Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 56 av 56

Diskussion: Få igång ditt Super mario galaxy Manual klockrent (Wiikey)

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Det säger ju sig själv att det inte är någon jättelistig idé att slita ut strömsladden mitt under pågående firmwareuppdatering Att det inte "verkar" ha någon negativ effekt innebär ju inte att det längre fram kan få tråkiga konsekvenser. Något är det ju som ändras eftersom spelet fungerar efter proceduren men inte innan.. ingen verkar veta vad som händer.. typ en femtedel av firmware ändras? Låter jättesmart att göra nåt sånt bara för att man är så girig på att få lira ett spel två veckor tidigare...
    Detta köper jag inte. Det handlar inte om girighet, det handlar om okunskap.
    Killen som gjorde detta litade på trådstartaren. Nu står han med ett semi-brickat Wii. Visst kan man argumentera att man inte ska göra allt som står på internet, men vi kan väl ändå försöka hålla PSXcare egna forum på en seriös nivå.

    Jag säger det IGEN, alla seriösa sidor och människor med kunskap som är schysta och delar med sig brukar skriva vilka konsekvenser ett handlande kan få. T.ex. att man kan få en brick p.g.a omständigheter som är utanför skaparens eller den skrivandes (i detta fallaet trådstartarens) makt.

    Det är definitivt inte menat som ett personligt påhopp, uppfattas det som detta får någon admin ta bort mitt inlägg.

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Detta köper jag inte. Det handlar inte om girighet, det handlar om okunskap.
    Killen som gjorde detta litade på trådstartaren. Nu står han med ett semi-brickat Wii. Visst kan man argumentera att man inte ska göra allt som står på internet, men vi kan väl ändå försöka hålla PSXcare egna forum på en seriös nivå.

    Jag säger det IGEN, alla seriösa sidor och människor med kunskap som är schysta och delar med sig brukar skriva vilka konsekvenser ett handlande kan få. T.ex. att man kan få en brick p.g.a omständigheter som är utanför skaparens eller den skrivandes (i detta fallaet trådstartarens) makt.

    Det är definitivt inte menat som ett personligt påhopp, uppfattas det som detta får någon admin ta bort mitt inlägg.

    Håller med denna talare Fullständigt. Första gången jag gjorde en sådan här dum sak. Kommer aldrig att göra ngt liknande igen,, man får hoppas på en ny firmware så småningom som ev rättar till problemet man nu har fått i sin wii . Annars blire till att köpa en ny.Och Aldrig mer chippa skiten,, inget kul när maskinen går i sönder.

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Detta köper jag inte. Det handlar inte om girighet, det handlar om okunskap.
    Killen som gjorde detta litade på trådstartaren. Nu står han med ett semi-brickat Wii. Visst kan man argumentera att man inte ska göra allt som står på internet, men vi kan väl ändå försöka hålla PSXcare egna forum på en seriös nivå.

    Jag säger det IGEN, alla seriösa sidor och människor med kunskap som är schysta och delar med sig brukar skriva vilka konsekvenser ett handlande kan få. T.ex. att man kan få en brick p.g.a omständigheter som är utanför skaparens eller den skrivandes (i detta fallaet trådstartarens) makt.

    Det är definitivt inte menat som ett personligt påhopp, uppfattas det som detta får någon admin ta bort mitt inlägg.

    Nu talade jag inte specifikt om trådskaparen utan fenomenet som sådant.. att folk verkar ta stora risker bara för att få spela ett spel så tidigt som möjligt. Självfallet har även jag gjort blunders som fått tråkiga konsekvenser och lärdomen blir således att läsa på ORDENTLIGT innan man gör något som direkt strider mot vad tillverkaren säger. I det här fallet står det uttryckligen att man INTE ska stänga av konsollen så om man efter att ha läst på forum får för sig att man ska göra precis tvärtom ska man noga försäkra sig både en och två gånger om att man har koll på vad som händer Om mitt ursprunliga inlägg uppfattades som oseriöst kan jag bara beklaga...

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Talar mot allt sunt förnuft som någon här sa, det beror väl helt och hållet var man drar gränsen. Somliga tycker att det är mot allt förnuft att chippa sin xbox,wii eller ps och riskera live funktionerna, det kan vi väll alla i modforumet tillstå att vi tycker är värt. eller? Ni vet ju inte vad det är för uppdateringar eller vad som görs mellan varje procent som går när man uppdaterar. Allting handlar om att kringgå säkerheten i ett kopieringsskydd och det är precis vad man gjort här när man ryckt kabeln. Precis samma sak gäller vid modchip även om det anses vara säkrare,talar det mot allt sunt förnuft att göra en uppdatering från ex nintendo som resulterar i att maskinen brickas? Samma dilemma gott folk

  5. #35
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av masse138 Visa Inlägg
    Talar mot allt sunt förnuft som någon här sa, det beror väl helt och hållet var man drar gränsen. Somliga tycker att det är mot allt förnuft att chippa sin xbox,wii eller ps och riskera live funktionerna, det kan vi väll alla i modforumet tillstå att vi tycker är värt. eller? Ni vet ju inte vad det är för uppdateringar eller vad som görs mellan varje procent som går när man uppdaterar. Allting handlar om att kringgå säkerheten i ett kopieringsskydd och det är precis vad man gjort här när man ryckt kabeln. Precis samma sak gäller vid modchip även om det anses vara säkrare,talar det mot allt sunt förnuft att göra en uppdatering från ex nintendo som resulterar i att maskinen brickas? Samma dilemma gott folk
    Skillnaden är väl att en moddning är resultatet ingående undersökningar av hård och mjukvara av kunniga personer medan det här handlar om folk som på eget bevåg sliter ur strömkabeln mitt under pågående firmwareuppdatering för att det "verkar funka". Om det gick att få igång SMG genom att smeta leverpastej på kretsarna innebär ju inte det att man ska göra det...
    Last edited by superboss; 2007-11-06 at 21:55.

  6. #36
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Nog med moralpredikan nu ,, Försök att hjälpa oss stackare istället,hur kommer vi med semibrickade Wii få bort detta??
    Hansi Jag/Vi Ropar på hjälp nu.Vi är många som lagt pengar hos psxcare,, skulle du kunna vara snäll och ge oss tips om hur vi skall unbricka våra semibrickade wii??
    m.v.h Zezam
    Last edited by zezam; 2007-11-06 at 23:11.

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Nog med moralpredikan nu ,, Försök att hjälpa oss stackare istället,hur kommer vi med semibrickade Wii få bort detta??
    Hansi Jag/Vi Ropar på hjälp nu.Vi är många som lagt pengar hos psxcare,, skulle du kunna vara snäll och ge oss tips om hur vi skall unbricka våra semibrickade wii??
    m.v.h Zezam
    Du får vänta på att det kommer ett PAL spel som har nyare firmwareuppdatering än din nuvarande firmware version. Vilken har du nu förresten?

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Du får vänta på att det kommer ett PAL spel som har nyare firmwareuppdatering än din nuvarande firmware version. Vilken har du nu förresten?
    Är det ett faktum att man kan un-bricka sitt Wii om man hittar en senare firmware? Någon som lyckats?

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Är det ett faktum att man kan un-bricka sitt Wii om man hittar en senare firmware? Någon som lyckats?
    Jag har personligen inte råkat ut för att semi-bricka min wii men det finns flera guider och personer som fixat sina semi-brickade wiis genom att uppdatera från skivan med nyare firmware.

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Skillnaden är väl att en moddning är resultatet ingående undersökningar av hård och mjukvara av kunniga personer medan det här handlar om folk som på eget bevåg sliter ur strömkabeln mitt under pågående firmwareuppdatering för att det "verkar funka". Om det gick att få igång SMG genom att smeta leverpastej på kretsarna innebär ju inte det att man ska göra det...
    Nu tvivlar jag på att det är okunniga människor som kommit på tricket att dra ut strömsladden, känns långsökt att dra slutsatsen om att allt bara var en tillfällighet. Särskilt när "fixen" kom så pass snabbt. De har uppenbart läst koden i uppdateringen. Allt med moddning innebär en risk

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av masse138 Visa Inlägg
    Nu tvivlar jag på att det är okunniga människor som kommit på tricket att dra ut strömsladden, känns långsökt att dra slutsatsen om att allt bara var en tillfällighet. Särskilt när "fixen" kom så pass snabbt. De har uppenbart läst koden i uppdateringen. Allt med moddning innebär en risk
    Fixen kom snabbt för att man gjort samma sak med metroid prime 3 och jag tycker inte alls att det är särskilt långsökt att anta att någon i panik av en uppdatering som initierats automatiskt, sliter sladden för att sedan konstatera resultatet. Det finns flera inlägg här i forumet där folk gjort samma sak i ren panik.

    Jag tyckte istället mest din liknelse med chipmoddning inte var särskilt lyckad. Det är lite kul att du antyder att de som kommit på "fixen" har dekrypterat koden i uppdateringen och kommit på att "ja rycker vi sladden mellan 10-15% så funkar det!", har du nån källa till det eller är det (som jag förmodar) helt lösryckta antaganden? All moddning innebär en risk men vanligtvis finns det betydligt mer fakta (diagram, datastruktursanalyser, verifiering att metoden fungerar och vad den gör etc etc) som backar upp ingreppen än i det här fallet. Det man "vet" är att det funkar för att slippa dubbla kanaler, INGET annat Jo förutom att man riskerar att semi-bricka sin kära wii då....
    Last edited by superboss; 2007-11-08 at 13:38.

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Jag skulle ALDRIG dra ut sladden, oavsett vad folk säger (förresten, om Hansi sa det Men då skulle jag ringa först och se så att det inte bara var någon som hade haxxat PSXCare för att förstöra Wii för folk

  13. #43
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Ingen ny update för oss som semibrickade våran Wii(Settings försvann)
    ngn som har ngn lösning snart??

    m.v.h Zezam

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Ingen ny update för oss som semibrickade våran Wii(Settings försvann)
    ngn som har ngn lösning snart??

    m.v.h Zezam
    SMG PAL kommer på fredag, håll ut

  15. #45
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    SMG PAL kommer på fredag, håll ut
    Underbart,, Hoppas då att man får tillbaka sina settings,, usch detta var då jobbigt.

  16. #46
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    SMG Pal finns ute. Hur går det för er med semi brickade konsoller. Funkar det för er med pal uppdateringen?
    Och sen förstår jag inte riktigt det här emd att folk inte kan vänta en månnad extra för att spela ett spel utan måste riskera att sabba konsollen. Orka.
    Finns massor med pal spel att spela medans man väntar..

  17. #47
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Körde SMG Pal update nu fick tillbaka mina settings,,Dock så fick jag dubbla väder och news kanaler ??? What!!?? he he jaja Skönt med settings igen.

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Körde SMG Pal update nu fick tillbaka mina settings,,Dock så fick jag dubbla väder och news kanaler ??? What!!?? he he jaja Skönt med settings igen.
    Verkligen grattis!!!
    Dubbla kanaler, hmmm. Känns som man kan leva med det, lr?

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Iofs bara att flytta dem till andra eller tredje kanalsidan så slipper man se dem men visst är det onödigt..

  20. #50
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej har gjort alla uppdateringar 1.9g riktigt som det står att man ska göra får bara till svar när jag stoppar in smg skivan error 001 unauthorized device has been detected . är ny på det här så jag hoppas att ni har översende på min fråga har läst alla trådar jag kan komma över gjort allt som det står funkar ändå inte

  21. #51
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lumnas Visa Inlägg
    Hej har gjort alla uppdateringar 1.9g riktigt som det står att man ska göra får bara till svar när jag stoppar in smg skivan error 001 unauthorized device has been detected . är ny på det här så jag hoppas att ni har översende på min fråga har läst alla trådar jag kan komma över gjort allt som det står funkar ändå inte
    Jag får samma fel

  22. #52
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lumnas Visa Inlägg
    Hej har gjort alla uppdateringar 1.9g riktigt som det står att man ska göra får bara till svar när jag stoppar in smg skivan error 001 unauthorized device has been detected . är ny på det här så jag hoppas att ni har översende på min fråga har läst alla trådar jag kan komma över gjort allt som det står funkar ändå inte
    1. (Högst troligt) Du har inte uppdaterat ditt chipp utan bara testflashat det, gör om hela proceduren och starta inte om konsollen efter första procent-nedräkningen, det krävs TVÅ.

    2. (Inte alls sannolikt) Det är fel på ditt chipp. Det kan antagligen inte ens vara möjligt eftersom det Wii:et inte skulle hitta det om det inte fanns, men skulle det finnas skulle du kunna åtgärda det men lösningen ovan. Moment 22.

  23. #53
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    nej jag har inte bara test flashat det jag har kört 2 gånger

  24. #54
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av lumnas Visa Inlägg
    nej jag har inte bara test flashat det jag har kört 2 gånger
    Har du hört homer (från simpson) rösten säga nåt efter du flashat? Annars har du inte gjort rätt.

  25. #55
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ja jag har hört homer

  26. #56
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    en liten fråga får inte i gång mitt super mario g har gjort allt som står men vad jag förstår är jag inte den ende nu till min fråga kommer wii et känna av ett orginal spel om man har chippat kommer den inte även säga ifrån orginal spelet

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Super Mario Galaxy problem!
    By minion7 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 10:07
  2. Super paper mario hänger sig
    By octavius in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 12:31
  3. Kan inte spela Super Paper Mario
    By EvenSteven in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 22:25
  4. super paper mario????
    By shift in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 20:11
  5. Super Paper Mario med WiiD
    By djwiizard in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 22:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •