Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Frågor om brickblocker.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0

Frågor om brickblocker.

Hej

Jag undrar lite över brickblocker, Fungerar det på så sätt att du kan ta i princip vilket spel som hellst (NTSC, JAP, PAL) och brickblocka det och sedan kan det inte längre bricka ditt Wii, det låter ju lite bra för att vara sant i mina öron men jag är ny här på forumet så vad vet jag

Undrar också över "Super_Mario_Galaxy_ReadNFO_Wii-PROMiNENT" är det någon som fungerar eller är det fake, fel region eller något annat tråkigt med den?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Jag kom också på, kan PAL spel på något sätt bricka wiit? om man har ett PAL wii ochpå något sätt gör fel i bränningen eller om rippen är upfuckad eller nått.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Grima Visa Inlägg
    Jag kom också på, kan PAL spel på något sätt bricka wiit? om man har ett PAL wii ochpå något sätt gör fel i bränningen eller om rippen är upfuckad eller nått.
    Om nån har döpt om ett ntsc spel till pal så kan du ju självklart bricka ditt Wii. Men PAL spel brickar INTE ditt Wii...

Brickblocker tar bort updateringsblocken på spelen så att du inte blir brickad. men alla spel fungerar inte för det. Vissa är hårdkodade till vissa regioner. men många fungerar. Kolla bara på gbatemp....

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Brickblocker tar bort updateringsblocken på spelen så att du inte blir brickad. men alla spel fungerar inte för det. Vissa är hårdkodade till vissa regioner. men många fungerar. Kolla bara på gbatemp....
    Tack ska du ha för hjälpen!

Liknande diskussioner

1. Brickblocker ?
    By ducce in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 12:35
  2. Wii brickblocker [Warning]
    By naturrutan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 01:03

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner