Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Filmer

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question Filmer

    Hejsan!
    Jag satt och konverterade en film vid namn trainspotting i programmet CloneDVDmobile igår, men tyvärr hittade inte min PSP-slim filmen när jag lagt in den i X:\MP_ROOT\100MNV01
    Filerna jag fick fram var:
    trainspotting.mp4
    trainspotting.jpg

    Jag läste att man skulle få lustiga filnamn, och jag antar att så inte är fallet här, någon som har tips på hur jag kan lösa mitt problem?
    PSP Video 9 undviker jag tills jag inte har något annat val, för dålig GUI för min smak, massa reklam och liknande som stör mig extremt.

    Tips?
    Har jag gjort fel inställningar i programmet?
    Kram!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Tindor Visa Inlägg
    Hejsan!
    Jag satt och konverterade en film vid namn trainspotting i programmet CloneDVDmobile igår, men tyvärr hittade inte min PSP-slim filmen när jag lagt in den i X:\MP_ROOT\100MNV01
    Filerna jag fick fram var:
    trainspotting.mp4
    trainspotting.jpg

    Jag läste att man skulle få lustiga filnamn, och jag antar att så inte är fallet här, någon som har tips på hur jag kan lösa mitt problem?
    PSP Video 9 undviker jag tills jag inte har något annat val, för dålig GUI för min smak, massa reklam och liknande som stör mig extremt.

    Tips?
    Har jag gjort fel inställningar i programmet?
    Kram!
    Funkade bra då jag körde för länge sedan men du kan ju alltid plocka Mp4 filen manuellt o lägga den rätt på din PSP

    Kika med Slysoft support och i deras Forum annars tar du .mp4 filen o lägger den i VIDEO foldern på ditt minneskort om du kör Custom FW
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tindor Visa Inlägg
    Hejsan!
    Jag satt och konverterade en film vid namn trainspotting i programmet CloneDVDmobile igår, men tyvärr hittade inte min PSP-slim filmen när jag lagt in den i X:\MP_ROOT\100MNV01
    Filerna jag fick fram var:
    trainspotting.mp4
    trainspotting.jpg

    Jag läste att man skulle få lustiga filnamn, och jag antar att så inte är fallet här, någon som har tips på hur jag kan lösa mitt problem?
    PSP Video 9 undviker jag tills jag inte har något annat val, för dålig GUI för min smak, massa reklam och liknande som stör mig extremt.

    Tips?
    Har jag gjort fel inställningar i programmet?
    Kram!
    Testa att döpa om filerna till:

    M4V20001.thm
    M4V20001mp4

    eller:

    MAQ20001.thm
    MAQ20001.mp4

    kom ihåg att ha både thm och mp4 filerna i mappen 100MNV01, och om inte det funkar så kan du lägga dom i 100ANV01 mappen
    Hoppas det funkar

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Du kan också använda PSPVC som är gratis. Följ bara installationsanvisningarna så är det bara konvertera järnet

    Lägg sedan in dina konverterade videos i VIDEO mappen på din PSP.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

Liknande diskussioner

  1. yotube filmer?
    By colik in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 00:12
  2. Iso filmer
    By gorkan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 11:57
  3. Hittar inte filmer
    By beersgarden in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 11:42
  4. Filmer + xbox360
    By dapi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 20:47
  5. Filmer på Nintendo GC?
    By zyrien in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •