Det sägs att M3 Real inte ska patcha spelen som R4/M3 Simply gör... Vilket ska göra det möjligt att föra över Pokémon från Diamond/pearl till Pokémon Battle Revolution till Wii:t.
På G6 Real är det bekräftat att det ska funka men är det bekräftat att det kommer funka på M3 Real?
Själv testade jag att lägga in spelet på M3 Lite och starta det därifrån, jag fick inte en vit skärm till en början men när de skulle senare kommunicera med varandra så dök "the white screen of death" upp, men inte som till M3 Simply där den dök upp direkt.
Inte mycket till hjälp eftersom det inte funkade men vissa kanske vill veta ändå.
Skulle vara fint om folk, men framförallt ni på Psxcare skulle vilja hålla mig och många andra som säkert vill veta om det funkar eller inte... uppdaterade?
Update:___________________________________________
Och nu har jag införskaffat mig ett M3 Real med tillbehör. Så jag tänkte skriva en liten recension angående vad skillnaden är mellan M3 Real och DS Simply.
Vi kan ju börja med vad denna tråden frågade efter till att börja med... och svaret är tyvärr "nej" det går inte att föra över Pokémons till Wii't med M3 Real (i alla fall lyckades jag inte med det). Det blir samma fel som med R4/M3 DS Simply en "white screen of death". Vilket i säg gör att M3 Real är i princip samma skrot och korn som DS Simply med en del förbättringar och försämringar
Vi startar med de positiva förbättringarna som jag har märkt.
NDS:
1. För de som har låg reaktionsförmåga så finns en slowmotion funktion.
2. Att man kan ha flera save filer till ett spel.
Förutom dessa så är inte mycket mer som skiljer dem åt.
(3. Att den har stöd för de nya Micro SDHC minnena. Inget jag har bekräftat, vi får väl lita på tillverkaren.)
GBA:
1. Du slipper att föra in GBA filerna genom ett jobbigt program som dessutom inte funkar på alla format förutom Windows. Utan använder dig av det gamla hederliga "drag & drop".
2. Du behöver bara ett Minneskort för både NDS och GBA spel. Som placeras i M3 Real kortet. (GBA adaptern har inte ens en ingång för minneskort.)
Då har vi kommit till försämringarna
NDS:
1. Inga jag kan komma på med de tester jag gjort. Verkar funka lika bra som DS Simply:n varken bättre eller sämre.
GBA:
1. Du kan inte använda denna GBA adaptern i en riktig Game Boy Advance, vilket man kan med M3 Lite.
Har inte kunnat testa Download Play men skulle inte tro det är någon skillnad där heller. Wi-Fi verkar funka felfritt.
Sammanfattning:
Om du redan äger en DS Simply så råder jag dig att INTE köpa en M3 Real också. Skillnaderna är så små så det är inte värt det.
Men å andra sidan äger du ingen DS Simply så rekommenderar jag starkt att införskaffa en M3 Real.
Bookmarks