Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Svart skärm (Ingen bild)

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

Svart skärm (Ingen bild)

Tjena, har precis skaffat ett wii med wiikey som jag har lite problem med. När jag sätter igång ett bränt spel (diverse PAL i kombi med brickblocker) kommer jag i 9/10 olika spel fall fram till en svart skärm när spelet väl ska sättas igång.
    Jag kommer alltså in på wii-menyn, ser vilket spel som är i, men får ingen error eller något liknande när jag sätter igång spelet. Faktum är att själva konsollen fortsätter att brumma på, men handkontrollen och bilden slutar abrupt att fungera. Skärmen blir svart helt enkelt.

Jag använder Verbatim-R "advanced azo" skivor, LITEON-brännare som aldrig svikit förr till någon av mina andra konsoller och IMGBurn. Har testat Nero, och resultatet med svart skärm blir detsamma.

Vad kan jag göra?

vilken hastighet bränner du me?
    Karate e de bästa som finns

R.I.P Bruce Lee

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Apakarta Visa Inlägg
    vilken hastighet bränner du me?
    x2, så lågt som det bara går.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    kör inte med brickblocker förutom på spel som behöver det, du behöver absolut inte använda brickblocker till PAL spel

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Nemm0 Visa Inlägg
    kör inte med brickblocker förutom på spel som behöver det, du behöver absolut inte använda brickblocker till PAL spel
    Mjo, men var med om ett PAL som egentligen var NTSC, så är lite försiktig på den fronten. Eller kan det helt enkelt vara så att brickblocker bär skulden? Det tål att testas ^_^

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Du har även testat olika skärminställningar - vet nämligen att innan jag körde 480p på min TV så blev vissa spel svart skärm för mig.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är inte för att jäklas som spelen bär med sig systemuppdateringar, utan för att spelen behöver de nya funktionerna du får med uppdateringen. Så dra upp din wii online eller eller kör några av de senaste PAL spelen så du får senaste PAL uppdateringen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Will do! (:

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Uppdaterade mitt Wii och nu går allting som smort. Tack för hjälpen! (:

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SurrealFI Visa Inlägg
    Mjo, men var med om ett PAL som egentligen var NTSC, så är lite försiktig på den fronten. Eller kan det helt enkelt vara så att brickblocker bär skulden? Det tål att testas ^_^
    Om du vill veta säkert borde ju "Regionfrii" säga om det verkligen är ett PAL spel du ska bränna

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    jag har nog samma problem. det blir svart bild för mig efter jag trycker på start i wii menyn när jag ska spela spelet "Rayman raving rabbits 2(NTSC)" jag tror jag har senaste updateringarna. 3.0E(från super mario galaxy) & upgrade 4 till wiinja deluxe.

Nån som har nått tips för att få igång spelet???

Visst kan jag tanka pal versionen men inga andra spel har strulat så jag förstår inte varför det inte fungerar.
    har flera ntsc spel

Liknande diskussioner

1. Svart bild efter chipning
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 21:00
  2. Matrix Infinity, ingen bild
    By umeskate in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 16:24
  3. Ingen Bild
    By Queen_Piss in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 11:07
  4. Ingen bild efter uppdatering?