Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: PSXCare + 360drives.com = <3 ?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0

    PSXCare + 360drives.com = <3 ?

    Hallå PSXCare. Tänkte bara ta upp ett halvintressant och förmodligen för er, viktigt ämne, nämligen information om vilka Xbox 360s innehåller vilken DVD-läsare.

    Som ni förmodligen känner till så för www.360drives.com statistik över vilka läsare som förekommer i samband med vilka LOT-nummer, "Team" samt tillverkningsdatum. Dock så är sajten långt från komplett, och det är där jag tänkte PSXCare skulle kunna hjälpa till.

    Som ni garanterat nu känner till så förekommer det v79or bland alla nya Xbox 360-modeller med HDMI inbyggt, något jag tror mig läst ha varit ett problem för er, då ni säljer förmoddade Xbox 360s och vill undvika sagda v79or.

    Om ni börjar bokföra era egna resultat över vilka kombinationer av LOT-nummer, "Team" och tillverkningsdatum så kommer ni få bättre överblick och framförallt kontroll över hur många v79or som finns där ute samt hur man undviker att få dom. Jag har varit i kontakt med ägaren av 360drives.com och han håller med om att informationen ang. hur man lättast får tag i en Xbox 360 med BenQ-läsare är sviktande, och är klart intresserad av att få 'rå' data från ert företag ang. detta. Han erbjuder sig alltså att föra in informationen själv utan extra kostnad, och det ni får i utbyte är en väldigt utförlig site som definitivt kan underlätta ert arbete som moddare här i Sverige.

    Jag gjorde även en förfrågan om hur Lite information som gick bra att förse honom med, och svaret var att så länge DVD-märke, LOT-nummer och Team framgick så går det bra. Detta frågade eftersom jag att ni inte ska känna att det tar för lång tid att anteckna den här informationen. Som ett exempel så borde det inte vara svårare än att titta på sidan av lådan på era i dagsläget förmoddade HDMI-system för att få god information. Kontentan var att om tillverkningsdatum, som normalt krävs, inte finns så går det bra ändå.

    Så vad säger ni? Låter det intressant?

    PS. Ni kan kontakta ägaren på ivc@x-pec.com .

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hi, I hope to enhance the site to make it even easier to figure out the configuration of a 360 pack (Xenon/Zephyr/Falcon) by looking up a short list of LOT/TEAM/MFGDATE codes.

    In the meantime I appreciate any new entries submitted by PSXCare and their users.

    Please post any ideas to make the guesswork better and the site a place to find more useful information.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Hey, i don't understand the purpose of this list today, because all xbox360 drives is flashable and the 079 aint that bad to make, and its still a good drive to run backups on, the samsung days are over and benq is in.


  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Gemet> The v79 still pops up every now and then among new HDMI Xbox 360s. The list helps you avoid those drives.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    The 0079 drive requires tons more work compared to older drives, there's still (maybe never) any software based only flashing for the drives (79fk, 79fl). I think people want to avoid those drives if possible.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Bump? Hansi, några kommentarer? =3

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har min egen lilla privata lista över vilka lot# som är vad samt vilka butiker som brukar ha gamla lager osv :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Men om du uppdaterar 360drives.com med den så får du lättare överblick Och du gör andra gamers en tjänst.

    Som sagt, det är anordnat så att du inte behöver göra direkt nått, var inte snål nu. :P

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Bump.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Lite Gnällig Drexon?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Mmm, skulle tyckas så. Vill dock ha ett varför på varför han inte vill lämna ifrån sig numrena och hjälpa andra.

Liknande diskussioner

  1. Wii från PSXcare med Wiinja Deluxe
    By MuRRe_C in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 11:29
  2. Psxcare och manual
    By joellindgren in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 18:09
  3. Kör PSXCARE setupdisc på modifierade Wii:s?
    By amerald in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 14:06
  4. thnx till psxcare
    By Tao in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 16:56
  5. PSXCare Logga, ta bort, hur?
    By nezan in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 10:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •