Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Komponent = svart bild

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Blekinge
    Respekt
    0

Komponent = svart bild

Har ställt in komponent i ps2ans options (Innan jag koppla ur rgb-scart) och kopplat in sladden i min HYUNDAI VVUON Q400 40# LCD-TV. Skärmen är helt svart. Hur kan det komma sig? Klarar ej tvn av signalen? Ljudet finns där.

Jag har en äldre chippad ps2 (köpt av en snubbe kring 02/03. Den är chippad på psxcare). Messiah 2 och Neo4 har jag för mig.

Jag har läst om att en viss rgb-fix kan ge det här problemet och om jag minns rätt så stod inställningarna redan på komponent när jag fick ps2an trots att jag körde med scart. Jag kan växa från rgb till komponent inställningarna med en scartsladd utan att bilden blir svart. Då borde det väl va rgb-fixen? Vad kan man göra åt det här? Jag har även läst om folk med liknande problem (Svart bild+ljud) som bara har bytt från sony orginal till monster kabel och det har funkat. Men de lär nog inte kunnat välja fritt mellan rgb o komponent utan komplikationer.

Mvh
    Last edited by Kampfar; 2007-10-22 at 23:23.
    >

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kan du se på dvdfilm med rgbkabel utan att bilden blir grön så har du "green screen" fixen vilken tyvärr sabbar komponentvideofunktionen.

Troligen bara att klippa en kabel som är ditlödd på moderkortet i samband med modifikationen om den är så gammal.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Blekinge
    Respekt
    0
    Jadå, det funkar utan problem.

Ok. hur går jag tillväga då? har en vän som ska hjälpa mig. Finns det något schema lr liknande man kan kolla på?
    >

Liknande diskussioner

1. Mörk bild - komponent
    By thejonas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 17:39
  2. Svart bild
    By Jube in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 15:21
  3. Ingen bild via komponent längre!
    By radiuz in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 13:57
  4. Svart bild efter chipning