Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: kass bild med ny HD-pack

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20

    kass bild med ny HD-pack



    jag har ställt in allt i dash o så, i spelen får jag fin fin kvalle, men i xbmc blir bilden RIKTIGT usel, se på bifogad screen.. vad är det som kan vara fel inställt?

    ni ser ju, ingen skärpa nånstans, pixligt o dant





    The Video Calibration window allows you to adjust how video is displayed on screen. You can access it through My Videos Settings or throught the on-screen display while playing a video. It allows you to adjust the picture overscan, the position that subtitles are displayed and also allows you to adjust the pixel ration. You must calibrate XBMC separately for each resolution that you use.

    "It is essential that you properly adjust the pixel ratio. Failure to do so will cause video to look 'stretched' or 'squashed' on screen. To calibrate your pixel ratio, adjust it until the square displayed on screen is perfectly square. It is recommended that you do so using a ruler to ensure that the calibration is as accurate as possible."

    kan ovan nämnda vara boven i dramat? hmm att xbmc nu med ny tv inte fattar att det är en widescreen, och därmed är pixlarna helt skadat stretchade, ska testa när jag kommer hem ikväll..
    Last edited by pimmen; 2007-10-30 at 11:03.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    bump

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lägg in en fräsch xbmc och gå igenom settings där du får aktivera 480P och 720P.

    Och sitter du och spelar upp divx skräp i låg upplösning så kommer du givetvis se hur dåliga dom är nu när du har en bra tv och bra kablar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    ok, bra svar, vart kan jag då få tag på lite bättre skräp? segt att bara ladda ner dvd-r typ, men om det är som du säger att det inte blir bättre än så, så får jag väl leva med pixligheten, tycker det är skumt bara när det inte vart så innan, men men

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    nu har allt löst sig, installerade ännu nyare version av xbmc, o nu ser de fin fint ut igen, lycka

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Skulle bara vilja lägga en "comment" här.

    Jag skaffade också hd-kablarna till min tv. Men va blåst man känner sig, jag använder iofs xboxen mest med xbmc och filmer. Men när xboxen inte klarar av att spela xvid/divx HD så är det ju ingen mening att ha kablarna. Visst man får "dashboarden" att visa allt i upp till 1080i. Men hur kul är det att titta på hela dagarna.. HAHA

    Får skaffa sig någon slags htpc och graffekort med stöd för hdtv innan man kan titta på t.ex. PIXARS småfilmer i mkv 720p.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kollar du på s.k. "HR" xvids och ställer in boxen på 720P så blir det helt OK bildkvalitet.

    För mkv 720P/1080P använder jag en tvix.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej.

    Vilken Tvix har du?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Senaste "kaffeburken" :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  2. Ingen Bild
    By Queen_Piss in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 10:07
  3. Ingen bild med chippet avaktiverat!
    By The_Crow in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 15:53
  4. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:31
  5. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •