Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: M3 Real

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17

    M3 Real

    Det sägs att M3 Real inte ska patcha spelen som R4/M3 Simply gör... Vilket ska göra det möjligt att föra över Pokémon från Diamond/pearl till Pokémon Battle Revolution till Wii:t.

    På G6 Real är det bekräftat att det ska funka men är det bekräftat att det kommer funka på M3 Real?

    Själv testade jag att lägga in spelet på M3 Lite och starta det därifrån, jag fick inte en vit skärm till en början men när de skulle senare kommunicera med varandra så dök "the white screen of death" upp, men inte som till M3 Simply där den dök upp direkt.

    Inte mycket till hjälp eftersom det inte funkade men vissa kanske vill veta ändå.

    Skulle vara fint om folk, men framförallt ni på Psxcare skulle vilja hålla mig och många andra som säkert vill veta om det funkar eller inte... uppdaterade?


    Update:___________________________________________

    Och nu har jag införskaffat mig ett M3 Real med tillbehör. Så jag tänkte skriva en liten recension angående vad skillnaden är mellan M3 Real och DS Simply.

    Vi kan ju börja med vad denna tråden frågade efter till att börja med... och svaret är tyvärr "nej" det går inte att föra över Pokémons till Wii't med M3 Real (i alla fall lyckades jag inte med det). Det blir samma fel som med R4/M3 DS Simply en "white screen of death". Vilket i säg gör att M3 Real är i princip samma skrot och korn som DS Simply med en del förbättringar och försämringar


    Vi startar med de positiva förbättringarna som jag har märkt.
    NDS:
    1. För de som har låg reaktionsförmåga så finns en slowmotion funktion.
    2. Att man kan ha flera save filer till ett spel.
    Förutom dessa så är inte mycket mer som skiljer dem åt.

    (3. Att den har stöd för de nya Micro SDHC minnena. Inget jag har bekräftat, vi får väl lita på tillverkaren.)

    GBA:
    1. Du slipper att föra in GBA filerna genom ett jobbigt program som dessutom inte funkar på alla format förutom Windows. Utan använder dig av det gamla hederliga "drag & drop".
    2. Du behöver bara ett Minneskort för både NDS och GBA spel. Som placeras i M3 Real kortet. (GBA adaptern har inte ens en ingång för minneskort.)


    Då har vi kommit till försämringarna
    NDS:
    1. Inga jag kan komma på med de tester jag gjort. Verkar funka lika bra som DS Simply:n varken bättre eller sämre.

    GBA:
    1. Du kan inte använda denna GBA adaptern i en riktig Game Boy Advance, vilket man kan med M3 Lite.

    Har inte kunnat testa Download Play men skulle inte tro det är någon skillnad där heller. Wi-Fi verkar funka felfritt.

    Sammanfattning:
    Om du redan äger en DS Simply så råder jag dig att INTE köpa en M3 Real också. Skillnaderna är så små så det är inte värt det.
    Men å andra sidan äger du ingen DS Simply så rekommenderar jag starkt att införskaffa en M3 Real.
    Last edited by Faran; 2008-01-23 at 23:21.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Hm... Är M3 Real bra egentligen? Vilka spel har den stöd för. Kan den spela SNES, NES o.s.v

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    När det kommer till NDS så tror jag den kommer klara av samtliga om inte alla spel som har släppts och är den som jag skriver om i tråden så är den, den mest kompletta och kompatibla av alla Slot-1 lösningar men kanske inte snabbast då man har externa minneskort.
    Och vad gäller GBA så följer det ju med en sådan kassett i bundlen tydligen... men eftersom jag inte har testat så vill jag inte säga hur bra kompatibiliteten är på den kassetten (eller på M3 Real för den delen). Men på mitt M3 Lite så är det nog bara 95% av alla spel som funkar som de ska. (Har inte testat efter uppdaterat firmware iof.)

    Ang. SNES och NES tror jag knappast den klarar av det bättre än vad R4/M3 Simply klarar... det beror på att det är tredjeparts mjukvara och det finns inget hårdvarustöd och har aldrig funnits för de spelen till DS. Så ha inga höga förhoppningar. Hur bra de klarar SNES och NES som exempel är helt upp till dom som gör emulatorerna.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Vilken flash rekommenderar du då, om jag vill ha en som inte segar till spelen och som kan spela upp snes, nes, segamaster, gba(mer än 32bit), gb, gbc etc. INKL film(ejvideos).

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Jag äger själv bara M3 Simply (NDS) och M3 Lite (GBA) och jag måste säga jag är ändå rätt nöjd med dem. Men M3 Real ska ha stöd för de nyare SDHC minnena vilket gör det möjligt att lagra ännu mer data 4 GB+.

    Och mina råd är basserade på vad jag har hittat information och läst som andra skrivit. Förutom Simply och Lite.

    Men till din fråga.
    Vill du ha ett kort som inte slöas ner vid laddningar så är det nog G6 Real som du ska sattsa på... det sägs att den har ett snabbt inbyggt minne, men där är du begränsad till det interna minnets storlek.
    Men vad gäller R4/M3 Simply så slöas bara spelen ner när den laddar vissa spel, vilket händer väldigt sällan under tiden du spelar. I Animal Crossing händer det när man drar ner Inventoryn. Men eftersom jag inte har kört på originalkasset så vet jag inte hur det är där.
    Men jag har stora förhoppningar på M3 Real så om allt som har sagts är sant så är det de ultimata valet utan tvekan.

    Och för att köra GBA spel så är det faktiskt M3 Lite (Slot-2 lösning)... fast batteritiden i den är helt värdelös (plus att den inte säljs längre, tydligen). Med batteritid menar jag det inbyggda batteriminnet som finns i kassetten. Så ska du köra spel som Pokémon som använder sig av den inbyggda klockan så kommer du se ett felmeddelande rätt ofta som säger att batteriet är slut. Spelet går att spela, fast tidsbaserade events är avstängda.

    Och Snes och Nes med flera.. så finns det inga kort som kan köra dem utan en emulator... och spelen blir inte bättre än vad emulatorn kan prestera och vad DS:et klarar av.

    Och vad gäller Film så bör du nog skaffa dig en PSP.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    M3 Lite P klarade alla romsen, den hade i princip alla emulator förutom N64. Jag tror nog att M3 lite Perfect är mycket bättre än M3 Real, för M3 Real verkar kunna klara av bara GBA och DS. Ingen verkar kunna svaret på vikka emulator och roms den har stöd för. Keff flashkort.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Keff flashkort? På grund av att du tänker bakvänt och drar befängda slutsatser?

    M3 real hade väl inga emulatorer "inbyggda". Rätta mig om jag har fel nu, men det är väl "m3 manager" man kör i windows som helt enkelt tog t.ex. en NES ROM fil och bakade ihop en emulator+.nes filen till ett NDS rom.

    Vänta tills M3 real är släppt och testat av allmänheten...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Jag kan ha fel också, det är inget jag vet, utan ngt jag tror. Det finns mer info om M3 Real på en annan hemsida, där beskriver de att M3 Real är en nyare M3 simply. Eftersom det inte står att den klarar av andra roms än GBA så får det mig tro att M3 Lite perfect var bättre. -_- Dessutom har den där hemsidan M3 Real på lager. Så därför går jag efter deras info om produkten.

  9. #9
    när kommer m3 real in..?? som sagt så finns det på andra hemsidor och är betydligt billigare där också!!
    funderar att skita i psx och köpa det på nån annan sida...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om andra fått den borde den vara på väg hit, vi bokade den väldigt tidigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Det hoppas jag verkligen.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    M3 real hade väl inga emulatorer "inbyggda". Rätta mig om jag har fel nu, men det är väl "m3 manager" man kör i windows som helt enkelt tog t.ex. en NES ROM fil och bakade ihop en emulator+.nes filen till ett NDS rom.
    Hansi du har helt rätt! Det är M3 Manager som bakar in spelet och en Emulator i en *.GBA fil. Men för att bespara utrymme kan man även dra hem Emulatorn från respektive utvecklares hemsida (då får man dessutom en nyare version än vad som följer med M3 Manager) de har även verktyg som bakar in Emulator och spel, fast skillnaden är att där kan man baka in fler spel i en och samma *.GBA fil. Denna *.GBA fil måste förstås ändå föras över med hjälp av M3 Manager efteråt för Kassetten klarar inte av att köra direkt överförda *.GBA filer.

    Sen finns det förstås Emulatorer till Slot-1 lösningar då får man en *.NDS fil istället (som Hansi förklarar) när man bakat ihop emulator och spel. Men de senaste emulatorerna har även stöd för DLDI som gör det möjligt att föra över filerna/spelen utan att baka in dem i Emulatorn. Precis som när du kör Emulator på din PC.

    M3 Adapter hävdar att de har inbyggd Emulator för respektive format... vilket är inte helt sant. Det är M3 Manager som har det och inte kassetten. Och emulatorerna är inte deras utan de har tagit friheten att baka in dem i sin M3 Manager. Så kassetterna har inte hårdvaru emulator inbyggda i sig, så säga att de har stöd för NES, SNES, SMS, m.m. är fel. De har inte stöd utan hjälp av Emulatorerna. Och dessa Emulatorer funkar till alla Kort som klarar av att köra GBA spel eller i slot-1 fallen NDS spel.

    Hoppas detta klarar ut några fler frågetecken.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Funderar på att införskaffa ett DS lite och ett M3 Real purfect bundle.
    Följer det med 2 adapters lr?
    Måste jag hålla på att byta om jag vill spela GBA och sedan DS?



    har jag besvarat mina egna frågor?


    (((
    En sak till, när man har M3 + minneskort, måste man även ladda in något speciellt i DS:et lr är det bara att börja kopiera in sina roms (backups).'
    Built in PassMe (NO need to use with any boot cart/passcard etc. Support booting Slot1-NDS, Slot2-GBA, Slot2-NDS etc…)
    )))

    (((
    Skulle ett sådant här fungerar med det?
    SanDisk microSDHC 8GB
    Supports the Micro SDHC specification, allowing for high capacity memory cards 4GB, 8GB...
    )))
    Last edited by MuRRe_C; 2007-12-03 at 22:56.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Verkar vara något som saknas hos leverantören som försenar me real PERFECT bundlen. Jag beställde en mindre komplett bundle istället, den blir billigare och är redan på väg hit. Men adaptern för att spela GBA roms ingår inte i den, bara m3 real kortet + en rumble pack.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Måste jag hålla på att byta om jag vill spela GBA och sedan DS?
    Nej, ett DS har två slots... som kallas för Slot-1 och Slot-2 alltså du kan ha både ett DS spel och ett GBA spel i maskinen samtidigt (du kan dock inte spela dem samtidigt).

    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    En sak till, när man har M3 + minneskort, måste man även ladda in något speciellt i DS:et lr är det bara att börja kopiera in sina roms (backups).'
    Built in PassMe (NO need to use with any boot cart/passcard etc. Support booting Slot1-NDS, Slot2-GBA, Slot2-NDS etc?)
    Om du har en Slot-1 lösning alltså M3 DS Simply, R4, M3 Real m fl. så kan du föra over dina NDS filer direkt till kortet utan problem... just "drag & drop".

    Vad gäller Slot-2 lösningen så vet jag att på M3 Lite så behöver du ett program som patchar filerna man för över till sitt kort. Jag vet då inte hur det är med GBA adaptern som skulle ha följt med M3 Real den stora bundlen, om den kräver ett externt program för fil överföring.

    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Skulle ett sådant här fungerar med det?
    SanDisk microSDHC 8GB
    Supports the Micro SDHC specification, allowing for high capacity memory cards 4GB, 8GB...
    Ja, men eftersom jag inte har testat så kan jag inte garantera dess stabilitet.

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    grabbar jag får inte mitt att funka!.jag gör som det beskvrivs men det står bara no save file found..
    writing save file...

    sen nada får starta om å testar att loada ett spel å då står det loading i 5MIN!!! sen händer inget,kan nån snälla skriva en guide från start till finsih alltså


    1. formatera sd hc kortet på xxx sätt
    2.dra in program vara mappen ska vara där INTE där mm.?


    tacksam för hjälp,detta skit har redan sabbat min julfrid

    p.s följer denna guide men det funkarj u inte

    http://www.gba-nds.com/index.php?opt...-November-2007

    måste man formtara kortet till fat 16?

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nån som vet hur man går tillbaks till menyn efter man har startat ett spel om man tex vill byta?

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Samma problem!

    -------------------------------------------------------------------
    Citat Original inlägg av soundwave Visa Inlägg
    grabbar jag får inte mitt att funka!.jag gör som det beskvrivs men det står bara no save file found..
    writing save file...

    sen nada får starta om å testar att loada ett spel å då står det loading i 5MIN!!! sen händer inget,kan nån snälla skriva en guide från start till finsih alltså


    1. formatera sd hc kortet på xxx sätt
    2.dra in program vara mappen ska vara där INTE där mm.?


    tacksam för hjälp,detta skit har redan sabbat min julfrid

    p.s följer denna guide men det funkarj u inte

    http://www.gba-nds.com/index.php?opt...-November-2007

    måste man formtara kortet till fat 16?
    ------------------------------------------------------
    Jag har samma problem som Soundwave. Har letat i flera forum och följt befintliga guider till 100%. Har de absolut senaste drivrutinerna och Game Manager. Har testat med flera olika spel men alla ger samma resultat. Har formaterat om SD kortet och börjat om flera gånger. Programvaran startar som den ska men vid val av spel hänger den sig första gången på "no save file found...". Vid omstart hänger den sig på "loading..."

    Har hittat fler som har samma problem men inte sett någon lösning på problemet. Har du Soundwave löst det?

    Tacksam för tips! Barnen är otåliga.

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Problemet löst!!

    Gjorde precis ett test där jag skippade att använda Game Manager för att ladda in spelen. Jag flyttade bara in dem med filhanteraren under nds mappen. Då funkade det direkt!!?? Jag som varit så noga och följt instruktionerna på just detta steg. Någon som kan förklara detta? Har testat med både version 3.4 och 3.5 av Game Manager men fick samma resultat.

    Hoppas att detta kan hjälpa fler som fastnat på samma sak. Dessa steg ska räcka för M3 Ds Real Perfect Bundle Pack:
    1. Ladda ner senaste drivrutinerna
    2. Kopiera in hela SYSTEM foldern direkt på SD-kortet
    3. Skapa en mapp NDS
    4. Flytta in dina NDS-spel under denna mapp.
    5. Kör

    För andra typer av spel kanske Game Manager är nödvändigt?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man använder inte game manager till m3 real, den är väl bara till för de gamla "passcard+slot2" m3rna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Har uppdaterat mitt första inlägg... hoppas det är av intresse.

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan intyga att den fungerar med upp till 6GB, och har kunder som kör 8GB...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Bra o veta att det funkar... ska nämligen införskaffa mig ett större minne till M3 Real när de lider.

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Faran Visa Inlägg
    Hansi du har helt rätt! Det är M3 Manager som bakar in spelet och en Emulator i en *.GBA fil. Men för att bespara utrymme kan man även dra hem Emulatorn från respektive utvecklares hemsida (då får man dessutom en nyare version än vad som följer med M3 Manager) de har även verktyg som bakar in Emulator och spel, fast skillnaden är att där kan man baka in fler spel i en och samma *.GBA fil. Denna *.GBA fil måste förstås ändå föras över med hjälp av M3 Manager efteråt för Kassetten klarar inte av att köra direkt överförda *.GBA filer.

    Sen finns det förstås Emulatorer till Slot-1 lösningar då får man en *.NDS fil istället (som Hansi förklarar) när man bakat ihop emulator och spel. Men de senaste emulatorerna har även stöd för DLDI som gör det möjligt att föra över filerna/spelen utan att baka in dem i Emulatorn. Precis som när du kör Emulator på din PC.

    M3 Adapter hävdar att de har inbyggd Emulator för respektive format... vilket är inte helt sant. Det är M3 Manager som har det och inte kassetten. Och emulatorerna är inte deras utan de har tagit friheten att baka in dem i sin M3 Manager. Så kassetterna har inte hårdvaru emulator inbyggda i sig, så säga att de har stöd för NES, SNES, SMS, m.m. är fel. De har inte stöd utan hjälp av Emulatorerna. Och dessa Emulatorer funkar till alla Kort som klarar av att köra GBA spel eller i slot-1 fallen NDS spel.

    Hoppas detta klarar ut några fler frågetecken.
    Jag har det första super mariot i en .nes fil och det funkar utmärkt.

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har ett m3 real och alla NDS-roms som jag testat flyter på perfekt. Jag har även testat en hel del GBA-roms och där har alla som jag testat funkat förutom classic-nes-spelen. Jag kör även NES.NDS-emulatorn för NES-roms, vilket har funkat som de ska på de 10 jag testat och Lameboy DS till gameboy/gameboy color roms, vilket också funkar bra. Det enda jag inte har testat är att emulera SNES. Men det skall tydligen inte funka så bra på nåt kort om jag förstått det rätt. Eller har nån prövat?

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ttype Visa Inlägg
    Gjorde precis ett test där jag skippade att använda Game Manager för att ladda in spelen. Jag flyttade bara in dem med filhanteraren under nds mappen. Då funkade det direkt!!?? Jag som varit så noga och följt instruktionerna på just detta steg. Någon som kan förklara detta? Har testat med både version 3.4 och 3.5 av Game Manager men fick samma resultat.

    Hoppas att detta kan hjälpa fler som fastnat på samma sak. Dessa steg ska räcka för M3 Ds Real Perfect Bundle Pack:
    1. Ladda ner senaste drivrutinerna
    2. Kopiera in hela SYSTEM foldern direkt på SD-kortet
    3. Skapa en mapp NDS
    4. Flytta in dina NDS-spel under denna mapp.
    5. Kör

    För andra typer av spel kanske Game Manager är nödvändigt?

    Ska NDS-mappen ligga i roten på minneskortet?
    Ska varje spel läggas i en egen mapp under NDS-mappen?

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av JLK Visa Inlägg
    Ska NDS-mappen ligga i roten på minneskortet?
    Ska varje spel läggas i en egen mapp under NDS-mappen?
    Ja, NDS-mappen skall ligga i roten på minneskortet. Sen lägger du bara in nds-filerna i den mappen, inga egna mappar alltså.

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    FAAAAAAAN har samma problem som Soundwave men har inte någon game manager... inte ett ända spel funkar de låser sig... har testat senaste och näst senaste system foldern och har formaterat om och provat igen... BLIR GALEN... vilken skit jul det blir för grabben... Snälla hjälp...
    Jocke

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    prova att patcha med de här http://rapidshare.com/files/17380125...tcher.zip.html
    När ett spel fryser eller det får felmeddelande om sparfilen så brukar det funka att patcha nds filen.
    Last edited by dadibom; 2008-12-16 at 07:40.

Liknande diskussioner

  1. kan man spela Nes Spel med G6 real
    By DragonIVE in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 19:42
  2. NDS G6 Real 8Gb - Menu
    By DarkLord in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 00:11
  3. G6 Real
    By Oceanavenue in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 19:09
  4. G6 real
    By GUBBEN32 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 23:39
  5. Hur får man igång emulator på G6 real
    By DragonIVE in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 08:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •