Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Stealth patch

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18

Stealth patch

Hejsan.

lite frågor..

När man laddat ner ett spel brukar det ju stå i nfo:n om dom är stealth patchade.
    Men om ett spel inte är det,

hur bär man sig åt för att patcha det?
    varför ska man patcha det?
    vad innebär det att man patchar spelet?

tack på förhand
    Mvh fredrik

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Jag svarar på det jag kan.

Du kan använda XDVDMulleter för att se om den är stealth patchad. ifall den inte är det kan du ta autofix så ska det funka i 98% av gångerna. det finns även sidor där du kan ladda ner patcher.

Man patchar spelet för att det ska gå att spela online med. det funkar inte att spela på iXtreme om det inte är patchat.

Man gör det mer likt ett original-spel och gör det därför svårare för Microsoft att upptäcka att det är piratkopierat. finns inget fall av banning med iXtreme än...

se även tråden "spel som fungerar med iXtreme 1.2" där kan du se vilka spel som funkar utan att behöva patcha dom. om du är osäker det vill säga.

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18

Talking

Citat Original inlägg av fjeddy Visa Inlägg
    Hejsan.

lite frågor..

När man laddat ner ett spel brukar det ju stå i nfo:n om dom är stealth patchade.
    Men om ett spel inte är det,

hur bär man sig åt för att patcha det?
    varför ska man patcha det?
    vad innebär det att man patchar spelet?

tack på förhand
    Mvh fredrik
    Kolla in FAQn, se min signatur. Den ger dig allt du önskat i dina våta drömmar.

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    Man patchar spelet för att det ska gå att spela online med. det funkar inte att spela på iXtreme om det inte är patchat.

Man gör det mer likt ett original-spel och gör det därför svårare för Microsoft att upptäcka att det är piratkopierat. finns inget fall av banning med iXtreme än...
    Man behöver inte ens spela online med ett icke-stealthat spel för att bli bannad. Räcker med att man kör spelet offline, så lagras det i 360:ns minne och man blir bannad senare.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    okej så det jag ska tanka är alltså XDVDMulleter sedan köra spelen i den å se om dom är patchade, är dom inte det så finns nån knapp eller så som ja bara behöver trycka på så uppdateras spelet ungefär?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av fjeddy Visa Inlägg
    okej så det jag ska tanka är alltså XDVDMulleter sedan köra spelen i den å se om dom är patchade, är dom inte det så finns nån knapp eller så som ja bara behöver trycka på så uppdateras spelet ungefär?
    precis.. trycker du på autofix så kollar den mot en databas, finns spelet med där så tankar dem hem rätt fixar och lägger in i spelet. annars kan man göra det manuellt med, men detta är det absolut lättaste sättet.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    precis.. trycker du på autofix så kollar den mot en databas, finns spelet med där så tankar dem hem rätt fixar och lägger in i spelet. annars kan man göra det manuellt med, men detta är det absolut lättaste sättet.
    Okej, va innne på ett annat forum å kollade.. Där rekomenderades ett program som heter XBOX360 SS Merger 1.5o, det ska vara ungefär samma antar jag?

När man patchar det så söker den ju efter en fil så att säga. men den filen ska man ju kunna ladda ner manuellt... Finns de nån databas sida med alla dessa patchar?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    SS Merger är gammalt.... Mulleter är det som gäller nu
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

1. Är det möjligt att stealth patcha....
    By michael.g in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 09:55
  2. Stealth patchning!
    By chappell in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 12:09
  3. O-Officiella ''Jag förstår mig inte på stealth patch'' tråden
    By Phillleee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 22:07
  4. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 23:19

Bookmarks