Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 39 av 39

Diskussion: den nya wiikey updaten e här!

  1. #31
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Får inte updaten att fungera, har just nu wiikey 1.0 och senaste wii updaten (3.1 hu?) men får bara felmedelanden om ass kivan knassar.

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    1.9g är senaste wiikey updaten. Finns på wiikey.cn...

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jaccee Visa Inlägg
    Får inte updaten att fungera, har just nu wiikey 1.0 och senaste wii updaten (3.1 hu?) men får bara felmedelanden om ass kivan knassar.
    Hmm...
    kanske du måste göra egen bootbar dvd med gcos maker eller liknande. Men det borde ju funka med filerna du tar hem.. Bränn låg hastighet och imageburner... kanske updatera firmwaren på brännaren?

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Hur bar du dig åt för att ladda ner filen på macen? Jag laddade just ned den (med Firefox) och packade upp med "unrar" (som jag nog har installerat med fink nån gång i tiden) och jag får då fram alla iso-filern tillsammans med readme.txt.

    Om jag dubbelklickar på rar-filen och låter Stuffit packa upp den får jag samma sak.
    Visserligen så laddade jag ner filen via Safari. Jag försökte vid ett flertal tillfällen, men fick en txt fil varje gång. Det var inte read me filen, om det nu skulle vara oklart utan en krypterad txt fil.
    Hursomhelst fungerade 1,9g smärtfritt och Galaxy är ett underbart spel

  5. #35
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Azaktreaz Visa Inlägg
    Visserligen så laddade jag ner filen via Safari. Jag försökte vid ett flertal tillfällen, men fick en txt fil varje gång. Det var inte read me filen, om det nu skulle vara oklart utan en krypterad txt fil.
    Hursomhelst fungerade 1,9g smärtfritt och Galaxy är ett underbart spel
    Heter filen möjligen "1.9g-beta.rar.txt"? Det är wiikey.cn som anger fel mime-typ ("text/plain") för filen och då lägger Safari på ".txt" automatiskt när man laddar ner filen. Byt namn på den till "1.9g-beta.rar" så blir Allting Bra.

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag har problem att uppdatera mitt wiikey till 1.9b och 1.9g

    Får ett felmeddelande varje gång jag försöker testflasha och uppdatera som säger "check connections bla bla bla".

    Då testade jag ejectmetoden dvs. att jag tar ut skivan när flashningen är på 100% och jag får success. Gör samma sak efter jag uppdaterat och fått update complete efter att jag tagit ut skivan efter 100%. Jag hör Homer säga "your nuts" eller nått liknande.
    Mario Galaxy (Jap) säger fortfarande "error 001"
    Alla andra spel flyter på som vanligt.
    Jag hade dock 3.1 J innan jag testade uppdatera wiikey. Kan det ha någon betydelse?

    Jag har Japanskt Wii

    Nån som vet vad som kan göras för att få det att funka?

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Då testade jag ejectmetoden dvs. att jag tar ut skivan när flashningen är på 100% och jag får success. Gör samma sak efter jag uppdaterat och fått update complete efter att jag tagit ut skivan efter 100%. Jag hör Homer säga "your nuts" eller nått liknande.
    Mario Galaxy (Jap) säger fortfarande "error 001"
    Alla andra spel flyter på som vanligt.
    Jag hade dock 3.1 J innan jag testade uppdatera wiikey. Kan det ha någon betydelse?
    Är du säker på att du tagit rätt 1.9G update? så du inte tagit PAL eller NTSC versionen?

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Japp. Jag är helt säker på att jag har tagit den japanska updaten.
    Testat både 1.9b och 1.9g.
    Jag har testat både att filechoppa och utan. Måste ändå ejecta skivan för att få success vid 100%.
    Jättekonstigt

    Om det är någon som har ett japanskt wii och har lyckats få igång Mario Galaxy vore jag jättetacksam för all information ni kan ge för hur ni gjorde.
    Verkar nämligen som att jag inte får till updaten ordentligt. Troligtvis pga att jag måste ejecta för att få success.
    Min brännare kan dock enbart bränna 6x som lägsta hastighet. Kan prova en annan brännare för att bränna långsammare för att se om det funkar. Har nämligen hört att folk fått en fungerande update vid 4x bränning.
    Om jag får igång Mario Galaxy så informerar jag andra här på forumet som har samma problem så man får slut på detta frustrerande problem.

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag har exakt samma problem som imbrue, bortsett från att min enhet är PAL.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Wiikey i nya Wii som saknar pin3?
    By Fatass in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 12:21
  2. Min xbox blinkar rött ibland. Är den skrot nu?
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 13:55
  3. Att löda i V.15, kanske inte så smart
    By Kuwabara in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 16:30
  4. stackars dom som får den nya
    By L33tCrEw in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-02-07, 14:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •