Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Startproblem

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post Startproblem

    Fick min Psx consol multichippad på hallandsgatan för drygt 16 månader sedan men det är jättesvårt att få igång NTSC samt backupkopior. Är det nått knep man skall använda samtliga spel startar efter ex antal omstarter dock. Men kan ta upp till en halvtimme ibland med omstarter.

    MVH

    Docgurka

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Antagligen laserproblem. Går att justera ganska enkelt om du har en modell 5502 eller senare. Har du modell 1002 krävs lite mer jobb för att få ordning på lasern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Och hur går denna enkla justering till?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du tar med dig din playstation, några av dina strulande spel, samt 350:- så gör vi rent linsen och ställer in styrkan med hjälp av vår laserstyrkemätare.

    Eller så provar du dig fram genom att skruva upp skruven på den orange flatkabeln lite, men då är risken att du ställer in styrkan c:a 100% för högt och förkortar livslängden på lasern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Vad är det man justerar? Strömstyrkan? Vad skall den vara?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Nej, laserljusstyrkan som laserdioden lämnar ifrån sig. Jag vill inte säga något exakt värde eftersom olika instrument kan ge olika utslag, det är även beroende på hur man håller ljussensorn.

    Om man har tillgång till en laserstyrkemätare bör man mäta på några nya och fräscha maskiner för att få ett bra referensvärde och sedan ställa in problemmaskinen till samma värde.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Startproblem
    By johangustafsson in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 22:43
  2. startproblem med neo4
    By mr.mojo in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-27, 22:43
  3. Startproblem
    By Some^one in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-09-28, 01:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •