Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: NME 1.2 till XBox 360

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    NME 1.2 till XBox 360

    Hej alla.

    Jag har en XBox 360 med Hitachi DVD #47. Har precis fått hem NME 1.2.

    1. Vilken storlek eller typ på lödkolv rekommenderar ni? Jag har köpt min hos claes ohlsson för typ 300-400kr.
    2. Var hittar jag detaljerade intruktioner för montering av chippet?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Gör inget dumt nu.
    Ge fan i chippet. Flasha driven med iXtreme istället.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Håller med Enlund!
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Kan någon förklara för mig varför NME chippet är så kasst? .. sitter själv och funderar på för- respektive nackdelar med NME chippet mot iXtreme. Då min box har en hitachi 79a så kommer det ändå krävas viss lödning och snarlika priser för modifiering.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Looped Visa Inlägg
    Kan någon förklara för mig varför NME chippet är så kasst? .. sitter själv och funderar på för- respektive nackdelar med NME chippet mot iXtreme. Då min box har en hitachi 79a så kommer det ändå krävas viss lödning och snarlika priser för modifiering.
    finns massa trådar om fördelar och nackdelar så det borde du ju redan klurat ut tycker jag. om det nu är snarlika priser.. varför inte ta det live-säkrare och mer uppdaterade alternativet?

    vad är dina för-/nackdelar?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    finns massa trådar om fördelar och nackdelar så det borde du ju redan klurat ut tycker jag. om det nu är snarlika priser.. varför inte ta det live-säkrare och mer uppdaterade alternativet?

    vad är dina för-/nackdelar?
    Först av allt tack int21 för att du lyckades sänka hela forumet med ett inlägg i mina ögon. *tummen upp*

    Och det enda du lyckades göra med ditt inlägg var i princip att kopiera och klistra in precis vad jag skrev i min fråga. Om du tycker att frågan var dum eller löjlig på något vis så för all del, avstå från att svara på det.

    Som nyregistrerad användare på forumet så är det inte helt lätt att hålla koll på alla trådar som har rört ämnet, och däri ligger en del av problemet. Det finns helt enkelt så många trådar som rör ämnet och som har svävat ut i massor av annat att det är svårt att hålla någon koll på det. Därför lånade jag tråden lite för att ställa min fråga.

    Men det kanske finns någon där ute som faktiskt vet vad de snackar om som kanske känner för att blidka mig.

    Så, varför är chip så dåligt?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Frågan bör ju istället vara, Varför skulle man VILJA ha ett nme chip för?

    nackdelar är väl att man måste patcha varje spel osv, och dessutom såvitt jag förstått så är det inte mer live säkert än nån annan lösning.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Looped Visa Inlägg
    Först av allt tack int21 för att du lyckades sänka hela forumet med ett inlägg i mina ögon. *tummen upp*

    Och det enda du lyckades göra med ditt inlägg var i princip att kopiera och klistra in precis vad jag skrev i min fråga. Om du tycker att frågan var dum eller löjlig på något vis så för all del, avstå från att svara på det.

    Som nyregistrerad användare på forumet så är det inte helt lätt att hålla koll på alla trådar som har rört ämnet, och däri ligger en del av problemet. Det finns helt enkelt så många trådar som rör ämnet och som har svävat ut i massor av annat att det är svårt att hålla någon koll på det. Därför lånade jag tråden lite för att ställa min fråga.

    Men det kanske finns någon där ute som faktiskt vet vad de snackar om som kanske känner för att blidka mig.

    Så, varför är chip så dåligt?
    Jag försvarar inte int21's inlägg. Det får han göra själv :-)
    Men forumet har en utmärkt sökfunktion. Som ny här på forumet borde du använda den i första hand innan du frågar saker. Blir lite tröttsamt för alla som hängt här lite längre när samma fråga kommer om och om igen ifrån nån ny nybörjare.
    Här är i alla fall ett svar:

    NME-chippet är gammalt och inte Live-säkert.
    Vill du kunna spela Live är det en riktigt dålig idé att installera ett NME-chip.
    Fördelen med att flasha är att det är enkelt att uppdatera om det kommer nya funktioner och det är enkelt att återställa till original om du måste skicka in boxen till MS på reparation.

    Dessutom måste man patcha om i princip alla releaser för att de ska fungera med NME. Xtreme/iXtreme och NME har Security Sectorn placerad på olika ställen. Skulle säga att 99% av alla releaser som släpps är färdiga enbart för Xtreme/iXtreme så det blir ju onödigt pill och strul för att få det att fungera med NME.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Det tar tre sekunder att patcha ett spel.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Looped Visa Inlägg
    Först av allt tack int21 för att du lyckades sänka hela forumet med ett inlägg i mina ögon. *tummen upp*
    ja, ett svar kan inte passa alla. eftersom du skrev du funderade på för- och nackdelar om de båda så "antog" jag att du läst på om de båda. jag nämnde det livesäkrare och mer uppdaterade alternativet och "antog" faktiskt att du hängde med i svängarna, för där har du svaret.

    det är svårt att svara på frågor när folk har så olika kunskap, jag förutsätter att de kommer lite pålästa.. eller iaf läst faq..

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. XBOX 360 i Asien
    By Laowei in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 10:07
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 15:13
  4. Bränna spel till xbox 360
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 15:26
  5. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •