Detta problem har inget med min spelare att göra, tror jag. Har en thomson DTH-460E iaf, köpte den inte hos psxcare, men hoppas på hjälp iaf. Är dock en trogen kund hos er
Fick en skoterfilm i julklapp, Alticity.
När jag startar den så får jag färg, men bilden rullar som om det vore ett utslitet vhs band, ljudet funkar perfekt. Fick samma problem när jag brände vcd filmer i NTSC format. När jag konverterade vcd filmerna till PAL funkade vcd filmerna som de skulle.
DVD filmen jag försökte spela är från amerika, men har för mig att jag kolla att den var REGION ALL innan jag köpte.
Hittade ett regionshack på en hemsida, då man knappade in några nummer på fjärren, och mycket riktigt fick man välja region, jag valde noll och menyn visade ALL.
Detta löste dock ej mitt problem, bilden rullar fortfarande. På min dvd kan jag välja mellan NTSC/PAL bild, men inget händer förutom om jag väljer NTSC så rullar också dvdns meny också.
Om en DVD har amerikansk region så ska den väl inte ens gå att spela på en svensk omodifierad dvd? Jag kan spela den, men som sagt bilden rullar.
Antingen är det Macrovision (vet ej vad det är), men det är väl något slags skydd. Eller så är det scart kabeln. Hade bildproblem med mitt PSX pch PS2 när jag körde backups, men en ny scart löste det.
Bookmarks