Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Fel på skivor?

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0

Unhappy Fel på skivor?

Hej, fick hem min andra beställning från en viss sida vilket jag köpt precis samma skivor av förut, Verbatim Advanced AZO+ 16x DVD-R. Jag har nu bränt ca 25 skivor och jag kan säga att det är ca 5 av dom som fungerar, jag har testat med 1x, 2.4x, 8x, och 16x alla ger samma svar. Det är precis samma brännare/dator som innan så inget är nytt förutom skivorna, dock har jag köpt samma förut och de funkade felfritt.

Vissa spel hänger sig direkt i laddningen och vissa så kommer jag in en bit i menyn och sen hänger sig..jag får upp detta meddelande: "The Game Disc could not be read. Please read the Wii Operations Manual for more information." Finns det någon lösning till detta problem?

Tacksam för svar!

mvh WolTan

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0
    Men kör på 4x. i IMGBURN funkar perfekt !!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Har haft samma problem men det löste sig efter att jag uppdaterat firmware på brännaren.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    Det visade sig vara fel på mina Verbatim skivor, numera så har kvaliten sänkts något otroligt på vissa Verbatim (tack vare en cd/dvd community fick jag svar om skivorna) just för att de inte ska fungera något vidare i just konsoller. Tro det eller ej men motstå made in Japan och lita mera på made in taiwan. Det var vad de sa till mig eftersom min första beställning Verbatim skivor var just made in taiwan och de senaste var gjorde i japan.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    vart köpte du dessa verbatim?

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    www.pixmania.se, ska aldrig mera lita på online shopping av dvd media om det inte står vilken model det är och i detta fall funkar MCC03RG20 bäst för mig. Det har ju att göra med brännare och mitt Wii, alla de är ju olika. Så nu blir det bara Made in Taiwan och modelnummer MCC03RG20. www.polkapig.com säljer just den modellen och kommer numera köpa ifrån dom om det nu blir mera online shopping av skivor.

Liknande diskussioner

1. fel firmware eller fel media??
    By unirox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 22:48
  2. Skivor eller xbox:et?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 23:46
  3. är det chipet eller hdd som är fel på?????
    By lindgren in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 17:54
  4. Fel flashning eller fel på dvd ?
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 18:29
  5. dvd skivor v 360
    By BOZZIO in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 16:35

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner