Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Hur gör man med minneskorten till PSP?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Från
    Malmö
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hur gör man med minneskorten till PSP?

    Jag köpte en PSP2000 med hack i Hong Kong, för en vecka sedan... och ett minneskort på 8gb... förmodligen inte original...

    Hur lägger man in ett spel på kortet så att man kan spela det?

    Jag har ett spel på datorn som jag vill få in på minneskortet.

    Jag fattar verkligen noll av allt jag läst och behöver förmodligen hjälp steg för steg.

    Hjääälp!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av TimmyZero Visa Inlägg
    Jag köpte en PSP2000 med hack i Hong Kong, för en vecka sedan... och ett minneskort på 8gb... förmodligen inte original...
    Hur lägger man in ett spel på kortet så att man kan spela det?
    Jag har ett spel på datorn som jag vill få in på minneskortet.
    Jag fattar verkligen noll av allt jag läst och behöver förmodligen hjälp steg för steg.
    Hjääälp!
    1. Vi vet inte vad du har för "HACK" på din PSP, lättast är att du uppgera villket Firmware du ahr installerat på din PSP och om det är en FET eller Slim enhet

    2. Formatera alltid om ditt minneskort i din PSP så dyker det upp "Magiska" foldrar o dessa är lättförklarade
    iso i Iso foldern, Musik i Music och videos i Vìdeo katalogen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Från
    Malmö
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    det är en psp slim. den e vit
    jag har iiingen aning i vilket läge den är men de sa att den skulle vara hackad. när jag köpte den i HK. jag får dock inte rätt på minneskortet. funderar på om det är något skumt med det... jag provade formatera minneskortet men när jag ska kolla det i datorn vill inte datorn hitta det. allt funkar dock med ett annat kort som jag fick till maskinen... sandisk
    shit... jag vill ju bara spela

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av TimmyZero Visa Inlägg
    det är en psp slim. den e vit
    jag har iiingen aning i vilket läge den är men de sa att den skulle vara hackad. när jag köpte den i HK. jag får dock inte rätt på minneskortet. funderar på om det är något skumt med det... jag provade formatera minneskortet men när jag ska kolla det i datorn vill inte datorn hitta det. allt funkar dock med ett annat kort som jag fick till maskinen... sandisk
    shit... jag vill ju bara spela
    Piratkort är ett jävla gissel, kika vad du har för Firmware på din Slim genom att gå in under system settings o posta det här, det senaste för slim är 3.71 M33-2

    För att se om ett kort är pirat följ denna videoguide jag skapat
    http://www.youtube.com/watch?v=0bJDXAmgamE

    Ja ja det är lite kissig kvalite men folk fattar poängen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av TimmyZero Visa Inlägg
    Jag har iiingen aning i vilket läge den är men de sa att den skulle vara hackad.
    Vad har du för firmware? Kolla i "Settings" ---> "System Settings" ---> "System Information"

    Om det står M33 efter firmware versionen så har du en hackad PSP, ex:


    Står det inte M33, så har du Sonys officiella firmware, och då kan du inte köra ISOs etc.

    Citat Original inlägg av TimmyZero Visa Inlägg
    jag provade formatera minneskortet men när jag ska kolla det i datorn vill inte datorn hitta det. allt funkar dock med ett annat kort som jag fick till maskinen... sandisk
    shit... jag vill ju bara spela
    Det verkar som om du fortfarande tar ut minneskortet ur PSPn och försöker formatera det direkt i datorn...? AJJABAJJA!! formatera alltid minneskortet i PSPn, precis som Pendragon sade tidigare.

    Plutta i minneskortet i PSPn, gå sedan till "Settings" ---> "System Settings" ---> "Format Memorystick"


    Anslut sedan PSPn till datorn och gå in i USB läge och släng in ISO filerna i ISO mappen på din PSP.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sedärja vad fint du gjort BigMac
    Nu blev jag hungrig *s*

    Villket app använder du för att screnshotta o fungerar den bra under spel med
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    ja visst blev det fint !

    Citat Original inlägg av Pendragon
    Villket app använder du för att screnshotta
    Jag kör med den här pluggen:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=169102

    Citat Original inlägg av Pendragon
    fungerar den bra under spel med
    Tack, du påminde mig just om att uppdaterade tråden jag länkar till ovan där jag hade missat att ta med game.txt så man kan ta screenshots från spel
    Hur som helst, jag har inte stött på några problem än så länge med den här pluggen. Det enda som är lite trixigt är att man måste använda "HOLD" switchen/knappen för att ta en screenshot. Här är t.ex en från Need 4 Speed:


    Man kan även ta screenshots när man tittar på film, här är en från Resident Evil: Extinction:
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Hur spelar jag upp film med min psp 3.40 oe?
    By caveman83 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 10:49
  3. Hur får man text i psp..?
    By neville in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 09:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •