Har sökt på fläkt & fläktar till xbox360 här på forumet men har inte riktigt kommit fram till något vettigt förutom ev XBOX 360 DUAL WHISPER FAN.
Boxen är nyligen flashad ifrån psxcare och är fungerar kanon med backup mm. Sen är det här med ljudet, det är ju helt bedrövligt att MS sätter i sådana fläktar som förstör hela nöjet med att spela tv-spel.
Har en BenQ läsare men dock den gamla kylningen. Läsaren väsnas lite när den startar med skiva i men det är inte så farligt, däremot är fläktljudet något ohyggligt högt då jag knappt har använt boxen i 2tim sen den köptes ny.
Känns som om den går på högvarv när den läser skiva och detta är hela tiden.
Visst kan jag höja volymen på bioanläggningen men va fasen inte ska man behöva göra det så mkt. Läste lite om psxcare,s reglerbara fläktar men är dock osäker om de verkligen hjälper så pass mkt. Har läst ytterst lite om XBOX 360 DUAL WHISPER FAN och vissa tycker det hjälper. Är det någon som vet annat innan man får för sig att bygga in boxen och hoppas på god ventilation utan RROD? Jag startade ett Orig xbox1 spel "forza motorsport" och åu höll den samma fläktljud hela tiden, faktiskt behagligt ljud. Sen prövade jag ett backup 360 spel "forza motorsport 2" vips så gick fläkljudet dubbelt upp. Varför det???
Kan acceptera att fläktljudet när jag körde orig xbox1 spelet men ska väl inte behöva varva upp till det dubbla när jag kör ett xbox360 backup spel???
Snälla behöver hjälp.
Hur är fläktarna styrda?
Bookmarks