Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 50

Diskussion: MS Support, ett skämt?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17

    MS Support, ett skämt?

    Hej, ska försöka göra mig så kortfattad som möjligt..

    Jag har läst på forumet att det är många som lyckats skicka in sin xbox 360 till microsoft för lagning, men min historia är något annorlunda.

    För några månader sedan ringde jag in till MIcrosoft och gjorde en felanmälan, dom skulle skicka en fraktsedel till mig så att jag kunde ringa UPS.

    Någon fraktsedel kom aldrig.

    För nån månad sedan ringde jag Microsoft igen, och talade om mitt problem, dom gjorde en ny felanmälning och lovade att skicka en fraktsedel (ifall den gamla kommit bort).

    Någon fraktsedel kom aldrig.

    Nu ringde jag idag igen, och berättade om mitt problem. Gjorde en ny felanmälan men den här gången fick jag meddelandet att jag skulle ringa till USP och inte vänta på någon fraktsedel.

    När jag ringer UPS så säger dom att jag måste ha en fraktsedel annars får jag stå för frakten, vafan? Jag gav dom referensnummret jag fick från MS supporten men det fick dom inte fram nånting på.

    Vafan pysslar dom med egentligen?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Undrar vi med, tror vi har 25 boxar här som aldrig fått någon fraktsedel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jag tänker inte ens kommentera hur j_vla länge jag väntat på mitt "replacement kit" till min Microsoft Racing Wheel....
    å idioterna på supporten går ju inte att prata med. Bara massa goddag yxskaft.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Är det nu dom har börjat "strunta?" i att skicak ut fraktsedlar till folk, eller har det pågått under en längre tid?

    Ringde upp MS igen och då sa han att det skulle komma en fraktsedel, även fast den första snubben sa att det inte behövdes.. tror dom borde byta ut till lite mer kompetent personal på supporten

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom har väl order om att maska så mycket som möjligt för att dom redan har fullt med trasiga boxar på inhyllan och ont om fungerande material att ersätta dom med...

    Jag har flera kunder som fått nya 360 tillbaka som bara fungerade i 3-4 timmar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    jag skickade in min xbox 360 för 2 veckor sedan och han jag pratade med i supporten med frågade vad är problemet , 3 röda ringar sa jag, kan du kolla din ström försörjnings enhet vilken färg den har , jag sa grön, ok då får du skicka in den sa han kan du ge mig console id , ja var är den sa jag kolla under usb porten längst till höger på framsidan av xboxen, jag gav han det, han registrerade boxen på mitt namn min adress emailadress. han frågade har du en skrivare

    ja sa jag. vill du vi ska skicka en fraktsedel till dig eller vill du att jag emailar den till dig , skicka den via email sa jag, fick den på under en timme, gick till ups skickade iväg den.

    Så långt allt smidigt men börjar bli lite orolig konsollen är flashad , är bannad och den kom fram till tyskland den 17/10 och idag är det den 26/10 och inget svar från microsoft, vid en noggrannare granskning är det nog kört.

    men supporten från ms vid felanmälan tycker jag var bra.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Jag har ringt in till MS och begärt fraktsedel via email istället, har fått 1 av 2, skickade in min första xbox tidigare idag.

    Båda mina xboxar är banande på live samt flashade, ingen har originalfirmware på sig, får se om nån av dom går igenom.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    håll oss informerade, det är bra att veta om dom fixar trots flash resp chipning

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Will do, borde väl få besked om 2 veckor om allt går väl

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Var tvungen att ringa till MS support igen och fråga var min andra fraktsedel var, tydligen hade dom "glömt" att lägga in min epost på den andra anmälningen, kommer den idag skickar jag min andra xbox idag också.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    fick tillbaka 360 idag

    fick tillbaka min 360 idag, såg ut till att vara samma konsol (kände igen brytmärkena) fick till och med med en månads gratis xbox live gold subscriptions card. på rep lappen står det att det var fel på moderkortet och att dom hade bytt ut detta, konstigt för console id var den samma som jag skickade iväg. läsaren var nog den gamla hitachin, för den var fortfarande flashad kunde starta upp ett backup spel.

    men när jag försöker ansluta till live står det inte your console has been banned.

    det står technical configuration error, contact microsoft support center.

    felkoderna är

    W:0000-000B
    X:0000-F001
    Y:00C2-03E0
    Z:0000-0000

    Vad kan detta betyda hade den varit bannad så hade det väl varit andra felkoder?.

    I övrigt så är den faktiskt tystare nu innan lät den som en jet motor.

    Undrar om man kan kontakta microsoft support center

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rolle Visa Inlägg
    fick tillbaka min 360 idag, såg ut till att vara samma konsol (kände igen brytmärkena) fick till och med med en månads gratis xbox live gold subscriptions card. på rep lappen står det att det var fel på moderkortet och att dom hade bytt ut detta, konstigt för console id var den samma som jag skickade iväg. läsaren var nog den gamla hitachin, för den var fortfarande flashad kunde starta upp ett backup spel.

    men när jag försöker ansluta till live står det inte your console has been banned.

    det står technical configuration error, contact microsoft support center.

    felkoderna är

    W:0000-000B
    X:0000-F001
    Y:00C2-03E0
    Z:0000-0000

    Vad kan detta betyda hade den varit bannad så hade det väl varit andra felkoder?.

    I övrigt så är den faktiskt tystare nu innan lät den som en jet motor.

    Undrar om man kan kontakta microsoft support center
    du borde nog göra som den ber dig. kontakta supporten.

    google är din vän: http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t530915.html

    In its simplest form Marriage theory is, once you go on live with one setup, eeprom and Hdd are collected by MS and stored together. If the eeprom comes back on and has a different Hdd, then you have obviously changed it and you are banned.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    ringde supporten hon skulle kolla upp vad dessa koder betydde, man har ju ingenting att förlora

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Om du går in på Xbox Live test och trycker på More info på testet som inte gick igenom (eller den just under) så kommer det att stå ifall den är bannad.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    int21: Länken är till xbox (1) forum, de diskuterar hdd.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Fraktsedel 2/2 har anlänt idag, ska fara och skriva ut den och skicka senare under dagen.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    jag vet men där står det technical configuration error contact microsoft support

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av stora4 Visa Inlägg
    int21: Länken är till xbox (1) forum, de diskuterar hdd.
    oj, så fel det kan bli när man skyndar.. felkoden var rätt iaf

    rolle: hört något nytt från supporten?

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    jag pratade med en kille idag på supporten han tog upp koderna på W X Y Z

    han kunde inte ge mig ett svar på en gång han sa att någon annan från microsoft tech support skulle ringa upp mig inom 72 timmar, och förberrede mig på att den personen kanske pratade engelska (kanske självaste Bill Gates ringer upp ). kan man inte bara byta ut den frågade jag. nej man kunde kanske lösa det via dom sa han.

    så jag får väl vänta i 3 dagar och hoppas på det bästa.

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    har hittat felet själv uppenbarligen så är det ett fel som dom gjorde i tyskland när dom bytte moderkortet dåm låste inte det till eepromen

    läs http://www.xboxlivetheguide.co.uk/Ne...9a866945b1eb2e

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rolle Visa Inlägg
    har hittat felet själv uppenbarligen så är det ett fel som dom gjorde i tyskland när dom bytte moderkortet dåm låste inte det till eepromen

    läs http://www.xboxlivetheguide.co.uk/Ne...9a866945b1eb2e
    då stämde alltså mitt första svar, även om det var baserat på xbox.

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    japp det stämde skulle få skicka in den ,killen på support centret skulle skicka fraktsedeln från ups via email så jag postar den så snabbt som möjligt.

    Frågade om man inte kunde få en ny direkt nu när man hade väntat i över 2 veckor och att det var deras fel, och att man inte hade någon lust att vänta i 2-3 veckor till.Han sa att han skulle skriva med i felmeddelandet till repair centret att den hade varit där för lagning tidigare och att det då var möjligt att man fick en ny eller reparerad , men han kunde inte lova något , men förstod att man inte hade lust att vänta.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Nu är XBOX 1 i Frankfurt, Tyskland. Några mil från dess destination, borde nog hända nåt imorgon, iafallall så borde den vara här i slutet på nästa vecka om allt går väl, håll tummarna

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    jag gjorde felanmälan, så sa dom att jag skulle få en fraktsedel, men efter en vecka eller 2 kom de en gubbe från UPS istället och hämtade xboxen utan att jag hade någon fraktsedel...

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Ett tips: Beställ fraktsedel via email, den kommer bara nån timme efter beställningen, alternativt nästa dag.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Men vänta nu. Skickade du(Rolle) in din Flashade xbox 360? Hur gjorte du med klistermärken?

  27. #27
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tjavol,
    För att inte glida bort allt för mkt ifrån trådens titel så kan jag bara hålla med om att supporten är ett skämt, ja. Jag har iaf skickat in min ena box med ROFD idag. Plomberingen på DVD:n är på och så plockade jag upp en MS plombering som vi satte dit, allt var rengjort inuti skalet med CSI metoder så att inga fingeravtryck lr nåt annat syns nånstans så att de inte ser/märker att man har haft ur DVD:n. FW:n är inte återställd till org på den, dessutom så var den bannad ifrån LIVE tjänsten, och så var det en Hitachi(kommer ej ihåg vilken)som satt i den. Supportsnubben förklarade hur jag skulle göra med boxen: Ta av HD:n, ta av faceplaten, inga kablar och lägga den i en anonym box, ej i org. kartongen, dessutom frågade han för säkerhets skull ifall jag visste hur man tar bort faceplaten och HD:n måste ändå vara ett skämt, den frågan. Fast man vet ju aldrig. Dessutom fick jag fraktsedeln genom mail vilket var smidigast, bara att skriva ut o klistra på paktet och skicka. Vändan skulle ta max 15 arb. dagar. Så vi får väl se vad som händer härnäst och vad jag får tebax.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Ni som har fått tillbaka eran xbox, får ni ett nytt mail med ett nytt "Kollinummer" när dom väl skickar tillbaka xboxen?

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    jag skickade in min flashade bannade box utan klistermärken och med brytmärken. fick tillbaka den reparerad , men jag har skickat tillbaka den till tyskland för att när dom bytte moderkortet på den så hårdvarulåste dom inte moderkortet till eepromen.

    vad spelar ett klistermärke för roll om det är brytmärken på den och den är bannad

    ps när jag skickade tillbaks den igen så är klistermärket på.

  30. #30
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    jag fick inget mail om att 360n var på väg tillbaka , jag kunde bara följa den till tyskland via ups tracking, det är lite dåligt tycker jag, sedan tycker jag ups också är lite dåliga när dom ringde och frågade om jag var hemma för leverans, vilken tid frågade jag , någon gång mellan 11-16 (det var ju ganska precist )

    tror dom att folk är hemma vid den tiden på en vardag?, lyckligtvis var jag ledig just den dagen och var hemma

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Co-OP en tv, ett xbox 360. Vilka spel?
    By MoFa in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 23:48
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  3. Problem med ett spel
    By Mattilainen in forum PC - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 17:27
  4. någon lösning till ett noob-problem?
    By Sandren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 09:01
  5. Firmware Browser support
    By sdewqa in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •