Hej!
Jag tycker att Lödinstalationen är svår att begripa sig på, Är lödpunkten "D0" viktig att löda fast eller är det bara något som finns där?
Och hur ska man då löda fast den om den är viktig?
Hej!
Jag tycker att Lödinstalationen är svår att begripa sig på, Är lödpunkten "D0" viktig att löda fast eller är det bara något som finns där?
Och hur ska man då löda fast den om den är viktig?
Oh ja, D0 är avgörande för att det hela ska funka.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Det är ett duox2 chipp jag pratar om , missade att skriva det.
Det sitter 16 pinheads på moderkortet för ett akira1 kort, och det är 12 på det nya chippet, så det blir 4 över. är någon av dom likvärdiga med "D0"?
Nej det är dom inte.
En del folk chippar sina xboxar som så att dom drar chippets D0 till en ledig pinne i pinheadern och sedan xboxens d0 till samma hål i LPC'n.
Men man måste i vilket fall som helst på moderkortets D0 och dra en kabel.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Vad händer om man inte löder dit d0 punkten? Xboxen startar som om den inte var chippad?
Just precis. Chippet jordar nämligen D0 för att TSOP'en ska tro att den är oflashad och därmed hänvisa till LPC bryggan, där chippet sitter.
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bookmarks