Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Spela ISO filer i psp slim 3.71 m33-2?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Spela ISO filer i psp slim 3.71 m33-2?

    Jag köpte psp slim för nân vecka sedan(firmware 3.71 m33-2) och läste om att man ska kunna spela ISO filer.... Och jag har massor med spel i min data som jag har lagt till i mitt minneskort i pspn, men när jag kollar sâ stâr det att att filen är trasig...jag har provat med ett tiotal spel och alla är trasiga.

    Jag tror inte att detta kan stämma eftersom det stâr att man ska kunna spela Iso filer i denna version. Jag undrar bara om jag gör fel eller om nâgon kan hjälpa mig och säga steg för steg vad jag behöver och hur ja ska göra för att kunna spela ISO filer i min Psp?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dsxcare Visa Inlägg
    Jag köpte psp slim för nân vecka sedan(firmware 3.71 m33-2) och läste om att man ska kunna spela ISO filer.... Och jag har massor med spel i min data som jag har lagt till i mitt minneskort i pspn, men när jag kollar sâ stâr det att att filen är trasig...jag har provat med ett tiotal spel och alla är trasiga.

    Jag tror inte att detta kan stämma eftersom det stâr att man ska kunna spela Iso filer i denna version. Jag undrar bara om jag gör fel eller om nâgon kan hjälpa mig och säga steg för steg vad jag behöver och hur ja ska göra för att kunna spela ISO filer i min Psp?
    1. Använd sökfunktionen i forumet!
    2. Läs manualen eller snabbguiden av det stället du köpte din PSP!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag köpte den i Game i Haninge. Dâ var den version 3.71, sen sâ bytte jag till m33-2 för att de sa att man ska kunna spela ISO filer och emulatorer i den. Men jag kan inte.... eller jag kanske gör fel. Vet du inte hur man gör?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dsxcare Visa Inlägg
    Jag köpte den i Game i Haninge. Dâ var den version 3.71, sen sâ bytte jag till m33-2 för att de sa att man ska kunna spela ISO filer och emulatorer i den. Men jag kan inte.... eller jag kanske gör fel. Vet du inte hur man gör?
    Jodå jag vet absolut hur man gör, och den frågan har svarats ungefär 500 ggr i olika trådar här

    Använd sökfunktionen eller läs lite äldre inlägg.

    1. Formatera minneskortet i din PSP
    2. Lägg Isos i Iso mappen på minneskortet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Vart ska jag skapa Iso mappen?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dsxcare Visa Inlägg
    Vart ska jag skapa Iso mappen?
    Det gör din Custom FW PSP själv, formatera bara minneskortet via din PSP, sen kopplar du in en USB sladd i din PSP o väljer USB Transfer i menyn på PSP enheten så dyker den upp som flyttbar enhet under windows eller annat os.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    behöver man ingen umd emulator? eller fastloader o alla de där programen alla snackar om?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag har nu formaterat om minneskortet....Och det skapades en mapp som heter ISO i pspn och när jag dubbelklickar i ISO mappen finns det annan mapp som heter VIDEO.
    Och nu ska jag lägga till ett spel jag har..ex Ghost recon adv. warfighter 2. När jag dubbelklickar pâ den,dâ finns det pâ höger sida en .bin fil heter UMD DATA(1kb).
    Och till vänster stâre PSP_GAME, i den,sâ finns det 2 mappar SYSDIR (där finns det 2 EBOOT filer och en UPDATE mapp, nu gâr jag ut ur SYSDIR och dâ finns det en mapp som heter USDIR däre finns en movies mappa och en save mapp. Jag gâr ut ur USDIR och där finns det en bild och en SFO fil som heter PARAM.SFO

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dsxcare Visa Inlägg
    behöver man ingen umd emulator? eller fastloader o alla de där programen alla snackar om?
    Nej det är inbyggt.

    Citat Original inlägg av dsxcare Visa Inlägg
    Jag har nu formaterat om minneskortet....Och det skapades en mapp som heter ISO i pspn och när jag dubbelklickar i ISO mappen finns det annan mapp som heter VIDEO.
    Och nu ska jag lägga till ett spel jag har..ex Ghost recon adv. warfighter 2. När jag dubbelklickar pâ den,dâ finns det pâ höger sida en .bin fil heter UMD DATA(1kb).
    Och till vänster stâre PSP_GAME, i den,sâ finns det 2 mappar SYSDIR (där finns det 2 EBOOT filer och en UPDATE mapp, nu gâr jag ut ur SYSDIR och dâ finns det en mapp som heter USDIR däre finns en movies mappa och en save mapp. Jag gâr ut ur USDIR och där finns det en bild och en SFO fil som heter PARAM.SFO
    Lägg bara dina .ISO/.CSO filer i ISO katalogen o börja spela.
    Bin filer spelar man inte på en PSP
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Tack, för hjälpen! Det funkar perfekt!

Liknande diskussioner

  1. PSP Slim & Lite Piano Black med M33 Hjälp
    By DiZZy69 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 10:01
  2. PSP Slim 3.71
    By Muschke in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 10:40
  3. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  4. PSP Slim och M33
    By BigChill in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •