Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Problem med config skivan 1.3

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Problem med config skivan 1.3

    Hello !

    Har uppdaterat mitt wii (wiikey) till 1.9b. och ska nu ställa in wiikey så att det blir regionfree. Då till problemet.

    Hur gör jag iordning config filen (bootdisc.pal.iso) så det blir rätt. har försökt 4 gånger och allt jag får upp är
    http://img529.imageshack.us/img529/4774/dsc00332qd7.jpg
    " An error has occurred osv"

    Vore tacksamm för hjälp...

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Ingen som vill hjälpa mig ? börjar bli lite desperat. skulle vara hjälpsamt om nån kunde skriva en steg för steg hur man ska göra så jag se jag har gjort rätt ... dom filerna jag har i config 1.3 mappen är fixsize.cmd filechop.exe readme.txt bootdisc.pal.iso som är på storleken 6656kb..

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Blås upp iso filen med filechop i en cmd terminal innan du bränner. Du finner det exakta kommandot på forumet. Jag tror jag hade samma problem som du men efter jag brände en uppblåst iso så fungerade det.

    edit:

    Navigera in i config.1.3 mappen med hjälp av cmd och skriv in detta:

    filechop.exe bootdisc.pal.iso 1459978240
    Bränn sedan ut bootdisc.pal.iso, helst i 4x.

    Windows är lite handikappat när det gäller kommandoprompten så det kanske inte är det lättaste första gången man använder den.
    Last edited by razor1394; 2007-11-16 at 03:28.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tja gjorde som du sa fast brände i 2.4X på en traxdata skiva dvd-r som aldrig tidigare har svikit mig . Det jag får upp efter brännigen är (på wiin) är unable to read disk...

    bör sägas jag har inga som helst problem med att spela brända spel..

    la just okså in version 1.9g inga problem.
    Last edited by AcKNE; 2007-11-16 at 11:09.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Har samma problem? Finns inga möjligheter att få mina uppdateringsskivor eller setupdisken att funka! Har brännt MÅNGA spel med nero och alla funkar klockrent men nu måste man ju ha dessa uppdateringar i fortsättningen.Det enda som står när jag sätter in skivorna är "unable to read disc".Har provat att bränna i 2Xhastighet men inget hjälper.
    Det stod nånstans att man skulle blåsa upp isofilen eller att man skulle bränna med imgburn men har det nån betydelse om man har nero? Och vad betyder cmd för nåt?
    Tacksam för svar!

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    kommandotolken menar han windowsknapp+r ska ni trycka så kommer "kör" fönstret upp. skriv cmd och tryck enter. sen ska ni leta er fram till rätt katalog. typ kanske F:\massa blandat skit\spel\wii
    då skriver ni först F: sen cd massa blandat skit\spel\wii och då är ni inne i rätt katalog och där skriver ni: filechop.exe bootdisc.pal.iso 1459978240

    ni behöver förmodligen filechop programmet så ni får väl googla på det och sen lägga exe filen i samma katalog som t.ex. Wii katalogen jag nämnde.

    har aldrig gjort det här själv så vet inte om det fungerar, men nu borde ni klara av kommandotolken ialla fall

    edit: lycka till

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    helvete >> Ja då det är klart fått botdisc.pal.iso i rätt storlek bränner ut den i 2,4X med bra skivor.(bränner i imgburn) Men funkar inte. Börjar undra om det är nått "#¤"#% fel på mitt wii eller om det är bara användaren som behöver en reäl uppgradering.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Ni borde kanske testa SÖKFUKTIONEN, det finns massvis med trådar om att WiiKey.cn:s configdisc 1.3 inte fungerar på en Wii med firmware +3.0, leta efter en modifierad skiva med GCOS så fungerar det. ;>

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Mitt problem ligger i att min firmware är2,2 och inte 3,0+.
    Får inte till det där med filechop och cmd.
    Finns det något annat sätt att öka storleken på isofilen?

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Det vet jag inte men det finns nog säkert. Filechop programmet är inte särskilt avancerat i sig.

    edit:

    Det kanske är dags att uppgradera till senaste firmware? Där ligger nog skillnaden mellan dig och mig. Jag hade senaste firmware när jag uppgraderade till 1.9G och körde config.1.3 disk.

    Sen tycker jag att config och uppdateringsskivor ska brännas på RW så man inte behöver slänga skivorna när det blir fel och när man har laddat ner en ny.
    Last edited by razor1394; 2007-11-16 at 19:32.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av AcKNE Visa Inlägg
    Hello !

    Har uppdaterat mitt wii (wiikey) till 1.9b. och ska nu ställa in wiikey så att det blir regionfree. Då till problemet.

    Hur gör jag iordning config filen (bootdisc.pal.iso) så det blir rätt. har försökt 4 gånger och allt jag får upp är
    http://img529.imageshack.us/img529/4774/dsc00332qd7.jpg
    " An error has occurred osv"

    Vore tacksamm för hjälp...
    Tjenna!

    Jag hade samma problem. Jag löste det genom att starta en GCOS-skiva(Gamecube OS) och därifrån starta config-disken. Jävligt knepigt att ingen gett dig det rådet tidigare, det har nämligen diskuterats en hel del här.

    Hittade dock en annan ISO på denna länken som både innehåller config-disken och GCOS. Jag har inte provat den, men...

    http://psx-scene.com/forums/wiikey/5...nfig-disc.html

    Lycka till!

    PM:a mig om det inte löser sig så ska du få de ISO:na jag använde.

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Angry

    Funkar det med rw skivor oxå?
    Det där med filechop får jag inte till alls,det är väl ett program av något slag eller?
    Är lite "grön"på området så att säga men skam den som ger sig.
    Testade det där med cmd men det verkar vara över min liga.
    Nån tråd sa att man kunde bränna med imgburn å att det skulle lösa storleken
    av iso filen av sig själv men det gjorde det inte.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av jollas Visa Inlägg
    Mitt problem ligger i att min firmware är2,2 och inte 3,0+.
    Får inte till det där med filechop och cmd.
    Finns det något annat sätt att öka storleken på isofilen?
    Filechop krävs bara om ditt brännarprogram inte klarar att bränna filen. Senaste nero fungerar fin fint.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Bränner med Nero 6 nånting och den bränner skivan utan problem men
    när jag sätter skivan får jag meddelandet att "unable to read disk"
    Samma med uppdateringen1,9g
    Fick dock tag på en annan 1,9g som var"fet",ska testa den när kidsen lagt sig.

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag behöver hjälp! jag fattar inte det där med cmd, vad ska jag göra för att det ska funka?! Jag msåte sätta på Region override, snälla hjälp mig!

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Här kan ni läsa hur man gör: http://wiikey.forum24[punkt]se/wiikey-forum-6.html

    Ändra om [punkt] till en .

    Jocke
    Last edited by Joukko; 2008-02-24 at 14:54.

Liknande diskussioner

  1. PSP - Problem med RAR
    By Asperine in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 13:52
  2. Problem med BBB, Switch och XBOX
    By Kottich in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 19:52
  3. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 01:16
  4. Problem med Duo x2
    By RwP in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 21:32
  5. Problem med olika bios och ny HDD
    By goure^ in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 18:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •