Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: BenQ läsaren läser sämre än Hitachi/Sammy

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21

    BenQ läsaren läser sämre än Hitachi/Sammy

    Efter flashning av en bunt (10) BenQ läsare (givetvis med 1.1 slow/quiet) så är det några maskiner/läsare som är riktigt dåliga, orkar knappt boota en backup. Bara att lämna tebaks till affären.... suck..

    Har provat några olika media och det är samma sak ändå.
    Tyvärr så är det några som är riktigt dåliga på att läsa hembränt

    Verkar som mediajakten börjar nu... ska prova med Ritek S04 på Fredag, dom borde va bättre.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har väl hunnit med minst en 30-50st senaste dagarna, alla med FAST/NOISY :-)

    Inga problem med något media vi testat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    ljudnivån då?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Mahadeva Visa Inlägg
    ljudnivån då?
    den kan ju inte vara så hög.. många klagar på samsungs ljudnivå (orginal eller flashad med fast) och benq ska väl vara ännu tystare. det jag inte förstår är hur alla kan lägga sådan vikt till ljudnivån.. okej att det hörs vid ev. laddtider mm.. men jag spelar heller inte med tv / stereon "mutad" som en del verkar göra . ärligt talat så tänker jag inte mkt på det där ljudet..

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18

    Question

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har väl hunnit med minst en 30-50st senaste dagarna, alla med FAST/NOISY :-)

    Inga problem med något media vi testat.
    Slow/quiet?
    Fast/noisy?

    Det låter som att det finns två olika fw att flasha vilka får läsaren att antingen läsa skivorna/spelen långsamt eller snabbt. Stämmer detta? Ursäkta om det finns en FAQ om detta, jag hittade ingen - således frågar jag här.

    Hastigheten måste ju vara samma som original, annars kommer det inte vara säkert att spela över Live! ju. Det var ju med slow/quiet mode som tidigare X360 har blivit bannade från Live!

    Klargörande önskas, tack på förhand!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har väl hunnit med minst en 30-50st senaste dagarna, alla med FAST/NOISY :-)

    Inga problem med något media vi testat.
    Hansi jag köpte med Prem. HDMI med BenQ hos er i måndags. Den läser riktigt långsamt, märkbart långsammare än min förra Hitachi, vissa videos hackar även nu vilket de inte gjorde med Hitachin. Vad göra?
    Jag bränner Verbatim i en Pioneer.
    Last edited by dzl; 2007-10-31 at 20:40.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    Hmmm. nu blir jag lite nervös.. är det fler som har problem med flashade Benq???
    PSP 5.50Gen D3
    XBOX360 Elite ORGINAL!!

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Ok Hansi, flashar ni så många kan ni nog ha en rejäl firmafest snart...

    Tyvärr blir det nu så att varje "snubbe med PC vana" kommer flasha sin 360 själv ( som det blev med sammy MS25 och Hitachi ) så det gäller att vara med nu i början innan alla märker hur enkelt det egentligen är.... synd att det inte var fler hitachi 79:er...

    50*500:- = 25000:- på en dag, låter väl sjysst. 50st * 10 minuter / 60 = 8.3 timmar. (iofs får man ingen Lunchrast då..)

    Mao kan EN person på ditt företag en sån bra dag göra 25000:- helt ensam

    Det som gör mig förvånad är att ni inte märkt några problem med media... förbered er på detta iallafall.

    Hare Gött

    /Gem

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Det är roligt med mattematik.

    / M

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    33
    Respekt
    23
    Av att läsa Gemet's inlägg så får man intrycket av psxcare gnider händerna av rikedom. Visst att det kostar men du ser inte andra avgifter som de har.

    PSXCare har funnit så jävla länge och förtjänar respekt. Den stora fördelen med att handla hos Psxcare är att garantierna, det får man inte om man pillar själv.

    Kom ihåg det.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Självklart, men det är kanske för att Hansi alldeles själv gjorde uträkningen möjlig genom att presentera fakta.
    Självklart har dom avgifter osv. och respekten visar jag genom att skriva inlägg på deras forum eller hur?



  12. #12
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    Matematik eller matte men INTE Mattematik!!!!!!!

    :-)

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi tjänar bra ifall det kommer en strid ström av kunder som vill flasha sina dvdläsare. Kommer det bara 10 kunder på hela dagen så blir det förlust... Kostar att ha anställda å skatter å hyra å revisor å el å tele å.....

    Men man har ju inte företag för att inte tjäna pengar eller hur...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    Men hur var det med läsproblemen med flashade Benq??
    PSP 5.50Gen D3
    XBOX360 Elite ORGINAL!!

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi tjänar bra ifall det kommer en strid ström av kunder som vill flasha sina dvdläsare. Kommer det bara 10 kunder på hela dagen så blir det förlust... Kostar att ha anställda å skatter å hyra å revisor å el å tele å.....

    Men man har ju inte företag för att inte tjäna pengar eller hur...
    min fråga kvarstår:
    Hansi jag köpte med Prem. HDMI med BenQ hos er i måndags. Den läser riktigt långsamt, märkbart långsammare än min förra Hitachi, vissa videos hackar även nu vilket de inte gjorde med Hitachin. Vad göra?
    Jag bränner Verbatim i en Pioneer.

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Jag kör "fast" och jag tycker inte alls det laddar långsamt. Kör verbatim i en 111L och bränner i 2,4x. helt perfekt tycker jag faktiskt!
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
    Jag kör "fast" och jag tycker inte alls det laddar långsamt. Kör verbatim i en 111L och bränner i 2,4x. helt perfekt tycker jag faktiskt!

    va menas med "fast" ?

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Jag kör quiet fw och bränner med en pioneer 112D (senaste fw) och automatisk hastighet. Bränner en skiva på 15-17 minuter. Funkar kanon för mig. Upplever att min Benq blev mycket snabbare i laddningstiden även fast jag valde quiet fw till den.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av dzl Visa Inlägg
    min fråga kvarstår:
    Hansi jag köpte med Prem. HDMI med BenQ hos er i måndags. Den läser riktigt långsamt, märkbart långsammare än min förra Hitachi, vissa videos hackar även nu vilket de inte gjorde med Hitachin. Vad göra?
    Jag bränner Verbatim i en Pioneer.
    En eller ett par 360 blev flashade med slow/quiet i måndags. Bara komma in så ändrar vi till fast.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    En eller ett par 360 blev flashade med slow/quiet i måndags. Bara komma in så ändrar vi till fast.
    klockrent tack!

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    111
    Respekt
    22
    Hej

    Vad är skillnaden mellan Fast VS Slow?


    Läser olika media bättre om det fast eller slow?

    Är det större chans att bli bannad med slow?
    Last edited by 3875; 2007-11-02 at 13:47.

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    jag har en benq oct2007, flashat med fast. verba skivor, pio 112d, bränner i 8x, funkar utan några som helst problem.

    du som hade problem med att läsa skivor, jag gissar på att du inte har pionner brännare eller verbatim skivor? eller kanske bara en av de?

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    jag har en benq oct2007, flashat med fast. verba skivor, pio 112d, bränner i 8x, funkar utan några som helst problem.

    du som hade problem med att läsa skivor, jag gissar på att du inte har pionner brännare eller verbatim skivor? eller kanske bara en av de?
    jo båda...men verkar som jag har "slow"

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Vad är det för skillnad på fast och slow? Vad är det för skillnad vid flashning?

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av dzl Visa Inlägg
    jo båda...men verkar som jag har "slow"
    Slow orsakar problem med vissa spel, hack i spel, långsamma laddningtider, spel som fryser etc etc...
    Det är säkert olika från läsare till läsare, men jag föredrar FAST, mindre problem och bättre avläsning av media.

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Är det större chans att bli bannad med slow?
    Det undrar jag oxå.

    /Niklas

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen har blivit bannad så hur skall man veta det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Jag menar kollar MS sånna saker? Är det säkrare att köra med fast?

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Återigen, svårt att veta sådant...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. läsaren låter men läser inget...
    By bust-a-gamer in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 22:16
  2. Xbox 360 Arcade, benq?
    By nosmaz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 06:00
  3. Media till Benq?
    By mikael.beck in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 18:50
  4. DVD läsaren går konstant-farligt?
    By evert in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:34
  5. DVR LÄSAREN
    By Carpe Diem in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-04-20, 07:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •