Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 56

Diskussion: Få igång ditt Super mario galaxy Manual klockrent (Wiikey)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Få igång ditt Super mario galaxy Manual klockrent (Wiikey)

    Denna guide kirrar smg så du slipper dual väder kanaler osv.

    Börja med att tanka hem update 1.9g Från wiikey.cn.

    packa upp den bränn ut som vanligt med ditt favvo stekar program
    följ instuktionerna på skivan när du matat in den i ditt wii.

    Nu till delen med Super mario Galaxy.

    1. du skall bränna 2 kopior med smg 1 med brickblocker och 1 med "vanlig"

    2. stoppa i smg "vanlig" i wiiet när uppdateringen startar låter du han gå upp till Mellan 15-20% där någonstans rycker du sladden till wiiet.

    3.Starta upp wiiet =)

    4. ut med "vanliga" smg.

    5. in med Brickblocker Smg. voila nu är det bara att Tuta och köra.

    Du behöver aldrig göra om detta sedan , nu e det bara i fortsättningen att bara köra din vanliga brickblocker smg.

    skrev detta för att underlätta för alla som skriver här ang Smg.
    dock endast till wiikey ägare.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Så det behövs inte köras någon regionfrii eller liknande? Jag har utöver detta uppdaterat min wii med nån live uppdatering eller så. Endast en uppdatering som kördes när jag startade medtroid prime 3 för första gången. Är det bara att tuta och köra eller måste jag köra 1.9b för wiikey innan jag uppdaterar till 1.9g-beta ?

    edit: du kan väl berätta lite vad ditt wii ruvar på för fw och nintendo uppdateringar så kan man testa samma sak

    tack

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    OK, jag skrev detta på ett annat forum, följ det så kommer allt bli bra.

    1. RegioFrii SMG and burn iso
    2. Let the update reach 10-15%, pull the plug!
    3. BrickBlock the already RegionFrii'd SMG.iso and burn a new iso disc.
    4. Boot with the new disc and it will work =)

    Note: The conditions for this to work is that you have updated your Wiikey to 1.9g and uve got 3.1E firmware on your Wii. Enjoy this simple guide =)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av masse138 Visa Inlägg
    Så det behövs inte köras någon regionfrii eller liknande? Jag har utöver detta uppdaterat min wii med nån live uppdatering eller så. Endast en uppdatering som kördes när jag startade medtroid prime 3 för första gången. Är det bara att tuta och köra eller måste jag köra 1.9b för wiikey innan jag uppdaterar till 1.9g-beta ?

    edit: du kan väl berätta lite vad ditt wii ruvar på för fw och nintendo uppdateringar så kan man testa samma sak

    tack

    japp bara tuta o köra du behöver inte göra något annat läs min guide...
    och du behöver inte köra någon regions free apps lr möök..

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bavermus Visa Inlägg
    japp bara tuta o köra du behöver inte göra något annat läs min guide...
    och du behöver inte köra någon regions free apps lr möök..
    Hej du bavermus,,, Hoppas nu på din hjälp eller ngn annans ,,Gjorde exakt så som du skrivit. Nu har jag ej tillgång till mina SETTINGS kommer upp URL där den vill koppla upp sig mot nätet!!!
    Mycket tråkigt ,,SNÄLLA HJÄLP vad kan jag göra för att få tillbaka mina settings????

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Hej du bavermus,,, Hoppas nu på din hjälp eller ngn annans ,,Gjorde exakt så som du skrivit. Nu har jag ej tillgång till mina SETTINGS kommer upp URL där den vill koppla upp sig mot nätet!!!
    Mycket tråkigt ,,SNÄLLA HJÄLP vad kan jag göra för att få tillbaka mina settings????
    du drog alltså kabeln efter 20% ?

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bavermus Visa Inlägg
    du drog alltså kabeln efter 20% ?
    Nej ca 17 %,,, men fan också du kunde väll skrivit innan du tipsar om sådant här att det är MYCKET viktigt att dra ur sladden Exakt innan 20 annars så får man en SEMIBRICKAD wii.
    Hoppas det snart kommer ut SMG Pal som uppdaterar till ett nytt firmware.
    Ngn som vet om ngnt spel PAL som har högre firmware än SMG så jag får tillbaka mina settings?? plzzz Hjälp.
    Kan man nedgradera Firmwaret ????
    HJÄLP mig snälla detta var då inget kul
    m.v.h Zezam

    eller vad händer om jag kör om wiiKey update v1.9g ??? kanske settings kommer tillbaka eller???


    Om jag kör hela Updaten smg då?? kanske jag får dubbla channels men tror ni settings kanske kommer då? Finns det ngn fara med att jag provar det?
    Last edited by zezam; 2007-11-03 at 22:21.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Ingen med info om detta?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    ...ska man ens vara förvånad att prylarna pajar när man DRAR UT ELSLADDEN mitt under pågående uppgradering? Låt bli med idiotfasonerna och vänta förslagsvis tills PAL-versionen är släppt.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    suck... varför denna ntsc hetts? vänta på PAL istället.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Istället för att klaga på hets,,ingen som kan hjälpa mig?
    Första gången jag gav mig in i detta med ntsc så fick jag så här suck,, undrar om jag inte bryr mig om 2st väderkanaler ,,,Vill jhu hellre ha mina settings kan jag då köra om uppdaten utan att rycka ur sladden eller vad händer då? Blir den hel brickad?

    m.v.h Zezam

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag tabbade mig och ryckte ur fel sladd (component sladden) först när den var på cirka 15% så den fortsatte uppdatera så min gick grovt över 20% närmare 50 % men inget hände mer än att jag fick EN extra kanal :P

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av minion7 Visa Inlägg
    Jag tabbade mig och ryckte ur fel sladd (component sladden) först när den var på cirka 15% så den fortsatte uppdatera så min gick grovt över 20% närmare 50 % men inget hände mer än att jag fick EN extra kanal :P


    oki men undrar vad som händer om jag kör om updaten om de nu går och kör hela skivan?? tror ni det funkar eller Brickar man sitt wii helt då?

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Om jag förstått rätt så får du hålla dej tills det att det kommer ut ett PAL-spel med en senare uppgradering än den du har nu. Kör du den så kommer Settings bli som vanligt igen.

    Jag tror INTE att din Wii blir brickad om du kör klart hela updaten. Settings skärmen kanske till och med kommer tillbaka då. (du hade 3.1E innan du körde SMG, right?)

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Om jag förstått rätt så får du hålla dej tills det att det kommer ut ett PAL-spel med en senare uppgradering än den du har nu. Kör du den så kommer Settings bli som vanligt igen.

    Jag tror INTE att din Wii blir brickad om du kör klart hela updaten. Settings skärmen kanske till och med kommer tillbaka då. (du hade 3.1E innan du körde SMG, right?)
    Jag har spelat Metroid Prime 3 iallafall och den skivan uppdaterade,, men kommer ejihåg vilken firmware jag hade innan.
    Men du tror jag kan köra om skivan alltså smg utan brickblocker ??
    Eller så väntar jag på SMG Pal den kanske uppdaterar.

    tackar mannen för ditt svar.


    Nu har jag en polare som haft samma problem som mig,, han körde in hela updaten från smg för att se om han fick tillbaka sina settings,, men det fick han INTE. Han fick heller ej dubbla väderkanaler,,hhmm.
    Ngn kunnig med info angående detta ,,, Läste att Japanägare av wii som haft sina semibrickade löst prblemet med SMG japanska versionen av spelet och kört hela updaten.
    m.v.h zezam
    Last edited by zezam; 2007-11-04 at 12:21.

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Får ett allvarligt bryt snart. Har lyckats uppdatera till 1.9g. Sen lyckas jag med första halvan av det här tricket, dvs jag avbryter uppdateringen vid ca 20%. Men, sen kan Wiit inte läsa skiva nummer två som har brickblocker på sig. Har kört med brickblocker 1.2.

    Det kanske inte är meningen att jag och Mario ska få spendera nån mer tid tillsammans

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Ngn Som Kommer PÅ Hur Man Lyckas FÅ Tillbaka Settings I Sin Semibrickade Wii Pma Eller Posta Är Ni SnÄlla. Kan Tillochme Betala FÖr Att FÅ Detta Att Funka Igen.

    //zezam

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hallå alla, kan uppdatera er lite med vad jag har för problem. Jag får unreadable disc, några förslag på åtgärd? Bränner naturligtvis i 2x på kvalitetsskivor, i det här fallet Maxell men ingen lycka, testat lägga/ställa wii'n men det är ingen skillnad där heller. några tankar?

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2007
    Från
    SWEDEN
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av masse138 Visa Inlägg
    Hallå alla, kan uppdatera er lite med vad jag har för problem. Jag får unreadable disc, några förslag på åtgärd? Bränner naturligtvis i 2x på kvalitetsskivor, i det här fallet Maxell men ingen lycka, testat lägga/ställa wii'n men det är ingen skillnad där heller. några tankar?
    Samma för mig!

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Har ni kört setupdiscen för wiikeyt?
    Kan vara det som spökar. Att regionoverride är off eller något liknanade...
    Kolla för säkerhets skull

    kanske sänka hastigheten på läsaren tex...

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    ingen med lösning för att få tillbaka sina settings??

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har en lösning på mitt problem nu åtminstonde. istället för att lyssna på bavermus borde jag ha kört på EvenSteven's lilla guide. Jag körde regionfrii och då kickade allt igång utan problem. Jag uppskattar ändå guiden bavermus nu vet alla, brickblocker och regionfrii är viktigt. config disken fick jag felmeddelande på så inställningar för regionsfritt kunde jag inte göra. därför blev regionfrii lösningen
    Last edited by masse138; 2007-11-04 at 21:42.

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2007
    Från
    SWEDEN
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ja sänkte dvd read speed..region overrun "on"...brände 2st skivor..en med brickblocker och en vanlig..körde oxå som bavermus sa..och d var d enda som funkade för mig...ajja nu funkar d iaf

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Alltså.

    "2. stoppa i smg "vanlig" i wiiet när uppdateringen startar låter du han gå upp till Mellan 15-20% där någonstans rycker du sladden till wiiet."

    Jag skulle ALDRIG göra en sådan sak, ni har ju ingen aning om vad uppdateringen gör eller vilka följder det får om man avbryter installationen halvvägs.

    Vänta på PAL versionen istället.

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Skulle aldrig riskera att bricka wiiet för å spela ett spel 2 veckor innan PAL release. JAg kan gott vänta.

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ja men nu gick det ju bra Har svårt å tro att nånting skulle hända nu när allting fungerar, tror ja till och med ryckte kabeln vid 30% men slapp ändå dubbla kanaler

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Alltså, det är mot all logik att göra en sådan här sak.
    Tycker att alla som ger sådana här råd SKALL skriva att det finns risker med att dra ut sladden medans en uppgradering sker. Titta på alla hemsidor som har sådant här, dom friskriver sig alltid.
    Tycker att det är väldigt oansvarigt av Bavermus att INTE informera om riskerna att göra på detta vis eftersom det är känt att det kan skapa problem.
    Last edited by MuRRe_C; 2007-11-05 at 13:09. Anledning: Grammatiska fel

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Alltså, det är mot all logik att göra en sådan här sak.
    Tycker att alla som ger sådana här råd SKALL skriva att det finns risker med att dra ut sladden medans en uppgradering sker. Titta på alla hemsidor som har sådant här, dom friskriver sig alltid.
    Tycker att det är väldigt oansvarigt av Bavermus att INTE informera om riskerna att göra på detta vis eftersom det är känt att det kan skapa problem.


    ja fysaten Inga settings kvar. Måste väll gå att fixa en semibrickad wi eller ?? Ingen expert här inne på forumet??

    //Zezam

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Det säger ju sig själv att det inte är någon jättelistig idé att slita ut strömsladden mitt under pågående firmwareuppdatering Att det inte "verkar" ha någon negativ effekt innebär ju inte att det längre fram kan få tråkiga konsekvenser. Något är det ju som ändras eftersom spelet fungerar efter proceduren men inte innan.. ingen verkar veta vad som händer.. typ en femtedel av firmware ändras? Låter jättesmart att göra nåt sånt bara för att man är så girig på att få lira ett spel två veckor tidigare...

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    fan va dum ja är att ja inte tänkte på vad som kan hända :P
    men gjort är gjort... får väll hoppas på att de inte blir nå strul senare.
    Last edited by Frotti; 2007-11-05 at 21:33.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Super Mario Galaxy problem!
    By minion7 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 10:07
  2. Super paper mario hänger sig
    By octavius in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 12:31
  3. Kan inte spela Super Paper Mario
    By EvenSteven in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 22:25
  4. super paper mario????
    By shift in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 20:11
  5. Super Paper Mario med WiiD
    By djwiizard in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 22:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •