att konvertera divx och dylikt till PSP:n ... PSP Video 9 ... Här har ni en snabb och bra guide ... http://forum.psxcare.com/support/sho...ght=psp+video9
    Följ den så går det inte misslyckas
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Ja de vet jag redan, men själva anledningen till att använda PSPVC var ju att jag ville ha med undertexter i filmerna..

    Annars för att konvertera divx/xvid använder jag (för det mesta) ImTOO MPEG ENCODER 3, den funkar också mkt bra(!)

    Till sist har jag nu desperat letat efter nåt program som lägger in undertexterna på själva filmen men utan att hitta ett bra smidigt program, känner nån vänlig själ till något?
    Last edited by Bajen13; 2007-10-28 at 11:07.

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Tindor Visa Inlägg
    Det gör man inte.
    Men om du måste kan du googla efter program som hjälper dig.
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=
    Sakta i backarna, kan man komprimera en film kan man packa upp den med, dock inte med samma bild/ljudkvalite som orginal men ändock.
    Det argumentet faller så hårt då jag själv för länge sedan konverterat DVD till Div-x och X-vid o tillbaka till både .avi och .mpg o sen till DVD igen.

    jämför det med att spara en bild io det destruktiva formatet .jpg för att sedan öppna den bilden o spara den som .gif eller .bmp.
    Jpeg komprimeringen har bara en begränsad färgpalett och när bilden en gång körts ned i .jpg format så går det inte så lätt att återställa den ursprungliga färgpaletten igen. Lite på samma sätt fungerar Div-X och X-vid.

    Citat Original inlägg av Tindor Visa Inlägg
    Hur låter det skumt? Har PSPn en decoder för divx-filmer?
    Nej PSP har inga Codecs för vare sig X-vid eller Div-X men skriv till Sony o be om en så kanske de bakar in det med en uppdaterad firmware, inte helt omöjligt för dem eller den händige hemmakodaren.

    Alla kan inte veta allt, men fler vet mer.
    Tack vare det breda antalet medlemmar o allas kunskaper kombinerat kan man få svar på det mesta.

    Tråkigt om killen som ställde frågan nu tror att loppet är kört.

    Mitt tips till trådskaparen:
    1. Konvertera om Div formaten till en okomprimerad "I valfritt program som gör detta" sen kastar du in den okomprimerade filmen i det programmet du skall lägga undertexter "Du har då två program om du inte hittar ett som gör allt åt dig" en för att konvertera om från Div-x/X-vid format till det format det andra programmet kräver för att lägga in Subbar o sen konvertera till .mp4 för din PSP

    http://www.winavi.com/en/video-conve...-converter.htm
    http://www.dvdsanta.com/
    http://www.effectmatrix.com/
    Last edited by Pendragon; 2007-10-30 at 01:23.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    och tack

    En fråga till.

    Jag köpte såna här DVD+R skivor som jag hade tänkt bränna ut data/filmer på.
    Men när jag sätter i skivan i datorn så hittar den skivan men tror att det är en CD skiva som man inte kan bränna på. Jag har en bärbar acer dator som är ca 2 år gammal. Läste nånstans att man skulle uppdatera brännaren men var kan man göra det?? länka gärana

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    och tack

    En fråga till.

    Jag köpte såna här DVD+R skivor som jag hade tänkt bränna ut data/filmer på.
    Men när jag sätter i skivan i datorn så hittar den skivan men tror att det är en CD skiva som man inte kan bränna på. Jag har en bärbar acer dator som är ca 2 år gammal. Läste nånstans att man skulle uppdatera brännaren men var kan man göra det?? länka gärana
    Vissa DVD skivor stöds inte av vissa läsare, för att bränna film rekommenderar jag DVD -R skivor rakt av då det är standarden för Film och inte +R som är standarden för Datalagring. Sen kanske du inte har en DVD Brännare i laptopen

    Uppdatera Firmware för brännare kan man göra via tillverkarens hemsida, Ring supporten om du är osäker.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Skilnaden mellan +R och -R e väl att +R kan man bränna om skivorna på.. Hade jag för mig oxo Sen så är det så att på brännaren står det bara DVD+R och inget DVD-R vilket gjorde mig lite osäker på om den klarade av -R skivor.

    Jag hittade två program till pspn:

    PSP Media player

    http://www.psp-hacks.com/file/153

    den ska tydligen stödja AVI (DiVX) / OGG / WMA. DivX AVI filer, men jag får det självklart inte att funka..

    Och XviD4PSP v4.022

    http://www.psp-hacks.com/file/723

    Ett program som SKA kunna konvertera filmer kodade med DIVX/XVID och så SKA man kunna lägga in undertexter.. MEN det funkar sjävfallet inte!!
    TROTS att jag har installerat avisynth och divx codec som man behövde.!
    (skitprgram)

    Känner inte du till nåt program så man kan lägga in undertexter på själva filmen, det tar ju så fruktansvärt lång tid å konvertera filmer..

  24. #24
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Det är inga skitprogram, snarare skit bakom spakarna

    Har din dator vad som krävs för att köra programmen? Både PSPVC och och Xvid4PSP kräver minst att du kör med Windows XP (med service pack 2) eller högre, samt att du måste installera en del nödvändiga DirectX filer.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Ja, service pack 2 och självkalart windows xp. Sedan har jag directx 9.0, avisynth och divx/xvid codecs.

    Dock när jag startar XVID4PSP kommer det upp:

    Failed to enable constraints. One or more rows contain values violating non-null, unique, or foreign-key constraints.
    Last edited by Bajen13; 2007-10-30 at 18:57.

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Skilnaden mellan +R och -R e väl att +R kan man bränna om skivorna på.. Hade jag för mig oxo Sen så är det så att på brännaren står det bara DVD+R och inget DVD-R vilket gjorde mig lite osäker på om den klarade av -R skivor.
    Återskrivbara DVD skivor benäms RW för Re Writable *Återskrivbara*
    DVD-RW samt DVD+RW som är motsvarigheten för DVD-R och DVD+R fast återskrivbara.

    Skillnaden mellan -R och +R är att +R klarar man av att finalisera TOC efter man rännt ut innehållet och det klarar man inte på -R skivor
    TOC = "Table of Contens" *Filtabell av Inehåll på svenska ungefär )

    Men generellt används -R för Film och blandat men +R är menat för Backup av Data etc.

    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Känner inte du till nåt program så man kan lägga in undertexter på själva filmen, det tar ju så fruktansvärt lång tid å konvertera filmer..
    Nej jag lägger aldrig med undertexter då man ändå inte ser dem på en PSP o jag förstår vad de säger ypperligt
    Men nu med SLIM och TV-Ut är det en helt annan femma för folk som måste läsa vad folk säger på film, jag håller med.

    Jag konverterar direkt från mina orginalDVD filmer till min PSP med hjälp av programmet CloneMobile som även klarar av att konvertera till mobiltelefon format o I-Pod etc. Den tar undertexter som ligger med på DVD skivorna.

    Du kan prova en 30 dagars gratisvariant från Slysoft. Sök på google bara
    Jag konverterar i regel en hel DVD film för PSP på 30 minuter ungefär...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag konverterar direkt från mina orginalDVD filmer till min PSP med hjälp av programmet CloneMobile som även klarar av att konvertera till mobiltelefon format o I-Pod etc. Den tar undertexter som ligger med på DVD skivorna.

    Du kan prova en 30 dagars gratisvariant från Slysoft. Sök på google bara
    Jag konverterar i regel en hel DVD film för PSP på 30 minuter ungefär...
    30 MINUTER??? NÄÄ, DU SKÄMTAR!!! De är ju emot naturlagarna..
    Jag satt igår och rippade Spiderman 3 till en AVI med AOA DVD Ripper och det tog ca 2-3 timmar..

    CloneMobile lär jag ha köpt redan imorgon..

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    30 MINUTER??? NÄÄ, DU SKÄMTAR!!! De är ju emot naturlagarna..
    Jag satt igår och rippade Spiderman 3 till en AVI med AOA DVD Ripper och det tog ca 2-3 timmar..

    CloneMobile lär jag ha köpt redan imorgon..
    30 Dagars prova på med slysofts CloneMobile, testa först, o köp sen om det passar för dina ändanmål.

    Sist jag rippade en orginal DVD till min tjejs PSP var det Superbit versionen av Bram Stokers Dracula o det tog inte mer än 30-45 minuter på sin höjd.
    Jag har aldrig väntat mer än MAX en timme då jag dumpat en DVD på DVD-R eller till PSP.

    Sen kan jag ärligt säga att jag inte dumpar mycket film till PSP men då jag gjorde det gick det snabbt. *Snabb brännare/Läsare & PC är nog det som krävs.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    OK, låter bra!

    Har laddat hem en trial nu, den verkar funka bra

Liknande diskussioner

  1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1412
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:43
  2. Önskar Guide för koppling xbox360 till dator med 2 st nätverkskort kabel mellan..
    By Palleman in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 19:36
  3. Komponentsladd till PSP Slim & Lite
    By Reinkaos in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 10:15
  4. Hjälp vid köp av PSP...
    By Ayn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 17:17
  5. Tangentbord till PSP?
    By Gojira in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 21:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •