Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Naruto, musiken laggar och pausas ett tag.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    18

    Naruto, musiken laggar och pausas ett tag.

    Någon som har samma problem med det,

    I Naruto Rise of a Ninja till Xbox 360, ofta när jag spelar det så spinner cdn på som fan sen så slutar bakgrundsmusiken att gå, efter ett tag går den igång igen.

    Undrar om detta är ett vanligt fel eller om det beror på min bränning, har aldrig haft något liknande.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av brownstone Visa Inlägg
    Någon som har samma problem med det,

    I Naruto Rise of a Ninja till Xbox 360, ofta när jag spelar det så spinner cdn på som fan sen så slutar bakgrundsmusiken att gå, efter ett tag går den igång igen.

    Undrar om detta är ett vanligt fel eller om det beror på min bränning, har aldrig haft något liknande.
    låter som den läser din skiva lite dåligt. kanske var skivan ett måndagsexeplar. eftersom du inte verkar ha problem med andra skivor så skulle jag prova med att bränna om den.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Jag har också problem med lagg. Spelar Bioshock. det hackar till, hela tiden. det liksom fryser sig i några hundradels-sekunder. Har bränt på Verbatim och i hastigheten 6x. någon som vet vad problemet är? elelr någon som har samma problem? fan vad allt ska krångla asså...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    om ni har samsung/benq och kör SLOW firmware......

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    om ni har samsung/benq och kör SLOW firmware......
    okej, men jag skickade in den till psxcare. fick tillbaka den idag. vad ska jag göra åt det då?

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    okej, men jag skickade in den till psxcare. fick tillbaka den idag. vad ska jag göra åt det då?
    du har nog fått FAST i den om du har samsung/benq, tror nog inte de flashar till slow om man inte ber om det specifikt.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Testa rensa cachen på hårddisken, har hjälpt för vissa med BioShock mflera..

    To perform the function, access 'memory' in the system blade,
    and then highlight the hard drive. Now press: Y, X, X, LB, RB, X, X.
    The following message should appear:
    "Do you want to perform maintenance on your Xbox 360 storage devices?"

    If you initiate maintenance, the hard drive's cache will be cleared,
    including all software updates.
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Testa rensa cachen på hårddisken, har hjälpt för vissa med BioShock mflera..
    den är i och för sig jäkligt full. har 200 mb kvar. ska pröva det! Tack för portal laggade inte. men det händer ju inte så mycket i det spelet dock.

    räcker det inte om jag tar bort saker för hand, typ demos och liknande eller måste jag köra en full-rensning.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    den är i och för sig jäkligt full. har 200 mb kvar. ska pröva det! Tack för portal laggade inte. men det händer ju inte så mycket i det spelet dock.

    räcker det inte om jag tar bort saker för hand, typ demos och liknande eller måste jag köra en full-rensning.
    Gör knapp kombon som ja klistrade in i förra posten.. den tar bort cachen (som ligger GÖMD på hdd'n.. dvs du kan inte ta bort den manuellt).. rapportera gärna om de hjälpte
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Gör knapp kombon som ja klistrade in i förra posten.. den tar bort cachen (som ligger GÖMD på hdd'n.. dvs du kan inte ta bort den manuellt).. rapportera gärna om de hjälpte
    Gjorde knapp-kombinationen och rensade lite för hand. Funkar fortfarande inte, det laggar lite mindre om jag inte minns fel, men fortfarande störande mycket. t.ex m någon hoppar fram så hackar det till. . Half-life 2 episod 2 funkar inte heller i the orange box. stannar i laddningsrutan. Portal och liknande funkar.

    konsolen låter betydligt mindre. varför gör den det? har jag bränt för sakta, för snabbt? brännde i 6x. några förslag?

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0
    Musiken och bilden hackar på Pro evolution soccer , men bara från början när jas startar skivan dr de visar filmsekvens med musik.

    Jag tror de med hackande är att dvdläsaren är inte i DEFAULT läge, läser skivan för snabt eller försakta.

    Enklaste är att sätta dit en Orginal spel så man får dvdläsaren i DEFAULT läge, funkar nästan alltid.

    Sen är det bara o lira utan hack på hack i hack......
    Last edited by coolcool; 2007-11-08 at 17:23.

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av coolcool Visa Inlägg
    Musiken och bilden hackar på Pro evolution soccer , men bara från början när jas startar skivan dr de visar filmsekvens med musik.

    Jag tror de med hackande är att dvdläsaren är inte i DEFAULT läge, läser skivan för snabt eller försakta.

    Enklaste är att sätta dit en Orginal spel så man får dvdläsaren i DEFAULT läge, funkar nästan alltid.

    Sen är det bara o lira utan hack på hack i hack......
    Jag prövade detta. Det funkade inte. det hackar fortfarande. Men spelade original-Halo 3 och det flöt på utan lagg. Men spelade sen bioshock och det laggade fortfarande. tyckte det var konstig, för hur kan det funka perfekt med Halo och sen så laggar det på ett brännt spel. då verkar ju läsaren fungera.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0
    Du har brännt lite misslyckad.
    Ta och riskera en till DUAL LAYER VEBATIM skiva med 2x.
    Och stäng av alla program och antivirus program zonealarm program osv allt du har ska du stänga. OBS!! glöm inte stänga av torrent program om du har.

    Jag hade samma problem med SEGA RALLY spelet det hackade och på viss ställe sluta den ladda totalt.

    Så jag gjorde det att jag stängde alla program och brände om spelat o den fungerade PERFEKT.

    Ibland måste man riskera 2 verbatim för ett spel, det lönar sig eftersom XBOX360 spel är fantastiska.

    Igår Riskerade jag 1 VB-skiva för NARUTO spelet o nu funkar den.

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av coolcool Visa Inlägg
    Du har brännt lite misslyckad.
    Ta och riskera en till DUAL LAYER VEBATIM skiva med 2x.
    Och stäng av alla program och antivirus program zonealarm program osv allt du har ska du stänga. OBS!! glöm inte stänga av torrent program om du har.

    Jag hade samma problem med SEGA RALLY spelet det hackade och på viss ställe sluta den ladda totalt.

    Så jag gjorde det att jag stängde alla program och brände om spelat o den fungerade PERFEKT.

    Ibland måste man riskera 2 verbatim för ett spel, det lönar sig eftersom XBOX360 spel är fantastiska.

    Igår Riskerade jag 1 VB-skiva för NARUTO spelet o nu funkar den.
    Har bränt 5 skivor nu och 3 av dom fungerar inte överhuvudtaget och dom 2 andra laggar. Får väl bränna ut CoD 4 då, skiter i att spela dom andra, har prövat dom nu iaf. Half-life 2 episod 2 fungerade ganska bra laggade bara nån gång. men rätt mycket väggar och andra saker ser ut som konfetti. ska det vara så?

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Brännde nu ut Call of duty 4. iXtreme boxen var ikryssad i XDVDMulleter så den borde vara patchad? Brännde nu i 2x.4x och nu läser den inte ens av skivorna. det står reading... sedan så slår det över till Open tray. och så händer inget. inget felmeddelande eller nåt.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    Brännde nu ut Call of duty 4. iXtreme boxen var ikryssad i XDVDMulleter så den borde vara patchad? Brännde nu i 2x.4x och nu läser den inte ens av skivorna. det står reading... sedan så slår det över till Open tray. och så händer inget. inget felmeddelande eller nåt.
    sökte fram ett tidigare inlägg av dig där du undrade om det skulle fungera med .. specification.. och.. Brännare: hl-dt-st DVDRRW GWA 4164b (LG).. använder du den fortfarande? uppgraderat firmware på brännaren? du verkar ha testat olika media, olika skrivhastigheter. gjort allt av detta.. köp mer lämplig brännare.. pioneer 112d tex.. finns trådar om det.. kostar bara någon hundring.. du kommer tjäna på det i längden så många felbränningar du verkar ha nu..

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    sökte fram ett tidigare inlägg av dig där du undrade om det skulle fungera med .. specification.. och.. Brännare: hl-dt-st DVDRRW GWA 4164b (LG).. använder du den fortfarande? uppgraderat firmware på brännaren? du verkar ha testat olika media, olika skrivhastigheter. gjort allt av detta.. köp mer lämplig brännare.. pioneer 112d tex.. finns trådar om det.. kostar bara någon hundring.. du kommer tjäna på det i längden så många felbränningar du verkar ha nu..
    Har updaterat firmware och den ska ju funka å bränna. den klarar ju att bränna. Så det kanske inte fungerar om jag köper en ny brännare heller. ska pröva en gång till. om det inte fungerar så får jag väl köpa en ny brännare. eller så slänger jag skiten åt skogen. eller kör på original.

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Köp orginal grabbar ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    19
    Den brännaren funkar bra, iaf för mig har brännt ut ca 25 spel med den!

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pluppen Visa Inlägg
    Den brännaren funkar bra, iaf för mig har brännt ut ca 25 spel med den!
    brännde nu med 4x, det har inte laggat ett skit. Det kanske var den enda hastigheten som fungerade. får köra på det. brännde du också i den hastigheten?

    Denna tråden skulle man kunna klistra och byta namn till hjälp vid fel av bränning eller nåt. för jag tror jag fick med allting som man kan gå fel i en bränning.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    brännde nu med 4x, det har inte laggat ett skit. Det kanske var den enda hastigheten som fungerade. får köra på det. brännde du också i den hastigheten?

    Denna tråden skulle man kunna klistra och byta namn till hjälp vid fel av bränning eller nåt. för jag tror jag fick med allting som man kan gå fel i en bränning.
    Jag har provat i flera olika hastighete, och flera olika media typ Ritek,verbatim,traxdata mm. aldrig haft problem. updatera till sennaste FW.

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pluppen Visa Inlägg
    Jag har provat i flera olika hastighete, och flera olika media typ Ritek,verbatim,traxdata mm. aldrig haft problem. updatera till sennaste FW.
    det funkar nu. Men jag måste använda 4x, annars funkar det inte. hade nyaste firmwaren

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    det funkar nu. Men jag måste använda 4x, annars funkar det inte. hade nyaste firmwaren
    Konstigt, men va bra att det funka

Liknande diskussioner

  1. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 08:44
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 18:53
  3. när kommer det ett riktigt chip?
    By prodge64 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 19:50
  4. Kört fast med lost och tomb raider vore tacksam för hjälp
    By Hartridge in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 16:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •