Nu kan snart alla chippa sitt Wii
~LÄNK~
In på "Instalación" eller "Demostración"
Bara hoppas de funkar
/Robie
Nu kan snart alla chippa sitt Wii
~LÄNK~
In på "Instalación" eller "Demostración"
Bara hoppas de funkar
/Robie
Last edited by Robie 88; 2007-10-25 at 21:28.
Oh jävlar vad trovärdigt det såg ut när dom installerade den där adaptern på moderkortet. Bara klick liksom. Hur gör man då på en med kapade ben? kan inte vara sådär lätt....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Får la se om de funkar när de kommer till försäljning ska iaf kosta runt 24 USD inte så farligt.
EDIT* Sen de där angående cut legs så finns det alltid en liten kant kvar av själva klippningen så förhoppningsvis får adaptern kontakt med den.
/Robie
Last edited by Robie 88; 2007-10-25 at 21:30.
Ja man får ju hoppas, men jag tycker det låter otroligt att den ska få kontakt där. Men jag är ju inte direkt för lödfria adaptrar heller....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Om det skulle funka sitter det nog snart en klick epoxy över chippet så försvinner den enkelheten ganska snabbt.
Men D2B maskiner tillverkas ju inte längre så....
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Skulle man kunna använda detta till Wiikey chipp?
Vad jag fattade det som så är det ett helt chip i sig?
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Du får en sockel för 8P DIP. Ville du sätta i andra chip så kan du alltid klippa bort sockeln eller göra en adapter.
Så Wiikey utan att löda funkar ej.
Wiifree/Winja kan funka direkt. Men man bör väl kolla så benen är rätt kopplade innan.
Såg de hade en på bild med Wiikey.. Frågan är om de säljs så eller om det bara visar man kan löda in en. Min spanska är för dålig och den engelska sidan kommer ej upp
Last edited by micro; 2007-10-26 at 19:07.
Om adaptern funkar och sitter bra, kanske man skulle kunna använda det till hjälp när när man skall sätta in d2c chippet.......
Bookmarks