Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Pandora tricket fungerar inte för mej

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18

Pandora tricket fungerar inte för mej

Jag följde instruktionerna och sen när jag var i cmd så skulle jag skriva "C:\pandora\mspformat\mspformat.exe G" och sen ber den mej att bekräfta formateringen, då när jag valt Yes så står det bara "Write error."

Nån som har någon idé vad det kan bero på?

Jag hade formaterat minneskortet innan, och jag använder en PSP med 3.52 M33-2

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Chernobyl Apa Visa Inlägg
    Jag följde instruktionerna och sen när jag var i cmd så skulle jag skriva "C:\pandora\mspformat\mspformat.exe G" och sen ber den mej att bekräfta formateringen, då när jag valt Yes så står det bara "Write error."

Nån som har någon idé vad det kan bero på?

Jag hade formaterat minneskortet innan, och jag använder en PSP med 3.52 M33-2
    Kan bero på:
    1. Minneskortet är ett "Pirat" eller inte licenceriat av Sony o har inte MagicGate funktion.
    2. Din PSP har fel på några nycklar o behöver köra en Keycleaner
    "Jag har samma problem hemma med en PSP jag lekt lite mycket med, men alla andra klarar av att formatera minneskortet till ett Magiskt kort."
    3. Skrivskyddade filer på kortet eller kortet är defekt, prova ett annat. *ORGINAL med MagicGate*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Har testat 2 st minneskort, ena SanDisk och den andra Sony, båda 1GB, båda funkar i övrigt normalt.
    Dom har även MagicGate support så det är inte pirat.
    Båda hade jag nyformaterat i PSPn så jag antar att det inte fanns några skrivskyddade filer....eller?

Så jag får gå på alt. 2, var hittar jag keycleaner och finns det några nackdelar/bieffekter med att använda den?
    Last edited by Chernobyl Apa; 2007-10-29 at 12:49.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Testade båda, KeyCleaner fixade min 0x5 nyckel, testade mspformat sen, funkade inte.
    Sen testade jag det andra programmet, den sa att min PSP var "too messed up" och ville inte röra nånting.
    Jag kollade på minneskortets dolda filer efter att ha formaterat, dom var skrivskyddade så jag tog bort skrivskyddet, men det funkade fortfarande inte att göra mspformat.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Testade båda, KeyCleaner fixade min 0x5 nyckel, testade mspformat sen, funkade inte.
    Sen testade jag det andra programmet, den sa att min PSP var "too messed up" och ville inte röra nånting.
    Jag kollade på minneskortets dolda filer efter att ha formaterat, dom var skrivskyddade så jag tog bort skrivskyddet, men det funkade fortfarande inte att göra mspformat.
    Too messed up lät inge kul alls, har du lekt med mycket Custom Gameboots etc eller??

Tror nästan att enda hoppet är att köra ett Pandoratrick på den enheten och blåsa ur den ordentligt.
    Jag har själv inte orkat göra något åt min egen PSP som strular då jag ändå har fyra andra fungerande varav ena är en Slim
    / Pendragon

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Du gillar att nämna saker om dig själv Pendragon ... Tror folk skiter i hur många PSP osv du har ... Inget illa ment men självskryt imponerar ingen ... Tat lungt mannen
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Aja, får dra med min bror till psxcare nån gång så han kan få sin fixad

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Du gillar att nämna saker om dig själv Pendragon ... Tror folk skiter i hur många PSP osv du har ... Inget illa ment men självskryt imponerar ingen ... Tat lungt mannen
    Om ingen bryr sig varför svarade du?

Aja, får dra med min bror till psxcare nån gång så han kan få sin fixad
    Låter som en bra idé
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Det är inte menat som skryt, jag har tidigare jobbat på PSXCare om det lättar ditt samvete o jag samlar på TV-spel o Hembiofilmer bland annat.

Varför jag skriver det är för att jag har själv stött på problemet, och varför jag har fler än just en PSP är för att jag gärna sitter o testar saker på dem för andras skull.

Första PSPn jag skaffade var till mig, sen fick min Tjej en egen så jag fick ha min i fred, sen skaffade jag en Testenhet jag kunde labba med, Sen bytte jag till mig en Ta-082 moderkorts PSP för några har haft problem med GPS programvara på dessa, sen fick jag en till PSP som var lite trasig i displayen och sist skaffade jag en SLIM för att kunna testa GPS programvara mot den då detta var oklart om det skulle fungera.

Sen köpte jag Kameamodulen till PSP bara för att jag var oerhört nyfiken sen slank det med en GPS modul då jag hälsade på Farbror Hansi *skratt* o den fanns det ju INGET program till alls i Europa så MapThis blev valet o nuförtiden hjälper jag till rätt mycket med frågor och uppgraderingar/tips.

Så att jag her fler enheter/tillbehör är helt "Alla nybörjare på forumen jag är med i " fel

Passar den förklaringen bättre ??
    Tror knappast du hittar många killar/tjejer som köper enheter för att kunna hjälpa andra fastän de slutat i branchen fär länge sedan
    Last edited by Pendragon; 2007-10-30 at 02:40.
    / Pendragon

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    OK .. Så jag är inte den enda som samlar på gamla enheter, är själv på jakt efter en Virtual Boy för tillfället ... Verkar rätt omöjligt att få en till bra pris då alla vet vad dom är värda ... Hittade en billig men då var det givetvis fel på både det ena och andra

Sorry jag inte följer topic men det verkar vara en sjukdom jag lider av
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    OK .. Så jag är inte den enda som samlar på gamla enheter, är själv på jakt efter en Virtual Boy för tillfället ... Verkar rätt omöjligt att få en till bra pris då alla vet vad dom är värda ... Hittade en billig men då var det givetvis fel på både det ena och andra

Sorry jag inte följer topic men det verkar vara en sjukdom jag lider av
    Såg din annons
    Har en själv hemma med några spel men den behåller jag helst i samlingen
    Retro rockar, har precis plockat ihop lite nyservade o moddade NES enheter några vänner skall få köpa av mig *ler*
    / Pendragon

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Okej, ontopic igen
    Sist så körde jag windows vista, det var tydligen där problemet låg, jag kör windows xp nu och formateringen fungerade (tror jag)
    jag skrev "C:\pandora\mspformat\mspformat.exe G" och bekräftade, på guiden jag läste stog det att det skulle komma upp massa saker, den enda som stog var att formateringen var klar, är det så det ska vara?

Men iallafall, när jag ska köra installern på PSP så får jag bara felmedelande:
    The game could not be started. (8002014C)

Några tips?

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Hoppsan dubbel post
    Last edited by Chernobyl Apa; 2007-10-31 at 12:48.

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Jag läste runt lite och kom fram till att jag skulle ställa in i recovery menyn, "Game folder homebrew: kernel 1.50"

Så nu funkade det, återkommer om jag får fler problem

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Okej, nu har jag nergraderat till 1.50

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Okej, nu har jag nergraderat till 1.50
    4 poster senare utan att gå in i en gammal o välja Redigera ja

Från 1.50 upp till 3.52 M33 för att sen kasta in uppgraderingen till 3.52 M33-4
    / Pendragon

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Hehe, tänkte inte på att jag kunde redigera

Har uppgraderat till 3.52 M33 -> 3.52 M33-4 också

Edit: Verkar som jag har ett litet problem, sänka volym knappen verkar inte funka på den nyflashade PSPn
    Kan det ha något med flashningen att göra? Har ingen aning om den funkade innan jag flashade hehe
    Kan en ytterligare uppgradering hjälpa?

Edit2: Strunt samma, han kan använda fjärrkontrollen som man får i value pack
    Last edited by Chernobyl Apa; 2007-10-31 at 23:29.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Hehe, tänkte inte på att jag kunde redigera

Har uppgraderat till 3.52 M33 -> 3.52 M33-4 också

Edit: Verkar som jag har ett litet problem, sänka volym knappen verkar inte funka på den nyflashade PSPn
    Kan det ha något med flashningen att göra? Har ingen aning om den funkade innan jag flashade hehe
    Kan en ytterligare uppgradering hjälpa?

Edit2: Strunt samma, han kan använda fjärrkontrollen som man får i value pack
    Custom FW som kommer från rätt källa o ingen annan varit inne o pillat med brukar vara väldigt stabila, din volymknapp måste varit skev redan innan men i värsta fall Pandora ned den till 1.50 o testa
    Jag har inga problem med mina PSP enheter o Custom FW iaf.
    Bara på en som jag lekt lite väl mycket med Gameboots på har korrupta nycklar *skratt*
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Var kan man köpa det och fungerar det för Pal?
    By nightboy42 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 19:46
  2. Xboxen blir svart och går inte starta om...
    By Anytec in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 15:18
  3. Varför fungerar inte shuffle för mig?
    By PussyWagon in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-03-14, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner