Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 50 av 50

Diskussion: MS Support, ett skämt?

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Men alltså LOL at M$... men varför kollar de inte om xbox:et är bannad dessutom utan klistermärket... lol!

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kingrobin Visa Inlägg
    Men alltså LOL at M$... men varför kollar de inte om xbox:et är bannad dessutom utan klistermärket... lol!
    de är lata, deras annställda bryr sig inte, mänsklig faktor, de vet att tex RROD inte uppkommer av en flashning tex.. du har 3år RROD garanti och de är kanske schyssta.. du får ringa och fråga deras support..

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Det kanske är möjligt att bli bannad utan att ha modifierat sin xbox, men vad vet jag. Iallafall så bannad eller ej borde ju knappast bryta någon garanti.

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Tänkte göra en liten uppdatering:

    Xbox #2 har nu nått tyskland, har ingen uppdatering på Xbox #1 ännu.

  5. #35
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Min erfarenhet av deras Support var Mild, allt gick hyffsat snabbt.....men d dryga var att Personen jag fick prata med kunde varken Svenska eller Engelska....Lite Ryss-Engelska bara

  6. #36
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av huklen Visa Inlägg
    Tänkte göra en liten uppdatering:

    Xbox #2 har nu nått tyskland, har ingen uppdatering på Xbox #1 ännu.
    Min box e nu oxå framme i Weiterstadt hos M$ servicecenter, så du huklen o jag får väl hålla tummarna för varandra o se vad som händer, iaf så kan vi ha en tävling om vem som får sin först tillbaka o sedan om vad man får tillbaka

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Hahah visst.. fast ja bor i norrland så det tar ju nån dag extra

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    95
    Respekt
    18
    Mitt har varit iväg i tre veckor på måndag, hmm det va ju flashat, men mitt sigill satt på fint, vad tror ni ? där va inga tydliga brytmärken heller...

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Törs inte säga nåt förrän ja får tillbaka mina boxar :]

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    95
    Respekt
    18
    Ringde supporten, den skulel vara här senast fredag, tråkigt att man inte får något kollinummer på mail när den är ivägskickad, hursomhelst, hoppas jag får en helt ny box med hdmi mmmm

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Ringde nyss MS support, min första xbox är på väg tillbaka, fick även kollinummer.

    Dock skickades den idag så får den inte förrän nästa vecka.

  12. #42
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    fick tillbaka xboxen igår

    fick tillbaka en ny xbox 360 (tillverkningsdatum september 2007) igår med en benq drive i den flashade den med senaste benq ixtreme, jag måste säga att den var tystare än den gamla jag hade, jag fick alltså skickat in min xbox 2 gånger innan dom bytte ut den , skickade in den första gången 15/10 fick tillbaka den 29/10 skickade in den igen 30/10 och fick tillbaka den 20/11

  13. #43
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    ->Huklen
    Jag fick min idag, men eftersom jag inte var hemma så får jag den imorgon...typiskt. Så vi får väl se vad som gömmer sig i kartongen. De fick den den 6/11 o jag fick den 21/11. Boxen var bannad som jag skickade in me Hitachi 59 drive och sigillet kvar på den, så som sagt så märker vi vad som har hänt imorgon. Jag har dock ej fått nån info av varken UPS lr M$ om att den skulle vara på väg tillbaka.

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Fick ena xboxen idag, reparerad, ny sigill, dock inte ny xbox, samma som jag skickade in, inte ett falcon moderkort, inte nya kylare, samma hitachi läsare i den.

    Men den är nu flashad och funkar prima

  15. #45
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag fick min idag jag med.
    Moderkortet blev bytt, och de har ju glömt att låsa den till mjukvaran i dvdn. Så när jag lägger in en skiva så säger den " för att spela upp skivan, så sätt den i en 360 konsoll" Jag ringde givetvis supporten, så som en kompensation skall jag få en ny box, ett spel o ett trådlöst headset. Man fick välja flera alt. men jag valde detta combo pack Så nu är det bara att vänta på fraktsedeln så skall jag skicka in den. Så gick hela historien till.
    P.S när jag skulle testa live uppkopplingen så fick jag ett felkodsmeddelande oxå, dock ej felkoden för ban.

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Min andra xbox kom idag, nytt moderkort, modell gammalt, gamla kylare osv osv.. testade logga in på live, funkade, ej flashad

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Jahapp, då var det bara skicka tillbaka ena xboxen, eftersom MS glömde låsa eepenisen, tur att man har en extra xbox, dock oflashad.. tillgodo

    Har öppnat min #2 xbox nu, det är nya kylflänsen på GPUn, gamla på CPUn, dock inte falcon moderkort, det sitter en Hitach 47DJ i den, samma modell som den jag skickade in
    Last edited by huklen; 2007-11-30 at 00:38.

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av huklen Visa Inlägg
    Jahapp, då var det bara skicka tillbaka ena xboxen, eftersom MS glömde låsa eepenisen, tur att man har en extra xbox, dock oflashad.. tillgodo
    de verkar vara väldigt glömska på den biten

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Idag när man var på jobbet så ringde Microsoft, skulle skicka in min Xbox på rep, fick en trådlös handkontroll som komp, dessutom var fraktsedeln på min mail när jag kom hem.. är väl första gången jag har sluppit ringa till dom och be dom skicka en ny fraktsedel för att den aldrig kommit.

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Nu har jag fått tillbaka min konsoll, tog över en månad, fast då har det ju varit jul, nyår och allt ståhej under tiden.

    Xboxen jag fick tillbaka var tillverkad under 2006, inte en helt splitterny utan garanterat en repad en bara, det var nytt serienummer och allt på den.. helt utbytt från den gamla.

    Boxen jag skickade in var ju såklart utan garantisigill (eftersom jag hade öppnat den för att kolla dvdrom osv).

    Den funkar på live och allt, men det är inte en vanlig garantisigill på denna, utan nån slags klisterlapp bara där det står microsoft xbox 360 på? Ska öppna boxen sen och kolla vad det är för moderkort, det är en hitachi läsare i den iaf.

    Så allt i allt:
    Jag har skickat in mina boxar 3 xboxar totalt, alla har varit moddade, flashade, och gud vet allt.. alla har blivit ersatta utan några problem alls.. blev tom kompenserad med en trådlös kontroll (yey, tetris med 3 spelare)
    Last edited by huklen; 2008-01-07 at 21:30.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Co-OP en tv, ett xbox 360. Vilka spel?
    By MoFa in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 23:48
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  3. Problem med ett spel
    By Mattilainen in forum PC - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 17:27
  4. någon lösning till ett noob-problem?
    By Sandren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 09:01
  5. Firmware Browser support
    By sdewqa in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •