Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Funderingar på Flashad 360, lite frågor

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Funderingar på Flashad 360, lite frågor

    Ok så nu har man blivit riktigt sugen på en flashad/chippad 360 med alla goa spel, har ett par frågor om någon har lust och tid att svara på dom

    1.(Det jag är mest oroad för med flashning)
    Hur pass säkert är det nu med Live? Har försökt läsa lite och vissa säger det är säkert, vissa tycker inte ens man ska ut på live.
    Det kommer ju bli iXtreme flashning och hur pass mycket sanning om live säkerheten är det?
    Jag har inga tankar att spela backups över live utan det blir orginalspel, men jag vill ju inte gärna bli bannad för att ex spela orginalspel över live eller tanka hem trailers,xbox live arcade osv.

    2.Vad tar Psxcare för ixtreme flashning utav 360?, stod 500 men antar det är mer för nyare versioner ex v79 och benq.

    3. Om jag köper en ny färdigflashad eller i butik, hur stor chans är det att man får Benq läsare? Den ska väll vara aningen bättre än hitachi's v79?
    Ska man vänta någon månad tills Benq spridit sig?

    4. Öppen fråga, tycker ni det är värt att betala lite mer och få garanti hos Psxcare 1 år eller lämna in en egen och få den chippad? (hoppas ni inte tar illa upp)

    5. Kan man garantera sig en Benq läsare om man köper en färdigflashad 360 premium hdmi?

    Tack så mycket på förhand
    Mvh Jimmie.
    Last edited by mitsuri; 2007-10-29 at 12:42.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mitsuri Visa Inlägg
    Ok så nu har man blivit riktigt sugen på en flashad/chippad 360 med alla goa spel, har ett par frågor om någon har lust och tid att svara på dom

    1.(Det jag är mest oroad för med flashning)
    Hur pass säkert är det nu med Live? Har försökt läsa lite och vissa säger det är säkert, vissa tycker inte ens man ska ut på live.
    Det kommer ju bli iXtreme flashning och hur pass mycket sanning om live säkerheten är det?
    Jag har inga tankar att spela backups över live utan det blir orginalspel, men jag vill ju inte gärna bli bannad för att ex spela orginalspel över live eller tanka hem trailers,xbox live arcade osv.

    2.Vad tar Psxcare för ixtreme flashning utav 360?, stod 500 men antar det är mer för nyare versioner ex v79 och benq.

    3. Om jag köper en ny färdigflashad eller i butik, hur stor chans är det att man får Benq läsare? Den ska väll vara aningen bättre än hitachi's v79?
    Ska man vänta någon månad tills Benq spridit sig?

    4. Öppen fråga, tycker ni det är värt att betala lite mer och få garanti hos Psxcare 1 år eller lämna in en egen och få den chippad? (hoppas ni inte tar illa upp)

    5. Kan man garantera sig en Benq läsare om man köper en färdigflashad 360 premium hdmi?

    Tack så mycket på förhand
    Mvh Jimmie.
    1. om du spelar backups live eller inte har ingen betydelse. har du spelat backups offline som varit ogiltiga så kommer du bannas när du går ut på live. ixtreme fixar detta såklart genom att inte boota felaktiga spel. ixteme är live säkert, idag! ingen vet vad ms hittar på sen.. risken att bli bannad är liten, jag är inte orolig över att spela live med ixtreme.

    2. det svarar hansi bättre på än mig.

    3. osäkert, köper du via psxcare kan du säkert få en benq på request om du vill..

    4. det beror på hur kunnig du anser dig vara. tycker du om elektronik och vet hur saker fungerar, då är det en gör det själv sak.. annars.. psxcare.. garanti är alltid bra..

    på underfrågan om chippning, tror du menade att flasha den.. men undrar du om chippning så.. ja, drar du dig för att flasha, ska du abslolut inte försöka chippa. finns en praktexemplar om chippning en tråd här som kom förra veckan förövrigt rekommenderar ja inte chip till 360.

    5. se fråga 3.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tackar så mycket för det snabba svaret.

    Ja jag menade flash inte chip, läste lite på det och tyckte flash såg bättre ut och att alla rekommenderade det istället så.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi flashar benq för 500:-

    Vi kan leverera hdmi 360 premium med benq dvdläsare
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. NME-spel på flashad 360
    By zekias in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 16:55
  2. Lite hjälp info om 360
    By g64 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 16:58
  3. Köpa flashad 360?
    By Mitchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 10:25
  4. M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?
    By venoll in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 14:50
  5. har några frågor om G6 LITE
    By feve86 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •