Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Super Mario Galaxy problem!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Super Mario Galaxy problem!

    Har installerat senaste uppdateringen för wiikey (1.9g) och det gick fin fint samt 3.1E utan några problem men nu när jag sätter in galaxy i mitt wii så händer det ingenting, den verkar inte hitta skivan. Läste nånstans att man kanske måste sätta på regionfrii med hjälp av config discen så testade bränna ut config discen (1.3) och den hittar skivan men när jag startar det så får jag bara upp ett error som säger att jag ska ta ut skivan och stänga av mitt wii så helt omöjligt för mig att aktivera regionfrii ju så hur gör jag?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    använde du wiibrickblocker ?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bavermus Visa Inlägg
    använde du wiibrickblocker ?
    nej, inget använt.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    det skulle jag använda iaf så han inte uppdaterar..

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    18
    MEn hallå, Brickblocker fungerar på typ ett spel, o det funkar absolut inte med SMG , det har ju nya kopierings skydd

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bavermus Visa Inlägg
    det skulle jag använda iaf så han inte uppdaterar..
    Hört att man ska låta den uppdatera några procent för att sen stänga av sitt wii men så långt har jag ju ändå inte kommit än eftersom den inte ens hittar skivan, testade mina andra utbrända spel till wii för att se om det blev nått knäppt när jag uppdaterade men dem funkar alla perfekt.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    kvittar ju iaf man kan lägga in brickblocker på det iaf ,funkar ju spela smg iaf =)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vill bara meddela att jag löst problemet nu och att det funkar perfekt nu så tråden kan låsas

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    Vad behöver göras för att få igång SMG?

    Jag har kört upp mitt WiiKey till 1.9g och uppdaterat. (med brickblocker så får man bara svart skärm, den behöver någon uppdatering) PAL Wii med 3.1E, dubbla kanaler sen BBA.

    Felet jag får kommer efter disk channel, vid "använd wrist strap" går det att trycka ut skivan och komma runt det, men efter det så får jag bara "skivan är oläslig".

    Bara testat med RW+ å RW- nu, men de har funkar till ALLA andra spel så tror inte mediat är problemet. Skulle vara att spelet är känsligare än andra på att kunna ladda 100% rätt, och att RW är svårare att läsa.

    Någon som ställt sitt WiiKey till 3X läs som får det att funka?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av minion7 Visa Inlägg
    Vill bara meddela att jag löst problemet nu och att det funkar perfekt nu så tråden kan låsas
    Hur löste du det? Jag har nämligen samma problem som du hade!

    Jag har installerat 1.9g men Wii:et hittar inte skivan. Måste man köra Regionfrii, eller vad det nu heter, med config-discen?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ByggareBob Visa Inlägg
    Hur löste du det? Jag har nämligen samma problem som du hade!

    Jag har installerat 1.9g men Wii:et hittar inte skivan. Måste man köra Regionfrii, eller vad det nu heter, med config-discen?
    Det med config skivan löste jag tyvärr aldrig så jag gjorde så att jag brände en skiva med regionfrii och en skiva med både regionfrii + brickblocker och sen så stoppa jag första skivan med bara regionfrii på och körde den där uppdateringen, ryckte sen bort sladden vid 15% ungefär för att slippa dubbla kanaler och satte på mitt wii igen och stoppa in den andra skivan med både regionfrii + brickblocker och det funka galant

    EDIT: Påpekar att det var Super Mario Galaxy som jag brände 2 skivor av och inte den där config skivan för den sket jag helt i!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    Ok, jag har inte heller något problem med SMG längre. Brände på mina vanliga vita DVD-R och där fungerar det klockrent. Konstigt att detta är det första spel som verkar bry sig om laddtider och om det är från RW-media

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har nyligen uppdaterat till 1.9g och kört regionfrii och brickblocker på SMG.
    När jag startar upp det så blir det bara en svart skärm.

    Jag har testat att andra spel funkar och hitills vad jag har sett så fungerar det utan smärre problem.

    Jag personligen vill inte göra "dra ut kabel" tricket för vi vet inte än vad som riktigt händer och om det kommer förekomma konsekvenser av detta i senare patchingar.

    Om det finns något annat sätt att komma förbi detta så skulle jag gärna vilja veta.
    Annars väntar jag på PAL versionen eller tills det går att köpa helt enkelt.

    Skulle det hjälpa om jag ändrade någonting med hjälp av configskivan, t.ex. ändra om till regionfrii där eller något?

    Tack på förhand

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Du måste köra updaten för att kunna starta SMG...
    Eller göra MP3 tricket av updaten. Men du måste köra den i varje fall...


    Citat Original inlägg av henkpoa Visa Inlägg
    Jag har nyligen uppdaterat till 1.9g och kört regionfrii och brickblocker på SMG.
    När jag startar upp det så blir det bara en svart skärm.

    Jag har testat att andra spel funkar och hitills vad jag har sett så fungerar det utan smärre problem.

    Jag personligen vill inte göra "dra ut kabel" tricket för vi vet inte än vad som riktigt händer och om det kommer förekomma konsekvenser av detta i senare patchingar.

    Om det finns något annat sätt att komma förbi detta så skulle jag gärna vilja veta.
    Annars väntar jag på PAL versionen eller tills det går att köpa helt enkelt.

    Skulle det hjälpa om jag ändrade någonting med hjälp av configskivan, t.ex. ändra om till regionfrii där eller något?

    Tack på förhand

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    ah ok.

    Vet inte om jag vill köra uppdateringen dock, även om jag avbryter den.
    Man vet aldrig vad som kan uppstå senare.

Liknande diskussioner

  1. Kan inte spela Super Paper Mario
    By EvenSteven in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 22:25
  2. paper mario problem
    By Devilus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 19:24
  3. Super Paper Mario NTSC på PAL Wii?
    By NiQ in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 17:02
  4. super paper mario????
    By shift in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 20:11
  5. Super Paper Mario med WiiD
    By djwiizard in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 22:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •