Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Allmänt om PSP

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question Allmänt om PSP

    Hejsan!
    Jag har länge funderat på att köpa ett PSP, slim eller fat vet jag inte ännu, hade tänkt att höra mig för.

    1) Vad är det för skillnad på en PSP-slim och en PSP-fat?
    Går det att spela spel man laddat ned på båda om man köper dem ifrån psxcare? Det vill säga nedladdade ISO-filer, likt denna release?
    Bomberman_USA_PSP-pSyPSP

    2) Är det någonting man borde tänka extra på? Jag hade tänkt använda min PSP till att spela spel liknande det ovan på, och lägga in filmer samt mp3-filer på, funkar det att köpa en slimmad version då eller ska man köra en basepack för homebrews?

    3) Är homebrew program en privatperson gjort, eller räknar man homebrew som allmänna filer och liknande man inte borde få ha?

    4) Vad rekommenderar ni, en fat eller en slim?
    Är den slimmade versionen plastig av sig, eller är det någonting man inte tänker på? För och nackdelar?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    1) PSP Slim&Lite, som Sony så vackert döpt den till, är ca 30% smalare och över ett hekto lättare än den tidigare PSPn (PSP-fat). Gör den betydligt enklare att ha med sig. Har dock lite sämre batteritid, hur mycket vet jag ej. En annan funktion som lagts till är att du kan koppla den till en tv och spela upp filmer, musik och spel (spel endast med komponentsladden).

    2) Båda ska väl funka lika bra som jag har förstått det.

    3) Homebrew är hemmakodade program/spel som folk har gjort och sedan lagt ut på nätet eller dyl.. Det är väl lite olika om dessa är lagliga eller ej, beroende på om kompileringen har skett med stulen kod (som till xbox om jag inte minns fel).

    4) Slim känns nästan tom inuti när man håller i den, väger knappt nått. Ruggigt skönt för handlederna i längden. I övrigt känns den som den äldre modellen, så att inte satsa på en slim idag känns ganska dumt.


    Hoppas det här hjälpte dig något iaf.
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Om ingen annan har någonting att tillägga tror jag att det får bli en slimmad version. Det är inget krångel om man ska ha in sina ISO-filer? Det är bara att lägga in dem i ISO-mappen, alternativt formatera PSPn om det inte fungerar?

    När man köper sin PSP, kommer det med laddningskontakter till väggen då? Följer det med olika för olika länder, jag ska utomlands i framtiden (thailand) och det skulle vara bra att kunna ladda den där då.
    Om det inte kommer med laddare som funkar i Thailand, vad borde man göra då? Köpa extrabatteri? Försöka ladda i någon dator på något internetcafé?

    Tack för hjälpen förresten!

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Om du ska ha med den utomlands och ska ladda den så är det nog bara att köpa en laddare som passar och är gjord för rätt spänning 110 eller 220v ... Och btw ska du köra mycket homebrew så ska du nog satsa på en Phat då de flesta progg är kompilerad för den ... Men du ska väl mest se film och spela så jag skulle satsa på en slim om jag vore du ... Och inte för att göra reklam eller så men skulle nog köpa en redan flashad från psxcare så är du säker från allt strul
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Givet att det blir ett köp ifrån psxcare.
    Är det denna som är flashad?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=654&xSec=98

    Kan man köpa en konverterare till el-adaptern på plats i Thailand tror du? Vissa säger att det inte skiljer sig på el-uttagen, vissa säger att det skiljer sig men att det finns konverterare att köpa.
    (Förstår om du inte kan detta, men om någon annan kan får denne gärna svara också)

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    borde väl bara vara själva laddaren som skiljer sig så att köpa en i thailand borde väl funka... har ingen aning vad de har för uttag eller så där nere dock. annars är ju usb-laddarna jävligt smidiga
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Det verkar som att Thailand har lika uttag som Sverige.
    Men länken ovan, det är till den flashade PSP-slim från psxcare?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    japp, det är den. men som Begga sa så kör den alltså inte alla gamla homebrews som gjordes till v1.5 phat-psp. å andra sidan så bör väl alla riktigt bra homebrews ha uppdaterats så de funkar med nya slim, så du behöver nog inte vara orolig
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Tindor Visa Inlägg
    Det verkar som att Thailand har lika uttag som Sverige.
    Men länken ovan, det är till den flashade PSP-slim från psxcare?
    Länken stämmer.
    Har för mig att den medföljande nätdelen går på både 110Volt och 230V så det handlar bara om att konvertera om stickproppen, åk till ClaesOhlsson eller kjell och company o köp en reseadapter eller köp en billig på en marknad i Thailandet eller kika om de har några på hotellet där du bor " om du tar in på ett d.vs. "
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. psp slim vs psp tjock
    By swifter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 09:47
  3. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  4. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 14:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •