Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Samsung 611 och Pioneer DV 535?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post Samsung 611 och Pioneer DV 535?

    Hej! Några frågor angående två DVD-spelare.

    Om jag köper antingen en "Samsung 611" eller en "Pioneer DV 535" kan jag då vara 100% säker på att dom är regionsfria alltså att de fungerar med filmer från alla 6 regioner t.ex Japan och USA?

    För om man går in på T.ex Samsungs hemsida så står där att alla deras DVD-spelare är avsedda för "Region 2". ÄR det ni som gör om DVD-spelarna själva så att de fungerar i alla 6 regioner? Gäller då Samsungs egna garantier?

    Vad menas med termen "GDS"? Är det något som är viktigt att ha?

    Har "Pionner Dv 535" samma möjlighet att konvertera om min tv-apparat från NTSC till PAL som "Samsung 611" har? Min TV är en ca 5 år gammal Philips "Match line" 100 hz. Den har dock fler funktioner än de flesta nya TV apprater.

    VIlken tycker ni ger bäst bild och ljud, alltså vilken av dessa båda DVD - spelare är det bästa köpet?


    jo

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Hej.

    Vi gör om spelarna så att dom blir regionsfria.

    GDS = Gör Det Själv, dvs ett chip du själv kan löda in i en dvd-spelare för att göra den regionsfri.

    Eftersom Samsung och Pioneer avkodas utan några ingrepp i maskinen så påverkas inte garantin.

    Pioneer kan inte konvertera NTSC 60Hz till PAL 50Hz, men din TV bör inte ha några som helst problem med 60Hz.

    Personligen föredrar jag Pioneer som har jämnare kvalitet. Vi har fått byta ut fler Samsung spelare än Pioneer spelare trots att vi säljer mer Pioneer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Problem med RCE och Pioneer 535
    By sm in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-11-09, 19:44
  4. Samsung DVD 611
    By bjorn.bostrom in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-09-22, 18:18
  5. Pioneer 535 eller Samsung 811
    By rikard1979 in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-04, 23:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •