jag undrar kan man bränna filmer till hd dvd o hur funkar det i så fall med dual layer skivor eller
jag undrar kan man bränna filmer till hd dvd o hur funkar det i så fall med dual layer skivor eller
t.e
jag menar xbox 360 s hd dvd spelare
t.e
Kan kan du. Men du måste ha en HD-DVD brännare + HD-skivor.
Så du får bränna sjuka mängder film innan du har igen den investeringen.
En HD-brännare (t.ex. Toshiba RD-A1) ligger väl på 15-20.000 kr
Å en tom skiva på typ 130 kr
Värt att vänta lite med det kanske? :-)
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
går det asså inte att bränna hd dvd på dual layer skiva hmm......men är det värt att inköpa en hd dvd spelare då till xboxen
t.e
Nej en dual-layer skiva rymmer strax under 9gb medans en HD DVD film är upp till 30gb och alla filmer är iaf över 10gb så nej.
Värt med HD DVD spelare? ja om man vill ha högupplöst film o lägga 200-300 per film så visst.
Jag kör PS3 och Blu-Ray och har 12 filmer än så länge.
Tänk på att du ska ha utrustning som ska ge HD också. Alltså helst en HDMI Xbox 360 så du kan får ut 1080p till din framtida 1080p skärm, om du ej redan har en. Komponent och VGA i all ära men det är ett wild card.
Sen ska du helst ha en förstärkare som kan ta emot LPCM 5.1 (helst även LPCM 7.1) via HDMI om du ska kunna dra nytta av det bättre ljudet också.
Samt en TV/projektor som klarar minst 720p, helst 1080p.
Har du detta är så ska du skaffa HD DVD eller Blu-Ray annars vänta.
360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net
jo jag har en xbox 360 tyvärr utan hdmi men jag har hdtv ny modell sony
t.e
jo jag har en xbox 360 tyvärr utan hdmi men jag har hdtv ny modell sony , dock ej full hdtv men klarar 720
t.e
Jag skulle nog vänta med en HD-DVD om jag var som du.
Kriget mellan HD-DVD och BluRay är ju förvisso inte över. Men enligt de senaste försäljningssiffrorna i USA så säljer film på BluRay dubbelt så mycket som på HD-DVD. Å efterfrågan styr marknaden.....
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Bookmarks