Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Krångel med bild kabeln, svar snabbt tack :D

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18

    Unhappy Krångel med bild kabeln, svar snabbt tack :D

    Hej jag var hemma hos min poalre idag och jag hade med mitt 360. Allt gick bra till vi startade TVn på hans rum. Bilden skiftade mellan grått och i färg. Jag Provade mig fram och ändrade så att bilden va i 50 hz istället för 60 hz men då kunde vi inte spela något spel för dem kräver 60. Så vi gick ner till hans fassas 42" tv där vi kopplad in den fast då hade vi inte den "grejen" där dem två ljudkablarna och video kabeln sitter i utan vi satte i dem var för sig i sidan på tv för där var sånna uttag. Funkade detta då? Nej, hela skärmen bara "zappade" typ. Till sist gav vi nästan upp och vi provade en sista gång på deras 32" HD-TV och kopplade in hd kablarna å allt och då funkade det prima

    men varför funkar det inte på en helt vanlig tv som vill ha 50hz och varför funkar det inte på en 42"??

    och varför kan det fungera utan problem på min väldigt gamla TV ?

    behöver man någon speciell kabel?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    men varför funkar det inte på en helt vanlig tv som vill ha 50hz och varför funkar det inte på en 42"??

    och varför kan det fungera utan problem på min väldigt gamla TV ?

    behöver man någon speciell kabel?
    dessa frågor är omöjliga att svara på om man inte vet märke, modell, vad ingången har för specifikationer etc. läste ni manualerna? när man sedan vet vad tv'n och dess ingångar stödjer så får man anpassa kabel/anslutning efter detta. provade ni scart-möjligheter etc., listan kan göras lång.. men ingen ide att sitta att gissa om man inte har specifikationer. (då menar ja inte philips 40" grå, 3 kontakter där bak)

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    dessa frågor är omöjliga att svara på om man inte vet märke, modell, vad ingången har för specifikationer etc. läste ni manualerna? när man sedan vet vad tv'n och dess ingångar stödjer så får man anpassa kabel/anslutning efter detta. provade ni scart-möjligheter etc., listan kan göras lång.. men ingen ide att sitta att gissa om man inte har specifikationer. (då menar ja inte philips 40" grå, 3 kontakter där bak)
    men jag har en sån "station" till mina scart kablar där man kan ha tre inkopplade kan det vara den som gör att min tv funkar perfekt eller e det bara tv ?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    1. Din polares TV stödjer tydligen inte PAL-60 eller NTSC (60Hz). Vissa spel kräver det. Köp ny tv.
    2. Skulle gissa att ni missade nån inställning. Nog för att kompositvideo är en riktig skitsignal, men bild ska ju gå och få i alla fall.
    (Hade han ingen komponentvideoingång på tv'n??)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    men jag har en sån "station" till mina scart kablar där man kan ha tre inkopplade kan det vara den som gör att min tv funkar perfekt eller e det bara tv ?
    hm.. den har knappast något med problemet att göra. läs om mitt förra svar. dessutom har ni testat tre olika varianter på tre olika tv'ar, rca>scart, rca och hd, så det går inte dra en slutsats om det heller.

    1. stödjer tv'n 60hz? om inte, problem löst.
    2. tv'n stödjer 60hz. koppla den via scart-kontakten. ingen bild, tv's inställningar.
    3. tv'n stödjer 60hz. prova via rca-kontakten. ingen bild, tv's inställningar.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    1. Din polares TV stödjer tydligen inte PAL-60 eller NTSC (60Hz). Vissa spel kräver det. Köp ny tv.
    2. Skulle gissa att ni missade nån inställning. Nog för att kompositvideo är en riktig skitsignal, men bild ska ju gå och få i alla fall.
    (Hade han ingen komponentvideoingång på tv'n??)
    kompositvideo?

    komponentvideoingång?

    (im a noob ui know )

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Ehhh.... har google semesterstängt eller?

    Kompositvideo är den gula kontakten. Det är en analog videosignal som innehåller bild och sync.


    Komponentvideo är 3 RCA-kablar för bilden - Y,Pb,Pr (röd,grön,blå)
    Ger en MYCKET bättre bild och är minimum om du vill köra HD-upplösningar.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

  1. Ingen bild via komponent längre!
    By radiuz in forum SmartXX Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 13:57
  2. Kan xbox med hd-kabel mäta sig med htpc?
    By kenta777 in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 23:34
  3. Skumt med svartvit bild
    By r0lf in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 19:52
  4. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  5. Tack för snabbt svar men....
    By Alfons in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-10-01, 00:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •