Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Regions problem

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Vännäs
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Arrow Regions problem

    Detta problem har inget med min spelare att göra, tror jag. Har en thomson DTH-460E iaf, köpte den inte hos psxcare, men hoppas på hjälp iaf. Är dock en trogen kund hos er

    Fick en skoterfilm i julklapp, Alticity.
    När jag startar den så får jag färg, men bilden rullar som om det vore ett utslitet vhs band, ljudet funkar perfekt. Fick samma problem när jag brände vcd filmer i NTSC format. När jag konverterade vcd filmerna till PAL funkade vcd filmerna som de skulle.

    DVD filmen jag försökte spela är från amerika, men har för mig att jag kolla att den var REGION ALL innan jag köpte.

    Hittade ett regionshack på en hemsida, då man knappade in några nummer på fjärren, och mycket riktigt fick man välja region, jag valde noll och menyn visade ALL.

    Detta löste dock ej mitt problem, bilden rullar fortfarande. På min dvd kan jag välja mellan NTSC/PAL bild, men inget händer förutom om jag väljer NTSC så rullar också dvdns meny också.

    Om en DVD har amerikansk region så ska den väl inte ens gå att spela på en svensk omodifierad dvd? Jag kan spela den, men som sagt bilden rullar.

    Antingen är det Macrovision (vet ej vad det är), men det är väl något slags skydd. Eller så är det scart kabeln. Hade bildproblem med mitt PSX pch PS2 när jag körde backups, men en ny scart löste det.
    /Johan Sjöblom

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Din TV klarar inte 60Hz verkar det som.

    Kan du spela importspel på din PSX med RGB-kabel?

    Prova då att köpa en scartkabel "med alla stift" och koppla till samma ingång på din TV som fungerar med PSX:en.

    Kolla i menyerna på din spelare och aktivera "RGB".

    Fungerar inte det, kolla i menyerna om du kan ställa in spelaren mellan PAL/NTSC/PSEUDO PAL osv och testa olika lägen. Thomson brukar kunna visa NTSC filmer i 50Hz. Det blir lite ryckig bild, men det är ju bättre än ingen bild.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47
  2. Stora problem att läsa DVD-filmer
    By Ershag in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-12, 01:05
  3. Regions fri Xbox
    By Morphem in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-07-31, 13:57
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •